Nauja “Mercedes-Benz” platforma tarnauja trims modeliams

Naujos “Mercedes-Benz” prestižinių visureigių platformos pagrindu bus gaminami net trys skirtingi modeliai, skirti savitą gyvenimo būdą pasirinkusiems žmonėms. M ir R klasių automobiliai jau pasirodė prekyboje, o trečiasis modelis – GL klasės visureigis – debiutuos kitų metų sausį vyksiančioje Detroito (JAV) automobilių parodoje. M klasės visureigis varžosi su “BMW X5″, “Lexus RX” bei “Volkswagen Touareg” modeliais, o R klasės automobilis turi ir erdvaus vienatūrio, ir komfortiško sedano bruožų.

Naujasis GL bus didesnis nei M klasės modelis ir konkuruos su gremėzdiškais amerikietiškais visureigiais. Už M, R ir G klasių modelių kūrimą atsakingas Uwe Ernstbergeris tikina, kad GL sieks nuvilioti “Lincoln Navigator” bei “Cadillac Escalade” pirkėjus. “Global Insight” analitikė Catherine Madden mano, jog net apie 60% GL visureigių bus parduodama JAV rinkoje. GL modelis bus gaminamas Vince,o mieste, Alabamoje (JAV) įsikūrusioje gamykloje.

“Mercedes-Benz” yra toli gražu ne pirmasis prestižinis gamintojas, kuris didelio visais keturiais ratais varomo automobilio platformos pagrindu kuria kelis skirtingus modelius. BMW naujos kartos X5 visureigio pagrindu žada gaminti sportišką universalą, kuris veikiausiai bus vadinamas X6 vardu, o išvaizda šiek tiek primins kupė. BMW taip pat planuoja sukurti erdvų ir funkcionalų modelį, kuris būtų gaminamas atskiros architektūros pagrindu, tačiau naudotų nemažai 7 serijos komponentų. Dabartinis X5 yra vienintelis tokio tipo BMW modelis, tačiau turi nemažai panašumų su “Land Rover Range Rover” visureigiu, nes anksčiau “Land Rover” priklausė BMW grupei. Be to, naujasis “Audi Q7″ prestižinis visureigis yra sukurtas tos pačios architektūros pagrindu kaip ir “Volkswagen Touareg” bei “Porsche Cayenne”, tačiau jame panaudota gan nedaug bendrų komponentų.

Dabartinis G klasės “Mercedes-Benz”

Modernūs monokokinę platformą turintys visureigiai turi porą pranašumų prieštradicinius rėminius visureigius: monokokinės platformos pagrindu nesunku sukurti keletą skirtingų modelių, be to, šie visureigiai valdymo savybėmis nedaug nusileidžia įprastiniams automobiliams. Rėminių “Toyota Land Cruiser” ar dabartinės G klasės “Mercedes-Benz” visureigių pagrindu taip pat galima sukurti įvairių versijų, tačiau jų valdymas yra panašus į sunkvežimio, o komfortas neatitinka šiuolaikiniams automobiliams keliamų reikalavimų.

Anot C.Madden, didesnį pelną veikiausiai pavyks gauti tiems gamintojams, kurie tos pačios platformos pagrindu galės sukurti keletą skirtingų modelių ir dėl to geriau išnaudos gamybinius pajėgumus. Ji mano, kad vis labiau augs netradicinių prestižinių modelių segmentas.

1979 m. debiutavusio dabartinio G klasės “Mercedes-Benz” gamyba bus tęsiama. Vokietijos gamintojas panešė, kad šis “Gelandewagen” vardu anksčiau vadintas visureigis Grazo mieste Austrijoje esančioje “Magna Steyr” gamykloje bus gaminamas ir toliau. Kai kurie anonimais panorėję likti “Mercedes” grupės atstovai abejojo, ar naujasis GL modelis patiks dabartinio G klasės visureigio pirkėjams. Š is masyvus bei kampuotas kariuomenės reikmėms sukurtas modelis tapo tokiu kultiniu visureigiu kaip ir “Land Rover Defender”.

U.Ernstbergeris pripažino, kad naujasis GL smarkiai skirsis nuo kultinio “Gelandewagen”, tačiau tikino, jog GL gamybos apimtys bus gerokai didesnės.

Gruodis 6, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: