Vien tik „Fiat“ negalės išgelbėti „Chrysler“?

Nors visai neseniai bankrutuojančio „Chrysler LLC“ pagrindu buvo suformuotas naujas gamintojas „Chrysler Group LLC“, kuriam vadovaus „Fiat“ bosas Sergio Marchionne, kai kurie analitikai vis dar abejoja, ar Italijos gamintojui ištiesų pavyks išgelbėti JAV bendrovę. Pastebima, kad išplanuojamų šešių bendrų modelių net keturi priklausys mažų automobilių grupei, užimančiai vos 14% JAV rinkos, o kiti du automobiliai pakeis dabar gaminamus „Chrysler Group“ modelius. Dėl to manoma, jog bent jau artimiausiu metu didžiąją dalį „Chrysler Group“ pajamų turėtų uždirbti dabartiniai masiniai šio gamintojo modeliai, pavyzdžiui, pikapas „Dodge Ram“ ar vienatūriai „Chrysler Town & Country“ bei „Dodge Grand Caravan“.

Norint palaikyti pirkėjų susidomėjimą dabartiniais modeliais „Chrysler Group“ reikės nemažai lėšų, o tai rimta problema bendrovei, ką tik išlipusiai išbankroto klampynės ir išlaikomai valstybės paskolų. Tiesa, degalams vėl pabrangus mažų automobilių grupė sparčiai augtų, ir adaptuoti „Fiat“ modeliai leistų padidinti pardavimų apimtis, pajamas ir, galbūt, pelno maržas. Kita vertus, degalų brangimas skaudžiai atsilieptų tradiciškai stipriam „Chrysler Group“ segmentui – lengviems pikapams.

“Chrysler Town & Country”

„IHS Global Insight“ rinkos analitikė Tracy Handler pastebi, kad dabar mažų automobilių grupė užima tik nedidelę JAV rinkos dalį, tačiau iki 2011 m., kuomet pasirodys pirmieji su „Fiat“ sukurti „Chrysler Group“ modeliai, mažų automobilių pardavimai gali išaugti. Anot jos, „Chrysler Group“ išlikimui reikalingos didelės pardavimų apimtys, o išmažų automobilių to sunku tikėtis.

Š altiniai praneša, kad „Fiat“ ir „Chrysler Group“ planuoja jau nuo 2011 m. JAV gamyklose gaminti šešis adaptuotus modelius. Išpradžių turėtų pasirodyti „Fiat Panda“ pagrindu sukurtas mažas „Jeep“ visureigis bei naujos kartos „Punto“ giminingas kompaktinis hečbekas. Dar po metų JAV pirkėjams planuojama pasiūlyti prailginto „Punto“ pagrindu sukurtą kompaktinį sedaną, kompaktinį visureigį ir vidutinio dydžio sedaną, kuris veikiausiai bus kuriamas „Alfa Romeo 159“ įpėdinio pagrindu. Dar du modeliai pakeis „Jeep Patriot“ ir „Compass“ bei nesėkmingus modelius „Chrysler Sebring“ ir „Dodge Avenger“. Toks žingsnis turėtų sustiprinti „Chrysler Group“ pozicijas šiuose segmentuose, tačiau veikiausiai leis tik nežymiai padidinti pajamas.

„Chrysler Group“ dileriai veikiausiai prekiaus ir JAV gaminamais „Fiat“ bei „Alfa Romeo“ markių automobiliais, tokiais kaip mažasis „Fiat 500“. Mažų automobilių paklausa kitapus Atlanto buvo smarkiai pagyvėjusi pernai išaugus degalų kainoms, tačiau degalams atpigus susidomėjimas mažais automobiliais taip pat išblėso. „Chrysler Group“ tikisi, kad maži „Fiat“ modeliai pritrauks nebrangaus automobilio ieškančių pirkėjų. Be to, jie turėtų leisti padidinti pardavimus ir suteikti JAV gamintojui ekologišką įvaizdį.

“Dodge Ram”

„Chrysler Group“ vadovo pavaduotojas Jimas Pressas pastebi, kad nors mažų automobilių pardavimai nėra dideli, jie yra svarbūs norint pritraukti kuklaus lygmens pirkėjų. Be to, šie segmentai turėtų augti stiprėjant susirūpinimui aplinkos tarša ir dėl degalų sąnaudų normatyvų. Be to, maži ir ekonomiški automobiliai pagerins visos „Chrysler Group“ gamos įvaizdį, nes, anot J.Presso, dauguma žmonių mano, kad „Toyota Tundra“ yra ekonomiškesnis už „Dodge Ram“, nors ištiesų šių pikapų degalų sąnaudos yra vienodos – tokį stereotipą lemia maži „Toyota“ automobiliai ir hibridinis modelis „Prius“.

J.Pressas taip pat pastebi, kad „Fiat“ modelių pagrindu JAV gamintojas galės pasiūlyti ne tik A ir B, bet netgi C ir D klasių modelių. Vadovas pagyrė aukšto lygio „Fiat“ inžineriją bei efektyvumą. Kita vertus, iki 2011-2012 m. patrauklių mažų automobilių JAV rinkai gali pasiūlyti ir „Ford Motor“, „General Motors“ bei „Nissan Motor“. Ilgą laiką pramonės efektyvumo etalonu laikyta „Chrysler“ naujų modelių kūrimo sistema sugriuvo įmonę valdant „Daimler“, o vėliau – „Cerberus Capital Management“. Kompaktinio modelio „Neon“ buvo išvis atsisakyta, o vidutinės klasės dvynių „Chrysler Sebring“ ir „Dodge Avenger“ įranga smarkiai apkarpyta. Bene vienintelis rimtas „Chrysler Group“ dabar kuriamas modelis yra kitąmet pasirodysiantis „Jeep Grand Cherokee“.

„Fiat“ ir „Chrysler Group“ vadovas S.Marchionne tikina, kad Italijos bendrovė neskirs lėšų dabartinių JAV gamintojo modelių tobulinimui, tad vieninteliu realiu finansuotoju lieka šalies vyriausybė. Iš„Fiat“ perimti modeliai sustiprins „Chrysler Group“ pozicijas mažų ir kompaktinių automobilių segmentuose, tačiau bent kol kas išjų gaunamų pajamų greičiausiai nepakaks. Tokiomis sąlygomis geriausia išeitis būtų išesmės atnaujinti dabartinius modelius.

Liepa 17, 2009   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: