Marchionne didysis planas

Š ie metai „Fiat“ vadovui Sergio Marchionne yra išties turiningi – balandį sutaręs dėl aljanso su „Chrysler LLC“ dabar jis derasi su Vokietijos vyriausybe ir „General Motors“ dėl „Opel“, o galbūt ir „Saab“ markių perėmimo. S.Marchionne tikina, kad sandoris su „Chrysler LLC“ Italijos gamintojui nekainuos nei vieno euro: „Fiat“ JAV bendrovei sudarys galimybes naudotis savo technologijomis mainais į 20% akcijų paketą, kuris laikui bėgant gali išaugti iki 35%. Be to, „Fiat“ itin greitai ir pigiai pateks į JAV rinką, nes „Fiat“ ir „Alfa Romeo“ modeliai bus platinami per „Chrysler LLC“ dilerių tinklą.

Jei prie šio aljanso dar pavyktų prijungti „Opel“ bei „General Motors“ Pietų Amerikos padalinį, naujai suformuota bendrovė pagal gamybos apimtis galbūt aplenktų net ir „Volkswagen“ grupę ir pasaulyje užimtų antrą vietą po „Toyota Motor“. Spėjama, kad tokios bendrovės gamybos apimtys sudarytų apie 6,65 mln. vnt. per metus. Kiek anksčiau S.Marchionne žurnalui „Automotive News Europe“ teigė, kad norint uždirbti pelno reikia per metus pagaminti bent 5,5-6 mln. automobilių ir naudoti bendras architektūras, tuo tarpu „Fiat“ vienas pats nepagamina net pusės šio kiekio.

Pernai „Fiat“ kartu su „Chrysler LLC“ pagamino apie 4,2 mln. automobilių, o prie „Fiat“ rezultatų pridėjus „Opel“ bei „General Motors“ Lotynų Amerikos padalinius gautume apie 4,5 mln. vnt., tad tik apjungus „Fiat“, „Chrysler LLC“, „Opel“ ir „General Motors“ Lotynų Amerikos padalinius pavyktų pasiekti pakankamas gamybos apimtis, kad būtų galima finansuoti masinių automobilių platformų kūrimą.

Ankstesnis „Fiat“ ir „General Motors“ aljansas baigėsi skaudžiomis skyrybomis, kuomet JAV gamintojas Italijos bendrovei turėjo sumokėti 2 mlrd. dolerių (5 mlrd. Lt), tačiau dabar situacija išesmės pasikeitė: „General Motors“ stovi ant bankroto slenksčio ir iki šiol veikia tik dėl JAV vyriausybės dosniai teikiamos paramos. Nors JAV gamintojas nenori visiškai prarasti savo Europos padalinių, dabar jis visą dėmesį ir resursus turi sutelkti į Š iaurės Ameriką.

Legendinis “Fiat 500″

Š iuo metu „Opel“ ir „Saab“ žūtbūt reikia gauti lėšų, o Š vedijos ir Vokietijos vyriausybės būtų linkusios padėti tik „General Motors“ radus naują investuotoją. Š tai čia reiktų atsigręžti į „Fiat“, kuris jau senokai kalba apie būtinybę susirasti strateginį partnerį ir skundžiasi dėl pernelyg mažų gamybos apimčių. „Opel“ ir „Fiat“ būtų tinkami partneriai pirmiausiai dėl to, kad jų modelių gamos ir pagrindinės rinkos išesmės labiau papildo viena kitą, negu persidengia: „Opel“ įsitvirtinęs Centrinėje ir Š iaurės Europoje, o jo pagrindinės rinkos yra Vokietija ir Didžioji Britanija, tuo tarpu „Fiat“ dominuoja Pietų Europoje ir yra itin stiprus Italijos rinkoje. „Fiat“ pagarsėjo savo sugebėjimais gaminti mažus patrauklius automobilius, tuo tarpu „Opel“ šiemet pristato naujos kartos „Astra“ ir savo gamoje turi Europos metų automobiliu išrinktą „Insignia“.

Prie viso to reiktų pridėti, kad šie abu gamintojai jau yra dirbę kartu: „Opel“ ir „Fiat“ sukurtos bendros platformos pagrindu gaminami „Fiat Punto“ ir „Opel Corsa“ modeliai, o 1,3 ltr. dyzelinė jėgainė montuojama į daug „Opel“ ir „Fiat“ automobilių.

„Fiat“ ir „Opel“ partnerystei priešinasi tiek „Opel“, tiek ir „Fiat“ profsąjungos, kurios baiminasi dėl darbo vietų saugumo, tačiau šiuo sunkiu metu išlaikyti neapkrautas gamyklas yra pernelyg didelė prabanga net ir turtingiausiems gamintojams. Dar kyla klausimas, kas suteiktų finansinę pagalbą „Fiat“-„Chrysler“-„Opel“ aljansui, tačiau S.Marchionne mano, kad čia pagelbėti galėtų šalių vyriausybės, kurios suteiktų trumpalaikes paskolas likvidumui palaikyti. S.Marchionne yra įsitikinęs, kad vyriausybės gali padėti automobilių gamintojams įveikti vieną ar kitą sunkesnį etapą, tačiau neturėtų tapti jų akcininkėmis.

Š iuo metu be „Fiat“ galimybe įsigyti „Opel“ rimtai domisi ir Kanados automobilių komponentų gamintojas „Magna International“, tačiau paskelbusi apie gamyklų uždarymą ir ši bendrovė sulaukė „Opel“ profsąjungos pasipriešinimo. Vokietijos vyriausybės ir „General Motors“ sprendimas dėl „Opel“ kontrolės perdavimo turėtų būti priimtas artimiausiu metu, tačiau analitikai teigia, jog „Opel“ „vedybos išreikalo“ su „Fiat“ yra bene geriausias pasirinkimas išvisų šiuo metu įmanomų.

Gegužė 29, 2009   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: