
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
M.Winterkornas keičia Volkswagen kursą
Naujasis „Volkswagen“ grupės ir „Volkswagen“ markės vadovas Martinas Winterkornas nusprendė, kad „Volkswagen“ turėtų pasiūlyti daugiau nišinių modelių ir įžengti į prestižinių automobilių rinką. Pagal naująją strategiją „Volkswagen“ turėtų nesivaikyti didesnių pardavimų apimčių, o pritraukti kuo daugiau ištaigingų automobilių pirkėjų. Vis dėlto, vadovui nusprendus atidėti keleto svarbių modelių debiutą, analitikai baiminasi, kad gamintojui teks koreguoti ambicingas pelno prognozes.
Vienas anonimu panorėjęs likti „Volkswagen“ atstovas žurnalui „Automotive News Europe“ teigė, kad M.Winterkorno politika yra visiškai priešinga ankstesniojo „Volkswagen“ markės vadovo Wolfgango Bernhardo veiksmams. W.Bernhardas pabrėžė, kad „Volkswagen“ turi sugrįžti prie savo ištakų ir sumažinusi kaštus pasiūlyti patrauklių nebrangių modelių. Tuo tarpu dabar pagrindinis „Volkswagen“ tikslas bus ne konkuruoti su kitais masinių automobilių gamintojais, pavyzdžiui, „Toyota“, siekiant didesnių pardavimų apimčių, o prisivilioti prestižinių markių, pavyzdžiui, „Mercedes-Benz“, pirkėjų.
W.Bernhardas planavo iki 2008 m. pristatyti net 10 naujų nišinių modelių, tarp jų ir „Scirocco“ kupė, „Passat“ kupė bei vidutinio dydžio visureigį „Tiguan“. M.Winterkornas kol kas neatskleidė, kokių nišinių automobilių jis norėtų, tačiau šaltiniai praneša, kad vadovas svarstė galimybę atšaukti minėtų modelių debiutą, bet jų kūrimas jau buvo pernelyg toli pasistūmėjęs. „Volkswagen“ grupės dizaino skyriaus vadovui Walteriui de, Silvai M.Winterkornas nurodė pakoreguoti naujos kartos „Golf“ ir „Scirocco“ dizainą, o Ženevos parodoje turėjęs įvykti „Passat“ kupė debiutas buvo atidėtas neribotam laikui. Be to, siekiant privilioti BMW pirkėjų, naujasis „Tiguan“ bus komplektuojamas su 256 AG TFSI varikliu, kuris montuojamas į „Audi S3“. Gamintojas taip pat nusprendė, kad 2008 m. pasirodysiantis „Scirocco“ turės V-6 benzininį agregatą.
M.Winterkorno politika neturėtų stebinti – jis veikiausiai tik vykdo „pilkojo kardinolo“ Ferdinando Piecho planus. F.Piechas, kuris dabar vadovauja stebėtojų tarybai, 1993-2002 m. būdamas „Volkswagen“ grupės šefu vykdė analogišką strategiją – jam vadovaujant buvo sukurtas reprezentacinis sedanas „Phaeton“. Informatorių teigimu, F.Piechas išsigando, kad į mažus kaštus ir nebrangius automobilius orientuota W.Bernhardo politika gali sumažinti „Volkswagen“ išliekamąją vertę, kuri yra geresnė nei kitų masinių markių modelių. F.Piecho žodis priimant sprendimus „Volkswagen“ grupėje dažnai būna paskutinis, nes jį remia įtakingos profsąjungos, be to, F.Piechas yra įtakingiausias Porsche ir Piechų šeimų, kurios valdo „Porsche“, atstovas. Savo ruožtu „Porsche“ yra didžiausias „Volkswagen“ akcininkas, kontroliuojantis 27,4% paketą.
Vis dėlto analitikai nuogąstauja, kad atidėjus svarbių modelių pasirodymą išaugs investicijų išlaidos, o prognozuota pelno marža taps nereali. „Dresdner Kleinwort“ analitikas Arndtas Ellinghorstas mano, jog sunkiai tikėtina, kad „Volkswagen“ grupei 2008 m. pavyktų gauti 5,1 mlrd. eurų (17,6 mlrd. Lt) ikimokestinio pelno. 2004 m. bendrovės ikimokestinis pelnas siekė 1,1 mlrd. eurų (3,8 mlrd. Lt), 2005 m. padidėjo iki 1,7 mlrd. eurų (5,9 mlrd. Lt), tačiau spėjama, kad pernai jis buvo kiek mažesnis. A.Ellinghorstas stebėjosi, kad prognozuodamas rekordinio dydžio maržas gamintojas atidėlioja modelių debiutą. Pasak jo, 2008 m. „Volkswagen“ gama veikiausiai bus silpnesnė nei šiemet.
Norint gauti užsibrėžta pelną „Volkswagen“ grupei iki 2008 m. reiktų pasiekti 6% veiklos maržą. „Dresdner Kleinwort“ apskaičiavimais, 2006 m. gamintojo veiklos pelno marža siekė 4%. 2005 m. ji sudarė 3,3%. Jei „Volkswagen“ veikla JAV ir toliau bus nuostolinga, norint įvykdyti pelno prognozę pelno maržą Europoje reiktų padidinti iki 8%. Tokiu atveju pagal šį rodiklį „Volkswagen“ aplenktų BMW, o tai, pasak A.Ellinghorsto, yra neįmanoma. Analitikas prognozuoja, kad „Volkswagen“ grupės nuostoliai JAV šiemet sudarys apie 230 mln. eurų (794 mln. Lt).
Kovas 15, 2007 Įrašas priklauso rubrikai "Analize"
Parašykite komentarą