Masinių automobilių markės išpaskutiniųjų gina savo teritoriją

Europos masinių automobilių markės šiuo metu grumiasi su išvisų pusių užgriuvusiais sunkumais. Susidūrę su vis didesne rinkos fragmentacija, mažėjančiomis maržomis ir aršia konkurencija, tradiciniai Senojo žemyno gamintojai plečia savo modelių gamas bei ieško strateginių partnerių.

„Global Insight“ duomenimis, 1990 m. masinės markės užėmė 67,1% Europos rinkos, tačiau 2000 m. ši dalis sumažėjo iki 62,7%. „Global Insight“ analitikas Nigelas Griffithsas mano, kad šiemet masinių markių rinkos dalis gali nesiekti nė 60%.

Daugiausia – apie 5% rinkos – išmasinių gamintojų atplėšė prestižinės markės, kurios ėmė siūlyti pirkėjams mažesnių, ir tuo pačiu pigesnių, modelių. Pavyzdžių toli ieškoti nereikia – tai A klasės „Mercedes-Benz“, visa „Smart“ markė, „Audi A2“ ir A3, 1 serijos BMW, visa „Mini“ markė, X tipo „Jaguar“, „Alfa Romeo 156“. Įvertinus tai, kad pernai vienas procentinis rinkos punktas sudarė apie 147 tūkst. automobilių, tai reiškia kad 1990-2000 m. prestižinės markės masinių gamintojų sąskaita savo metinius pardavimus padidino net 735 tūkst. vnt.

“Kia Sportage” visureigis

Analitikai pripažįsta, kad masinių automobilių gamintojams nemažą pavojų kelia ir taip vadinamos ekonominės markės, pavyzdžiui, „Hyundai“, „Kia“, „Suzuki“ ar „Daewoo“/„Chevrolet“, kurių pagrindinis ginklas yra žemos kainos. Per paskutinius metus ekonominių markių rinkos dalis pasiekė net 22%. Įvertinęs Azijos gamintojų planus ir augančias gamybos apimtis „Morgan Stanley“ analitikas Adamas Jonas mano, kad per artimiausius ketverius-penkerius metus jie kasmet išmasinių Europos gamintojų atims po 1% rinkos.

Kita rimta masinių gamintojų problema yra didėjanti rinkos fragmentacija, kuri neleidžia pasinaudoti mąsto ekonomikos privalumais. Visureigių, vienatūrių ir kitų nišinių modelių segmentai per paskutinius 15 metų Vakarų Europoje išaugo nuo 3,78% iki 22,25% rinkos. Rinkos fragmentacija yra itin palanki ekonominėms Azijos markėms, kurios Europoje gali pasiūlyti kitoms rinkoms skirtus ir dideliais kiekiais gaminamus modelius. Anot N.Griffithso, turėti populiaraus segmento, pavyzdžiui, visureigių, modelį tapo gyvybiškai svarbu. Būtent visureigiai smarkiai pagerino „Kia“ ir „Hyundai“ įvaizdį Europoje.

Vis dėlto masiniai Europos gamintojai nežada lengvai pasiduoti. Pavyzdžiui, „PSA/Peugeot-Citroen“ susirado net keletą strateginių partnerių: su BMW kuriami benzininiai varikliai, Čekijoje šiemet pradėjo veikti bendra su „Toyota“ mini automobilių gamykla, o su „Mitsubishi“ pradėta bendradarbiauti visureigių gamybos srityje. Masiniai gamintojai taip pat plečia savo modelių gamas, nes dėl bendrų platformų ir gamintojų bendradarbiavimo naujų automobilių kūrimas šiuo metu atsieina pigiau nei bet kada anksčiau.

Rugpjūtis 16, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: