„Suzuki“ sieks atgauti prarastas pozicijas Europoje

„Suzuki“ planuoja artimiausius trejus metus kasmet pristatyti po naują modelį ir taip pardavimus Europoje iki 2016 m. padidinti maždaug 100 tūkst. vnt. Kol kas Japonijos gamintojui sunkiai sekasi stabdyti pardavimų smukimą Senajame žemyne: Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA duomenimis, „Suzuki“ pardavimai Europoje sausio-spalio mėnesiais sumažėjo 5,7% iki beveik 127 tūkst. vnt. Be to, pelno Europoje „Suzuki“ negavo nuo pat 2008 m. Vis dėlto bendrovės viceprezidentas Toshihiro Suzuki tikisi, kad neseniai debiutavęs naujos kartos SX4 bei Frankfurto parodoje pristatytas koncepcinis modelis iV-4 pagerins „Suzuki“ padėtį. T.Suzuki leidiniui „Automotive News Europe“ teigė, jog bus dedama daug pastangų siekiant iki 2016 m. Europoje pasiekti 300 tūkst. vnt. metinius pardavimus.

Naujasis “Suzuki SX4″

T.Suzuki tikisi, kad, nepaisant prastos šių metų pradžios, bendras 2013 m. rezultatas bus panašus kaip ir praeitais metais, kuomet 35 Europos rinkose, įskaitant Rusiją ir Turkiją, pardavimai siekė 202 tūkst. vnt. Lietuvoje „Suzuki“ pirkėjams siūlo „Alto“, „Swift“, SX4, „Jimny“ ir „Grand Vitara“ modelius, o kai kuriose kitose Europos šalyse dar galima įsigyti ir „Splash“ bei „Kizashi“ automobilius. Kadangi šiuo metu pirkėjams siūlomi ir senasis, ir naujasis SX4 modeliai, naujasis dažnai vadinamas „SX4 S-Cross“. „JATO Dynamics“ duomenimis, populiariausias „Suzuki“ modelis Europoje yra „Swift“ – šio hečbeko pardavimai per pirmuosius devynis šių metų mėnesius sudarė beveik 41 tūkst. vnt.

Nemažai vilčių Japonijos gamintojas sieja su ką tik rinkoje pasirodžiusiu naujuoju SX4, tačiau šiam modeliui teks kovoti dėl savo vietos itin ankštame segmente su tokiais pirkėjų pripažinimo sulaukusiais mažais visureigiais ir visureigiškos išvaizdos hečbekais kaip „Nissan Qashqai“, „Opel Mokka“, „Škoda Yeti“, „Peugeot 2008“ bei „Renault Captur“. Naujasis SX4 bus gaminamas „Suzuki“ gamykloje Vengrijoje, per metus ketinama pagaminti 100 tūkst. šių visureigių, iš kurių 85 tūkst. bus skirti Europos rinkai, o likę išvežami į Aziją ir Lotynų Ameriką.

„Suzuki“ tikisi, kad naujojo SX4 pirkėjus suvilios erdvesnis salonas, iki 430 ltr. išaugusi bagažinės talpa bei naujausia keturių varomųjų ratų sistema. „Suzuki“ Europos padalinio vadovas Takanori Suzuki pastebi, kad šis modelis turėtų sudominti visureigio ieškančias šeimas. Kita vertus, šiam automobiliui koją gali pakišti prastas valdymas bei nekokia interjero apdailos kokybė. Naujasis SX4 gali būti užsakomas su 1,6 ltr. (88 kW) benzininiu ir tokio paties tūrio bei galios dyzeliniu varikliais. Dyzelinės versijos pirkėjai gaus šešių laipsnių mechaninę pavarų dėžę, tuo tarpu pasirinkus benzininį automobilį galima užsisakyti ir bepakopę (CVT) greičių dėžę.

Naujasis “Suzuki SX4″

Kaip ir dauguma šios klasės automobilių, naujasis SX4 gali būti užsakomas su priekinių arba visų keturių varomų ratų pavara, tuo tarpu po poros metų turėtų pasirodyti koncepcinio modelio iV-4 pagrindu gaminamas visureigis, turėsiantis tik visų keturių varomų ratų sistemą. „Suzuki“ tikisi, kad keturių varomų ratų sistema modeliui iV-4 leis išsiskirti iš konkurentų, kurie ne visuomet gali pasiūlyti keturis varomuosius ratus. Taip tikimasi sudominti „Suzuki“ markės gerbėjus bei tikrus bekelės entuziastus. Japonijos bendrovė kol kas neatskleidžia, koks bus tikrasis šio modelio pavadinimas bei kokios numatomos pardavimų apimtys, tačiau „IHS Automotive“ prognozuoja, jog 2016 m. „Suzuki“ Europoje parduos apie 23 tūkst. iV-4, o 2017 m. – apie 27 tūkst. vnt.

iV-4 modelio kūrimą prižiūrėjęs Takehito Arai pastebi, jog šis visureigis buvo konstruojamas Europos rinkai, o gamybai parengtas modelis bus labai artimas koncepciniam automobiliui. Šis visureigis bus gaminamas Vengrijoje kartu su SX4, „Swift“ ir „Splash“ modeliais, o dėl jo prekybos už Europos ribų dar nėra apsispręsta.

“Suzuki iV-4″ koncepcinis modelis

„IHS Automotive“ analitikas Ianas Fletcheris irgi tikisi „Suzuki“ pardavimų augimo Europoje, kurį turėtų paskatinti naujų modelių debiutai, tačiau analitikas pastebi, kad Europa išliks nedidele šio gamintojo rinka, kadangi jis orientuojasi į sparčiau augančius regionus, ypač Indijos rinką. Šiuo metu Indijoje parduodama net 40% visų „Suzuki“ automobilių. Dėl smunkančių pardavimų „Suzuki“ pernai pasitraukė iš JAV rinkos.

Lapkritis 22, 2013   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: