Nepaisant sėkmės „Hyundai Motor“ susidurs ir su problemomis

Pietų Korėjos automobilių gamintojas šiuo metu tikrai turi nemažai priežasčių džiaugtis: jis sulaukė puikių įvertinimų JAV kokybės tyrime, pardavimai Europoje šiemet išaugo net 16%, o akcijų kaina jau viršijo iki krizinį lygį. Tai tikrai svarūs pasiekimai gamintojui, kuris ilgą laiką buvo vertinamas kaip vargana japoniškų markių alternatyva. Dabar „Hyundai“ markė jau tapo rimta „Toyota“, „Honda“ ir „Nissan“ konkurente, nes pirkėjai įvertino pagerėjusią automobilių kokybę ir išvaizdą.

Tvirtas pozicijas sparčiai augančiose Kinijos ir Indijos rinkose užimančio bei daug dėmesio mažiems ekonomiškiems automobiliams skiriančio „Hyundai Motor“ ir jo valdomo „Kia Motors“ pardavimai pernai išaugo 5% iki 4,16 mln. vnt. Tai leido „Hyundai Kia Automotive Group“ tapti penktuoju pagal dydį automobilių gamintoju pasaulyje ir sparčiausiai augančiu lyderių dešimtuko nariu.

“Hyundai i10″

Birželio mėnesį „Hyundai Motor“ pasauliniai pardavimai išaugo 9,6%, o nuosmukio kamuojamoje rinkoje tai yra tikrai neblogas rezultatas. Europoje „Hyundai Motor“ pavyko išnaudoti didžiųjų valstybių vykdomas naujų automobilių pirkimo skatinimo programas, tad pirmąjį pusmetį „Hyundai“ markės registravimas išaugo beveik 16% iki 172 tūkst. vnt., o rinkos dalis padidėjo nuo 1,8% iki 2,3%.

Nepaisant dabar demonstruojamų gerų rezultatų, kai kurie analitikai įžvelgia ir galimas grėsmes. Visų pirma, prie „Hyundai Motor“ sėkmės nemažai prisidėjo silpnas Korėjos vonos kursas, kuris atpigino automobilių eksportą ir papildomas lėšas leido skirti rinkodarai. Vis dėlto vonos kursas dolerio atžvilgiu nuo kovą pasiektos rekordinės žemumos jau išaugo 26%. „HI Investment & Securities“ analitikas Choi Dae-sikas pastebi, kad „Hyundai Motor“ ekonomikos nuosmukį padėjo atlaikyti silpna vona, kuri leido reklamai skirti daug lėšų, tačiau dabar šias išlaidas teks pristabdyti.

Kita galima „Hyundai Motor“ grėsmė, anot „Woori Investment & Securities“ analitiko Michaelio Sohno, yra galimas JAV vyriausybės spaudimas. JAV vyriausybė siekia šalies ekonomikos atsigavimo, tad Vašingtonas gali paspausti „Hyundai Motor“ ir „Kia Motors“ didinti gamybą šalies viduje. Pernai „Hyundai Motor“ net 60% parduotų automobilių pagamino Pietų Korėjoje, tuo tarpu Japonijos gamintojai po devintajame dešimtmetyje kilusio prekybos konflikto su JAV didžiąją dalį automobilių pagamina už Japonijos ribų.

“Hyundai i20″

Trečia galima „Hyundai Motor“ grėsme įvardijamas atsilikimas hibridinių variklių srityje. Europoje „Hyundai Motor“ gali pasiūlyti daugiau dyzelinių agregatų nei Japonijos gamintojai, tačiau JAV padėtis visiškai kitokia: čia vis daugiau pirkėjų renkasi hibridinius „Toyota Prius“ ir „Honda Insight“ modelius, o „Hyundai“ šioje nišoje kol kas neturi ką pasiūlyti. Pirmasis hibridinis „Hyundai Motor“ modelis su dujiniu-elektriniu varikliu „Avante LPI“ jau pasirodė Korėjos rinkoje, bet benzininio-elektrinio hibridinio variklio, kuris veikiausiai bus montuojamas į „Sonata“ modelį, reiks palaukti bent iki kitų metų antrosios pusės.

Jei „Hyundai Motor“ pavyks išspręsti šias problemas, jo laukia tikrai puiki ateitis. „Renault“ ir „Nissan“ šefas Carlosas Ghosnas pripažįsta, kad Korėjos gamintojai sparčiai auga JAV rinkoje, o Artimuosiuose rytuose tenka susidurti su aršia jų konkurencija. „Reuters Estimates“ prognozuoja, kad „Hyundai Motor“ grynasis pelnas šiemet smuks 3,9% iki 1,39 trilijono vonų (2,69 mlrd. Lt), tuo tarpu daugelis kitų gamintojų planuoja didesnius ar mažesnius nuostolius.

“Hyundai i30″

Prie „Hyundai Motor“ sėkmės JAV rinkoje daug prisidėjo patraukli rinkodaros programa, kuri leido per metus nuo automobilio įsigijimo darbą praradusiems pirkėjams sugrąžinti savo pirkinį. Tuo tarpu naujoje reklamos kampanijoje „Hyundai Motor“ siūlo net metams užfiksuoti degalų kainą. „Frost & Sullivan“ analitikė Mary-Beth Kellenberger pastebi, kad šis gamintojas pataiko tiksliai ten, kur reikia, ir yra labai prisitaikęs prie amerikiečių poreikių.

„Hyundai Motor“ pastangos gerinti kokybę taip pat neliko nepastebėtos: „J.D. Power and Associates“ kokybės tyrime JAV „Hyundai“ aplenkė „Toyota“ bei „Honda“ ir tapo geriausiai įvertinta masine marke. „J.D. Power“ prezidentas Finbarras O,Neillas, kuris iki 2003 m. vadovavo „Hyundai Motor“ JAV padaliniui, pastebi, kad markės įvaizdis nepasikeičia staiga. Anot jo, tai daugelio metų sunkaus triūso rezultatas. Europoje „Hyundai“ pagal rinkos dalį dabar nusileidžia tiek vienai Azijos markei – „Toyota“, o „Nissan“ ir „Honda“ jau liko už nugaros.

Rugpjūtis 26, 2009   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: