
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
„Porsche“-„Volkswagen“: Ferdinandas Piechas paima viršų
Š ią vasarą vykusioje kovoje dėl įtakos „Volkswagen“ įveikė „Porsche“, o „Volkswagen“ stebėtojų tarybos pirmininkas ir vienas pagrindinių „Porsche“ akcininkų Ferdinandas Piechas kaip reikiant pamokė jam iššūkį išdrįsusį mesti pusbrolį, „Porsche“ stebėtojų tarybos pirmininką, Wolfgangą Porsche ir dabar jau buvusį „Porsche“ vadovą Wendeliną Wiedekingą. F.Piechas sužlugdė W.Porsche ir W.Wiedekingo planą perimti „Volkswagen“ kontrolę ir visiems įrodęs savo galią prijungs „Porsche“ prie „Volkswagen“ grupės. W.Wiedekingo pašalinimas dar sykį įrodė puikius F.Piecho taktinius sugebėjimus pergudrauti savo varžovus bei sustiprino ir taip solidžia jo įtaką.
Š i F.Piecho pergalė išplės „Volkswagen“ grupę, kuomet prie jau turimų devynių padalinių bus prijungtas dešimtasis – „Porsche“. Š iuo metu F.Piecho imperiją sudaro „Volkswagen“ asmeninių automobilių padalinys, „Audi“, „Š koda“, „Seat“, „Bentley“, „Lamborghini“, „Bugatti“, „Volkswagen“ komercinių automobilių padalinys ir sunkvežimių gamintojas „Scania“. Sėkminga F.Piecho karjera ir pasiekimai gali pranokti netgi jo garsiojo senelio – „Porsche“ įkūrėjo Ferdinando Porsche – nuopelnus.
F.Piechas dažnai yra nepakankamai įvertinamas, nes jis turi polinkį savo darbuotojus ir verslo partnerius laikyti nežinioje spėliojant, koks bus kitas jo žingsnis. F.Piechas mėgsta skatinti konkurenciją, pavyzdžiui, dirbdamas „Audi“ modelių kūrimo vadovu „Audi 100“ aerodinaminius bandymus jis pavedė atlikti skirtingoms darbuotojų komandoms Hamburge, Stuttgarte, Wolfsburge ir Turine.
Ferdinandas Piechas
Prijungęs „Porsche“ prie „Volkswagen“ grupės F.Piechas susigrąžins įtaką šiam sportiškų automobilių gamintojui. Savo karjeros pradžioje jis net devynerius metus darbavosi „Porsche“, tačiau Porsche ir Piechų šeimų nariams apsisprendus nedalyvauti įmonės valdyme jam teko pasitraukti. F.Piechas dirbo „Audi“ bei „Mercedes-Benz“. 1993 m. jis buvo paskirtas „Volkswagen“ vadovu, o 2002 m. paliko šį postą ir tapo stebėtojų tarybos pirmininku.
Pastaraisiais mėnesiais jam pavyko sužlugdyti „Porsche“ planus perimti „Volkswagen“ valdymą ir sustiprinti savo įtaką „Porsche“. 2008 m. jis pasipriešino bendradarbiavimo susitarimui, kuris „Porsche“ būtų suteikęs priėjimą prie „Volkswagen“ technologijų. Tiesa, vėliau F.Piechas pritarė šiam sandoriui, tačiau kaip reikiant sunervino savo pusbrolį W.Porsche. „Porsche“ yra labai priklausomas nuo „Volkswagen“, nes pastarasis gamintojas tiekia komponentus trečdaliui „Porsche“ automobilių, įskaitant ir kėbulus bei variklius visureigiui „Cayenne“ bei kupė formos hečbekui „Panamera“.
F.Piechas garsėja ir itin aukšta inžinieriaus kvalifikacija. Jis sukūrė modulinę „Volkswagen“ gamybos sistemą, leidusią sumažinti kaštus skirtinguose modeliuose naudojant tuos pačius komponentus ir struktūrinius elementus. Kita vertus, F.Piechas ne kartą priešinosi kaštų mažinimo planams pirmenybę teikdamas kokybės gerinimui ir naujų technologijų diegimui bei tikėdamas, kad būtent tai vėliau padės gauti didesnį pelną. Savo biografijoje F.Piechas pripažįsta visuomet daugiausiai dėmesio skyręs gamybai. Anot jo, ekonomika ir politika niekuomet neatitraukė jo dėmesio nuo verslo pagrindo – patrauklių automobilių kūrimo ir gamybos.
Savo karjerą „Volkswagen“ F.Piechas grindė glaudžiu bendradarbiavimu su profsąjunga, nors dėl to kartais tekdavo paaukoti ir jo paties paskirtus vadovus, pavyzdžiui, Berndą Pischetsriederį ir Wolfgangą Bernhardą, kuriems teko pasitraukti profsąjungai pasipriešinus dėl agresyvios kaštų mažinimo kampanijos. Š iame konflikte F.Piechas palaikė profsąjungos interesus.
F.Piecho nurodymu „Volkswagen“ grupė vos per vienus metus įsigijo „Bentley“, „Bugatti“ ir „Lamborghini“ markes. Jis siekė gerinti „Volkswagen“ įvaizdį pasiūlydamas rinkai reprezentacinį sedaną „Phaeton“ bei kurdamas tokius beprotiškai brangius „žaislus“ kaip „Bugatti Veyron“. Gerokai racionalesnių pažiūrų „Porsche“ vadovas W.Wiedekingas kaltino F.Piechą tuščiai švaistant bendrovės pinigus, tačiau priešprieša su šiuo „Volkswagen“ „pilkuoju kardinolu“ eilinį kartą pasirodė esanti pražūtinga.
Rugsėjis 11, 2009 Įrašas priklauso rubrikai "Analize"
Parašykite komentarą