Wendelinas Wiedekingas: vienos nesėkmės kaina

Kažkada anksčiau „Volkswagen“ stebėtojų tarybos pirmininkas Ferdinandas Piechas yra pasakęs, kad „Porsche“ šefui Wendelinui Wiedekingui tetrūksta tik rimtos nesėkmės, tad po priverstinio pasitraukimo iš„Porsche“ vadovo posto W.Wiedekingas savo biografiją papildė ir pakankamai rimta klaida. W.Wiedekingui buvo priskiriami nuopelnai dėl „Porsche“ išgelbėjimo nuo bankroto praeito dešimtmečio viduryje, tačiau dabar šį garsų sportiškų automobilių gamintoją slegia milžiniškos skolos ir jau artimiausiu metu jis veikiausiai praras savarankiškumą bei bus įjungtas į „Volkswagen“ grupę.

Pastarieji du dešimtmečiai „Porsche“ buvo itin sėkmingi, o prie to daugiausiai prisidėjo būtent W.Wiedekingas. Jis pastebi, kad tiek jo dėstytojai, tiek kolegos studentai buvo ilgaplaukiai liberalai, o pagrindinis jo siekis buvo uždirbti kuo didesnį pelną. 1983 m. sulaukęs 31 metų amžiaus W.Wiedekingas „Porsche“ atliko mechanikos inžinieriaus praktiką, po to kurį laiką darbavosi automobilių komponentus gaminančioje bendrovėje, o 1991 m. sugrįžo į „Porsche“ kaip gamybos vadovas. Dar po dvejų metų jam buvo patikėtas ant bankroto slenksčio atsidūrusio „Porsche“ vadovo postas. Tuomet pramonės specialistai tvirtino, kad „Porsche“ savo jėgomis nepajėgs išsikapanoti, bet W.Wiedekingas priėmė šį iššūkį. Beje, savo pirmąjį milijoną išinvesticijų į nekilnojamąjį turtą jis uždirbo dar nesulaukęs trisdešimties.

W.Wiedekingas, kurį dėl įsimintinų ūsų ir akinių žurnalas „Der Spiegel“ palygino su žaliuzes gaminančios Venecijos bendrovės klerku, greitai „Porsche“ įdiegė savo dinamišką valdymo būdą. Apkarpęs produktų gamą, „Toyota“ pavyzdžiu modernizavęs gamybos sistemą ir pasiekęs susitarimą su profsąjunga dėl naujos darbo tvarkos, per dvejus metus „Porsche“ pavyko išsikapstyti išnuostolių liūno. W.Wiedekingas pastebi, kad teigiamų emocijų jam suteikia tik rizikinga veikla. Jis ryžtingai atsisakė nepelningų 928 ir 968 modelių ir sukūrė du naujus automobilius: roadsterį „Boxster“ ir visureigį „Cayenne“.

Wendelinas Wiedekingas

Rizikingi sprendimai W.Wiedekingui 2008 m. leido tapti geriausiai apmokamu vadovu visoje Vokietijoje, kuomet į jo kišenę subyrėjo labai solidi suma – maždaug 80 mln. eurų (276 mln. Lt). Tais metais „Porsche“ pelnas netgi viršijo pajamas, nes daug pelno atnešė su „Volkswagen“ akcijomis susieti finansiniai instrumentai. W.Wiedekingo išeitinė kompensacija taip pat gana neprasta – 50 mln. eurų (173 mln. Lt).

Teigiama, kad W.Wiedekingas mėgsta Biblines analogijas, tad tyliai prasidėjusi „Volkswagen“ perėmimo operacija galėjo tapti puikiu Dovydo ir Galijoto kovos pavyzdžiu. Dar 2008 m. pradžioje „Porsche“ neigė žiniasklaidoje pasirodžiusią informaciją, kad sportiškų automobilių gamintojas ketina perimti 75% „Volkswagen“ akcijų. Dėl to investuotojai nustebo, kuomet spalį „Porsche“ oficialiai patvirtino ketinąs užvaldyti per 75% „Volkswagen“ akcijų.

W.Wiedekingo pelno siekimas užrūstino tiek bankininkus, tiek „Volkswagen“ stebėtojų tarybos pirmininką F.Piechą. Pirmieji liko nepatenkinti dėl to, kad W.Wiedekingas dalį „Volkswagen“ akcijų išpirkimui suteiktos 35 mlrd. eurų (121 mlrd. Lt) paskolos nusprendė panaudoti „Porsche“ pelningumui didinti. 2008 m. vasarį „Porsche“ pranešė ketinąs panaudoti 10 mlrd. eurų (35 mlrd. Lt) investicijoms patraukliomis palūkanų normomis ir be rizikos. Kuomet šių metų pradžioje „Porsche“ mėgino refinansuoti šią paskolą, bankai atsisakė tai padaryti, tad „Porsche“ planas perimti „Volkswagen“ buvo pasmerktas žlugti.

Orientacija į pelną ir planai perimti „Volkswagen“ valdymą užpykdė „pilkąjį kardinolą“ F.Piechą, kuris turi ambicijų padaryti „Volkswagen“ didžiausiu pasaulio automobilių gamintoju ir teikė pirmenybę įsigijimų bei brangių modelių kūrimo strategijai. F.Piechas panaudojo savo įtaką ir keletu gudrių ėjimų privertė „Porsche“ kristi į „Volkswagen“ grupės glėbį. Taip W.Wiedekingas priėjo „liepto galą“.

Rugsėjis 11, 2009   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: