
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
„Tata Nano“: naujas automobilis tik už 2,500 dolerių
Pirmąjį asmeninės paskirties automobilį garsus Indijos sunkvežimių gamintojas „Tata Motors“ pristatė vos prieš10 metų, o dabar naujasis jų kūrinys „Nano“ tapo rimtu iššūkiu ilgametes tradicijas turinčioms bendrovėms. „Liaudies automobiliu“ pramintas „Nano“ gali išesmės pakeisti „Tata“ pozicijas pasaulinėje arenoje, nes sparčiai augančiose Indijos, Kinijos ir Rusijos rinkose yra akivaizdus itin pigių automobilių poreikis. Š is ypač kuklus modelis buvo kuriamas kruopščiai ištyrus vietos rinką, kur milijonai žmonių savo šeimas ir bagažą kasdien vežasi ant motociklų ar motorolerių.
Bazinis „Nano“ modelis kainuos nuo 100 tūkst. rupijų (5,487 Lt) ir nors anksčiau kritikai teigė, kad brangstant žaliavoms ir degalams tokios kainos pasiekti neįmanoma, dabar daugelis gamintojų ieško galimybių kuo greičiau pateikti savo atsaką. „Volkswagen“ grupė, „Toyota Motor“, „Honda Motor“ ir „Fiat Auto“ pripažino planuojantys pigaus automobilio gamybą, o „Renault“–„Nissan“ aljansas kartu su Indijos gamintoju „Bajaj Auto“ kuria automobilį, kainuosiantį 3 tūkst. dolerių (6,617 Lt).
Bazinės komplektacijos “Tata Nano”
Brangstant degalams ir augant susirūpinimui dėl aplinkos taršos anglies dvideginiu, vis daugiau žmonių renkasi mažus automobilius, o atgimę tokie legendiniai modeliai kaip „Fiat 500“ ar „Mini“ sulaukia itin daug pirkėjų dėmesio. Indijoje panašūs sentimentai jaučiami devintajame dešimtmetyje gamintam „Maruti 800“ modeliui, o šiandien maži automobiliai, tarp kurių pirmauja „Maruti Alto“ ir „Hyundai Santro“, užima daugiau kaip du trečdalius Indijos rinkos.
Indijoje tūkstančiui gyventojų tenka tik 8 automobiliai, tad kuklusis „Nano“ turi galimybių atsikovoti dalį rinkos išdviračių transporto priemonių, kurių per praėjusius dvejus metus buvo nupirkta virš7 mln. vnt. Vis dėlto, nors bazinių automobilių paklausa egzistuoja daugelyje rinkų, pigūs modeliai dėl mažų pelno maržų gamintojams neatrodo patrauklūs, juolab kad Indijoje šiuo metu puikiai perkami ir brangūs prestižiniai automobiliai.
Prabangus “Tata Nano”
Analitikai pastebi, kad jei šis „Tata Motors“ pigaus automobilio eksperimentas nepasiseks, tai nepavyks ir jokiam kitam gamintojui, nes kuriant „Nano“ buvo išnaudotos visos kaštų mažinimo galimybės. Pavyzdžiui, automobilis teturi vieną valytuvą, o apie tokius dalykus kaip radiją, vairo stiprintuvą, elektrinius langus ar oro kondicionierių baziniame modelyje nė klausti nėra ko. „Nano“ prietaisų skydelyje rasite tik tai, ko būtinai reikia – spidometrą, odometrą (ridos matuoklį) bei degalų bako indikatorių. 12 colių dydžio ratus laiko tik trys varžtai, vietoje įprastinių keturių arba penkių, o 624 cm3 dviejų cilindrų benzininis variklis turi tik vieną balansavimo veleną. Vertėtų paminėti, kad automobilis yra 3,1 m ilgio, 1,5 m pločio ir 1,6 m aukščio, sveria 580 kg, išvysto 33 AG ir pasiekia 103 km/val. greitį, o vidutinės degalų sąnaudos sudaro 4,7 l/100 km.
Kuriant „Nano“ buvo atsisakyta įprastinių klišių ir stengiamasi į viską pažiūrėti naujai. Nemažai nuopelnų dėl mažų gamybos kaštų tenka beveik 100 tiekėjų, per visą kūrimo procesą glaudžiai bendradarbiavusių su „Tata Motors“. Kad ir keista, vienas pagrindinių tiekėjų yra „Bosch Automotive“, tiekiantis komponentus didžiausiems pasaulio automobilių gamintojams. „Tata Motors“ vadovas Ravi Kantas tikina, kad pasirinkti tiekėjus buvo nesunku – vieni išgirdę reikalavimus nusprendė, kad tai neįmanoma, o kiti priėmė iššūkį. Tarp pastarųjų buvo ir „Bosch“, specialiai „Nano“ modeliui sukūręs 34 amperų generatorių, sveriantį 5,4 kg, vietoje įprastinio 40 amperų 5,9 kg modelio. Be to, mažojo „Nano“ varikliui „Bosch“ pritaikė motociklo starterį bei sukonstravo mažesnį jėgainės valdymo modulį vietoje to, kad paprasčiausiai atsisakytų dalies funkcijų.
“Tata Nano”
Kaštų mažinimo galimybių buvo ieškoma ne tik konstruojant automobilį, bet ir kuriant platinimo sistemą. Pavyzdžiui, „Tata“ gali atsisakyti mažmenininkų: beveik surinkti automobilių moduliai būtų gabenami į mikro gamyklėlės, kur užbaigus surinkimą pirkėjai pasiimtų automobilį tiesiai nuo konvejerio. Išpradžių „Nano“ gamybos apimtys sieks 250 tūkst. vnt. per metus, tačiau bendrovė svarsto galimybes jį eksportuoti į Afriką, Pietryčių Aziją, Lotynų Ameriką ir Europą. Tiekėjai praneša gavę nurodymus būti pasirengus 500 tūkst. vnt. gamybos apimtims Indijos rinkai bei dar 500 tūkst. vnt. – eksportui.
Balandis 30, 2008 Įrašas priklauso rubrikai "Analize"
Komentarai
dovydas
gaidiskos masinos!!!!!!!!!!!!!
kileris ;D
niekas ce nieko neraso ir nerasykite D;
stonkus
manau rasot teisingai geriau butu ;britva; !!!
Petras
Kuo greiciau i Lietuva sita auto!!!! Nes jau golfai ir bulkos uzkniso juodai. Perseskim i nauja Tata Nano!!!!!
ricka
kas pas mus ja pirks
dalia
aš pirksiu ir busiu pirma turinti tokia mašiniuk?
Armandas
Man labai patinka tata nano as labai laukiu kada bus letuvoje
Armandas
As pirksu tokia net 2 ?
Vairuotojas profesionalas
Tikrai pirk?iau. Labai gražus automobilis
Vairuotojas profesionalas
pirk?iau
Parašykite komentarą