S.Marchionne nori atgaivinti “Lancia”

Siekdamas pagerinti “Fiat Auto” padėtį, šio gamintojo ir visos “Fiat” grupės vadovas Sergio Marchionne ruošiasi atgaivinti sunkumų kamuojamą “Lancia” markę. Pagal rugpjūčio 4 d. paskelbtą “Fiat Auto” gamybos planą, net trys išpenkių papildomų naujų modelių bus pažymėti “Lancia” ženkleliu. Toks sprendimas rodo, kad S.Marchionne rimtai susirūpino “Lancia” padėtimi, nes anksčiau šiai markei nebuvo numatyta bei vieno naujo modelio.

Norėdama pagerinti savo rezultatus “Lancia” turi pasiūlyti naujų modelių bei plėsti dilerių tinklą už Italijos ribų, nes dabar net 81% šios markės automobilių parduodami namų rinkoje.

Tarp naujų “Lancia” modelių turėtų būti:

  • „¢ kompaktinis visureigis, kurį “Fiat” ir “Lancia” markėms savo gamykloje Esztergome (Vengrijoje) nuo šių metų pabaigos gamins “Suzuki”. Prekyboje šis automobilis pasirodysi kitais metais.
    „¢ Trečios kartos kompaktinis hečbekas “Delta”, kuris bus kuriamas “Fiat Stilo” įpėdinio pagrindu. Antrosios kartos “Delta” modelio gamyba buvo nutraukta 1999 m.
    „¢ 2007 m. debiutuosiantis nišinis modelis – veikiausiai šiek tiek patobulinta 2003 m. Frankfurto parodoje pristatyto “Fulvia” koncepcinio kupė versija.

“Lancia Musa”

“Lancia” yra mažiausia “Fiat Auto” markė – pernai jos gamybos apimtys siekė 103,629 vnt. ir sudarė tik apie 5,5% “Fiat Auto” produkcijos (1,86 mln. vnt.). Be to, tarp visų “Fiat Auto” markių “Lancia” pirmauja pagal Italijos rinkai tenkančią pardavimų dalį – net 81%. Tuo tarpu “Alfa Romeo” namų rinkoje realizuoja 49,4% automobilių, o “Fiat” – 37,8%.

“Dresdner Kleinwort Wasserstein” analitikas Arndtas Ellinghorstas mano, kad S.Marchionne teisingai pasielgė nusprendęs atgaivinti “Lancia”. Pasak jo, ši markė įkūnija itališką eleganciją ir stilių, kuriuo itališka mada bei prestižinės markės garsėja visame pasaulyje. Tuo tarpu “Morgan Stanley” analitikas Adamas Jonas tvirtina, kad S.Marchionne strategija gali būti pavojinga. Anot jo, “Lancia” prekybos tinklas už Italijos ribų yra nedidelis, todėl investuoti lėšas į šią markę yra gana rizikinga. A.Jonas pastebėjo, kad gaivindamas “Lancia” S.Marchionne gali siekti kito tikslo – išnaudoti Italijoje esančių gamyklų perteklinius pajėgumus ir išvengti jų uždarymo.

Š iuo metu “Lancia” markei žūtbūt reikia naujų modelių, nes naujausias – mažas vienatūris “Musa” – debiutavo maždaug priešmetus. “JATO Dynamics” duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį buvo parduota 19,810 “Musa” automobilių. Gegužės mėnesį nutraukus “Lybra” gamybą, šiuo metu “Lancia” modelių gamą sudaro vos keturi automobiliai: jau minėtas “Musa”, mažas modelis “Ypsilon”, didelis modelis “Thesis” bei didelis vienatūris “Phedra”.

S.Marchionne “Lancia” markę nori atgaivinti su minimaliomis investicijomis – visi jos modeliai būtų kuriami “Fiat” automobilių pagrindu. “Ypsilon”, “Musa”, “Phedra” bei būsimieji trečios kartos “Delta” ir visureigis turi ar turės atitikmenis “Fiat” modelių gamoje.

Ankstesnis “Fiat Auto” vadovas Giancarlo Boschetti dar 2002 m. paskelbė nebrangų, bet veiksmingą “Lancia” gaivinimo būdą. Jis skatino kiekvieno naujo “Fiat” modelio kūrimui skirtas investicijas padidinti 20% ir kartu sukurti savitą “Lancia” versiją. “Lancia Musa” kūrimas “Fiat Idea” pagrindu kainavo 60 mln. eurų (207 mln. Lt), tačiau dabar “Musa” pardavimai net 10% viršija “Idea”. “Fiat Idea” pardavimai pirmąjį šių metų pusmetį smuktelėjo 28% nuo 35,419 vnt. iki 25,525 vnt., tuo tarpu “Musa” pardavimai viršija prognozes. “Lancia” šiemet planavo realizuoti 30 tūkst. “Musa”, tačiau vien per pirmus šešis mėnesius pavyko parduoti 19,810 vnt.

S.Marchionne taip pat nori “Lancia” modelių gamą papildyti bent pora mažomis serijomis gaminamų reprezentacinių automobilių, kurie pagerintų šios markės įvaizdį.

2003 m. “Lancia” realizavo 101 tūkst. automobilių, o pernai – 117 tūkst. vnt.

Rugsėjis 30, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: