Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją

„Automotive News Europe“ redaktorius Luca Ciferri šio leidinio tinklaraštyje atkreipia dėmesį, jog „Tesla Motors“ labai skiriasi nuo kitų automobilių gamintojų. L.Ciferri pastebi, kad „Daimler“ vadovas Dieteris Zetsche vargu ar išsaugotų savo postą, jei gamintojas per šešis metus tik vieną ketvirtį veiktų pelningai, „PSA Group“ vadovas Carlosas Tavaresas veikiausiai nebūtų laikomas įmonės pertvarkymo specialistu, jei užsibrėžtai pelno maržai pasiekti prireiktų dar bent vieno ar dviejų ketvirčių. Savo ruožtu „Renault“-„Nissan“ aljanso bosas Carlosas Ghosnas turbūt susilauktų nepalankaus vertinimo, jei tris ketvirčius iš eilės neįvykdytų suplanuotų pardavimų apimčių. Tuo tarpu „Tesla“ vadovui Elonui Muskui tokios problemos nė motais – jis buvo susidūręs su visomis trejomis ir visais atvejais investuotojai reagavo abejingai.

„Tesla“ savo investuotojams ir pirkėjams siunčia aiškią žinią: inovatyvaus ir provokuoti nebijančio elektromobilių gamintojo laukia šviesi ateitis. E.Musko ambicinga strategija pasiteisina: nors „Tesla“ pernai patyrė 717 mln. dolerių (639 mln. eurų) nuostolį, investuotojai ją vertina kur kas palankiau nei BMW, nors pastarasis Vokietijos gamintojas gauna didelį pelną ir pagal pardavimus „Tesla“ lenkia daugiau kaip 20 kartų.

“Tesla Model S”

Vis dėlto BMW sunkiai sekasi pirkėjams įsiūlyti elektrinį i3 modelį, nors jis ir pasižymi įvairiomis naujovėmis bei yra pagamintas naudojant anglies pluoštą. Tuo tarpu „Tesla“ jau gavo per 400 tūkst. užsakymų būsimajam „Model 3“, nors pastarasis dar neturi nei galutinės kainos, nei oficialių nuotraukų ir netgi jo pasirodymo rinkoje data nėra paskelbta. Taip dar nedebiutavęs „Tesla Model 3“ aplenkė dvejus metus gaminamą „BMW i3“.

„Tesla“ geba paversti savo produktus pirkėjų troškimų objektu ir palaikyti stiprų lojalumą markei, panašiai kaip kad „Apple“. „Apple“ klientai paprastai džiaugiasi naujos operacinės sistemos versijos pasirodymu, tuo tarpu kitų markių pirkėjams programinės įrangos pokyčiai dažnai kelia baimę ar nusivylimą. Panašiai ir „Tesla“ sugebėjo vieną didžiausių automobilių gamintojų skaudulių – privalomą atšaukimą – paversti pranašumu. „Tesla“ savo modelių programinę įrangą atnaujina internetu nuotoliniu būdu be jokio klientų įsikišimo. Tiesa, šis gamintojas taip pat neišvengia ir techninių problemų, kuomet pirkėjams tenka sugrįžti pas dilerį, tačiau šiuos priverstinius darbus jis siekia išlaikyti paslaptyje pasirašydamas su klientais konfidencialumo sutartis.

“Tesla Model X”

Tokia praktika įmanoma tik parduodant palyginti nedaug automobilių, tad į gatves išriedėjus „Model 3“, kuris skirtas gerokai platesniam pirkėjų ratui, „Tesla“ turės koreguoti savo praktiką, nes „Model 3“ pirkėjai gali ir nebebūti tokie geranoriški.

JAV gamintojui artimą ryšį su klientais pavyksta palaikyti dar ir dėl to, kad jis savo automobiliais prekiauja per nuosavą dilerių tinklą, tad žmogus „Tesla“ perka tiesiai iš gamintojo. Vis dėlto nemažai JAV valstijų yra draudžiamas tiesioginis gamintojo pardavimas galutiniam vartotojui, tad plėsdama veiklos apimtis „Tesla“ turės ieškoti būdų šiam kliuviniui įveikti.

Iki dešimtmečio pabaigos „Tesla“ tikisi pasiekti pusės milijono automobilių metinius pardavimus, tad jai teks išeiti iš komfortiškos prabangių elektrinių sedanų nišos, kurioje ji karaliauja dabar, ir įsivelti į tiesioginę konkurenciją su kone visomis prestižinėmis ir netgi kai kuriomis masinėmis markėmis. „Tesla“ bus sunku išsaugoti savo unikalumą dar ir dėl to, kad pernai investicijoms į naujas technologijas ir jų diegimą ji išleido 718 mln. dolerių (640 mln. eurų), o BMW, „Daimler“ ir „Volkswagen“ grupė kartu sudėjus tam skyrė 22 mlrd. eurų.

Šiandien „Tesla“ auga sparčiai, nes jai pavyko užtikrinti tokį automobilio pirkimo potyrį, kuriuo gali pasigirti tik „Rolls-Royce“ ar „Ferrari“, tačiau plečiantis veiklos apimtims teks ieškoti naujų būdų savo unikalumui išsaugoti.

Rugsėjis 30, 2016   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: