„Volkswagen“ patiria gamybos sunkumų pereidamas prie MQB architektūros

Remdamasis anoniminiais šaltiniais „Reuters“ praneša, kad „Volkswagen“ sprendimas padidinti pamainų kiekį „Golf“ modelį gaminančiose Vokietijos gamyklose sietinas ne tik su didele paklausa, bet ir su kylančiomis problemomis prisitaikant prie naujos MQB architektūros. „Volkswagen“ tikisi, kad naujoji modulinė MQB architektūra leis smarkiai sumažinti kaštus, nes sparčiai plečiamoje modelių gamoje bus galima naudoti daugiau bendrų komponentų. Tai darosi ypač svarbu lėtėjant augimui besivystančiose rinkose.

Vis dėlto Vokietijos gamintojo siekiai ant tų pačių surinkimo linijų gaminti daugiau įvairių modelių kelia įvairių sunkumų, dėl kurių stringa gamyba ir tenka dirbti viršvalandžius. Anonimu panorėjęs likti Wolfsburgo gamyklos darbuotojas teigė, kad sprendžiamos pačių sudarytos problemos. Jis skundėsi, kad viršvalandžiai jau tampa norma, nors jų būtų galima išvengti.

“Volkswagen Golf Sportsvan”

Pastaruoju metu „Volkswagen“ pardavimų apimtys augo kaip ant mielių ir pernai pasiekė 9,7 mln. vnt., o šiemet jau gali perkopti ir užsibrėžtą 10 mln. vnt. ribą. Prie pardavimų apimčių didėjimo prisidėjo ir sparti, tačiau brangiai atsieinanti modelių gamos plėtra. Pagrindinės „Volkswagen“ markės gamybos apimtys per paskutinius trejus metus išaugo kone trečdaliu, tačiau pelno marža mažėjo, nes vien tik „Golf“ išsiplėtė į daugiau nei 10 skirtingų modelių. Pernai „Volkswagen“ markės marža sudarė vos 2,9%, nors gamintojas yra užsibrėžęs siekti bent 6%. Tuo tarpu „Toyota“ marža siekia 8,8%, o „Hyundai Motor“ – 9,5%.

Vokietijos gamybos milžinas nori iki 2018 m. aplenkti „Toyota Motor“ ir tapti didžiausiu pasaulio automobilių gamintoju. Pagrindiniu „Volkswagen“ ginklu šioje kovoje turėtų tapti naujoji MQB architektūra, leisianti paspartinti modelių kūrimą, atpiginti jų gamybą bei sudarysianti sąlygas nesunkiai plėsti modelių gamą. „Volkswagen“ grupės vadovas Martinas Winterkornas tikisi nuo 2017 m. pagrindinės „Volkswagen“ markės metines išlaidas sumažinti net 5 mlrd. eurų (17,3 mlrd. Lt), o tokie planai tikrai nedžiugina darbuotojų.

“Volkswagen e-Golf”

Kai kurie specialistai baiminasi, kad MQB architektūros nauda bus mažesnė, nei tikimasi, nes gamintojas tuo pat metu siekia didinti ir gamybos apimtis, ir maržą. Analitikas Stefanas Bratzelis mano, kad Vokietijos bendrovė krypsta nuo savo tikslo, o atsirandančias problemas maskuoja spartus pardavimų augimas. Anot jo, pernelyg sudėtingo gamybos proceso problema jau ima persekioti „Volkswagen“.

„Volkswagen“ atstovas spaudai teigė, kad šiais metais „Golf“ modelį gaminančioje Wolfsburgo gamykloje prireikė 37 papildomų pamainų savaitgaliais. Pasak jo, taip nutiko dėl didesnės nei tikėtasi „Golf“ bei „Tiguan“ paklausos. Atstovas atsisakė komentuoti, ar papildomos pamainos buvo susijusios su gamybos problemomis. Vis dėlto anonimu likęs aukšto rango pareigūnas „Reuters“ agentūrai patvirtino, kad problemų tikrai būta. Pasak jo, gaminant MQB architektūros pagrindu sukurtus „Audi“ bei „Škoda“ modelius viskas einasi sklandžiai, todėl visiškai neaišku, kodėl kyla problemų su „Golf“ gamyba. Viršvalandžius teko dirbti ir antrojoje „Golf“ modelį gaminančioje gamykloje Zwickau mieste.

Anoniminis šaltinis teigė, kad 12 markių vienijančioje grupėje centralizuotas sprendimų priėmimas ne visuomet būna efektyvus, nes grupės vadovo M.Winterkorno prireikia sprendžiant net ir antraeilius klausimus. Pasak jo, tokia struktūra dažnai pristabdo strategiją bei modelius liečiančius sprendimus.

“Volkswagen Golf”

Wolfsburgo gamyklos darbuotojas atskleidė, kad kėbulų gamybą dažnai pristabdo naujų variantų, pavyzdžiui elektrinio „Golf“ bei „Golf Sportsvan“, įvedimas, nes naujoms versijoms reikia skirtingo suderinimo, nors jos gaminamos ant to paties konvejerio. Savo ruožtu stringanti kėbulų gamyba trikdo ir dažymo bei surinkimo cechų darbą. Keblumų kelia ir ne visuomet tikslus robotų programavimas, nes pastariesiems tenka greitai persijungti tarp skirtingiems kėbulams taikomų skirtingų operacijų.

Wolfsburge įsikūręs automobilių komponentų tiekėjas pastebi, kad „Volkswagen“ nemažą dalį naudojamų komponentų gaminasi pats, pavyzdžiui, sėdynes bei pavarų dėžes, tuo tarpu kiti gamintojai tokius komponentus dažnai perka iš tiekėjų už mažesnę kainą. „Volkswagen“ darbuotojų tarybos pirmininkas Berndas Osterlohas sutinka, kad perdėto sudėtingumo problema dabar yra viena svarbiausių, ir mano, jog tai, kas yra naudinga atskiroms markėms, nebūtinai yra pelninga visai grupei.

Rugpjūtis 21, 2014   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: