Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas

„Automotive News Europe“ apžvalgininkas Andreas Cremeris pastebi, kad ekonominio Indijos rinkai skirto automobilio projektas parodys, kiek sėkmingos yra „Volkswagen“ grupės vadovo Matthiaso Muellerio pastangos decentralizuoti didžiausią Europos automobilių gamintoją. Dar kovo mėnesį M.Muelleris sakė šio projekto koordinavimą pavedęs „Škoda“ markei, kuri dėl galimos partnerystės derasi su Indijos gamintoju „Tata Motors“. Šaltinių teigimu, „Škoda“ gavo leidimą savarankiškai priimti tolesnius sprendimus apie juos informuodama Wolfsburgo mieste Vokietijoje įsikūrusią „Volkswagen“ grupės vadovybę.

Tai yra pirmasis stambus „Škoda“ vadovaujamas tarptautinis projektas nuo pat 2000 m., kuomet šios čekiškos markės kontrolę visiškai perėmė „Volkswagen“ grupė. „Volkswagen“ ne tik suteikė savarankiškumo „Škoda“ šiame projekte, bet ir pradėjo rengti vadovybės susitikimus ne Vokietijoje – pavyzdžiui, balandį pirmasis toks susitikimas įvyko Šanchajuje. Visa tai rodo, jog M.Muelleris išties stengiasi suteikti daugiau galių atskiroms markės bei regionams.

Matthiasas Muelleris
(Šaltinis: “Volkswagen”)

Analitikai mano, jog dėl „Volkswagen“ nesėkmių kai kuriose rinkose reiktų kaltinti būtent griežtą Wolfsburge įsikūrusios centrinės vadovybės kontrolę. Pavyzdžiui, „Volkswagen“ niekaip nepavyksta nei prisiderinti prie JAV pirkėjų skonio, nei sukurti pigaus automobilio besivystančioms rinkoms. Visiems prieinamo automobilio poziciją turėjęs užimti „Lupo“ buvo gaminamas tik septynerius metus ir nesulaukė antros kartos modelio dėl menkos paklausos, tuo tarpu bandymas bendradarbiauti su „Suzuki Motor“ irgi nebuvo sėkmingas.

„Škoda“ turi ilgą ekonominių modelių gamybos istoriją, tad būtent ji labiausiai tinka naujajam pigaus automobilio projektui. Šiuo metu „Škoda“ analizuoja galimybes panaudoti „Tata Motors“ mažų kainų gamybos platformą. Jei pasisektų, „Volkswagen“ grupė galėtų atsiriekti dalį vienos iš sparčiausiai augančių rinkų, o tai tikrai pagelbėtų konkurencinėje kovoje su „Toyota Motor“ dėl didžiausio automobilių gamintojo titulo. Vis dėlto tai nebus lengva – visai neseniai „General Motors“ pranešė pasitraukiantis iš Indijos dėl pernelyg aršios konkurencijos.

“Volkswagen Lupo”
(Šaltinis: “Volkswagen”)

Apžvalgininkai taip pat abejoja, ar „Volkswagen“ grupei pavyko visiškai atsikratyti senųjų centralizavimo įpročių. Pavyzdžiui, kuomet „Volkswagen“ Chattanooga gamykla JAV susidūrė su sunkumais paleisdama naujo „Atlas“ visureigio gamybą, grupės administracija nepratęsė gamyklos vadovo kontrakto ir tepranešė, jog jis sugrįžta į Vokietiją. M.Muellerio decentralizavimo planams gali trukdyti ir didelę įtaką „Volkswagen“ valdymui turinti Žemutinės Saksonijos žemė bei darbininkų profsąjungos, nes jie gali blokuoti galių perdavimą kitiems regionams.

Dauguma M.Muellerio reformų siekiama paskatinti darbuotojus veikti bei naikinamos vadovybės privilegijos. Buvo imtasi ir tokių simbolinių veiksmų kaip administracijai skirto lėktuvo pardavimas bei vadovų valgymo patalpų atvėrimas visiems darbuotojams, tačiau didesnę reikšmę turi vyresniųjų inžinierių teisų praplėtimas, leidžiant jiems kontroliuoti biudžetus ir terminus. M.Muelleris taip pat net trečdaliu sumažino vadovybės komitetų skaičių ir darbuotojai teigia jaučią permainas – anot jų, iki dyzelinių variklių krizės administracija buvo nutolusi, o dabar santykiai normalizuojasi.

Siekdamas paskatinti darbuotojus siekti inovacijų ir nebijoti rizikuoti, „Volkswagen“ svarsto galimybę didinti darbo užmokestį net 20 tūkst. vadovų. Kaip pastebi grupės žmogiškųjų išteklių skyriaus vadovas Karlheinzas Blessingas, darbuotojai yra skatinami prisiimti atsakomybę, tačiau tam prireiks laiko. Jis taip pat sutinka, jog, visų pirma, darbuotojas turi jaustis užtikrintas ir nebijoti, jog nesėkmės atveju bus nulinčiuotas.

“Volkswagen Golf R”
(Šaltinis: “Volkswagen”)

Tikimasi, jog toks liberalesnis vadovavimo stilius pagerins įmonės rezultatus. Elmaras-Marius Licharzas, vienas iš keturių naujų „Volkswagen“ modelių linijų vadovų, sako, jog dizaineriai ir inžinieriai, dirbantys prie 2019 m. pasirodysiančio aštuntos kartos „Golf“, grafiką lenkia net dviem mėnesiais. Produktų kūrimo tempas išaugo sumažėjus kontroliuojančių pareigūnų kiekiui. Kaip pastebi E.M.Licharzas, grupės vadovo dalyvavimas kiekvieno naujo modelio kūrime kelią labai daug trikdžių, o dabar svarbiausia yra bendradarbiavimas ir savarankiškumas.

Vis dėlto kaip kurie analitikai ir investuotojai „Volkswagen“ grupei toliau priekaištauja dėl nepakankamo atvirumo nepriklausomiems tyrimams bei nenoro vadovais skirti specialistus iš šalies – aukščiausius postus čia dažnai užima įmonės veteranai.

Liepa 20, 2017   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: