Lengvųjų komercinių automobilių rinka: sėkmės receptai

Europos komercinių automobilių gamintojai puikiai žino, kad konkuruojant šiame sektoriuje labai svarbu turėti strateginį partnerį, nes bendradarbiavimas leidžia pasiekti masto ekonomiją ir pasiūlyti patrauklias kainas. Analitikų teigimu, komercinių automobilių pirkėjams svarbu ne markė, o modelio kaina, jo likutinė vertė, patikimumas, mažos eksploatacijos išlaidos ir pirkimo finansavimo paslaugos.

AID analitikas Peteris Smithas teigė, kad „Mercedes-Benz Sprinter“ dydžio komercinio modelio kūrimo išlaidos yra ne mažesnės kaip 500 mln. eurų (1,726 mln. Lt). Veikiausiai dėl to kitąmet debiutavus naujai „Sprinter“ kartai „Mercedes-Benz“ toje pačioje Duesseldorfo (Vokietija) gamykloje gamins ir „Volkswagen LT“ komercinį automobilį. Dabartinis LT taip pat yra sukurtas „Sprinter“ pagrindu, tačiau „Volkswagen“ jį gamina savo gamykloje Hanoveryje (Vokietija). Pasak P.Smitho, naujasis LT bus per sunkus „Volkswagen T5“ platformai. Š iuo metu T5 platformos pagrindu gaminami „Transporter“, „Multivan“, „Caravelle“ ir „California“ modeliai.

“Opel Vivaro” ir “Renault Trafic”

„Fiat“ ir „PSA/Peugeot-Citroen“ komercinių automobilių srityje bendradarbiauja dar nuo praeito amžiaus aštuntojo dešimtmečio, o kovo mėnesį paskelbė kursiantys jau trečia bendrą modelį. PSA vadovas Jeanas-Martinas Folzas teigė, kad bendrovė planavo pati kurti nedidelį komercinį automobilį, tačiau „Fiat“ pateikė labai viliojantį pasiūlymą. Kol kas „Minicargo“ vardu vadinamą modelį finansuos, kurs ir gamins „Fiat“ partneris Turkijoje „Turk Otomobil Fabrikasi“ („Tofas“). Manoma, kad 2008 m. pradžioje pasirodysiančio modelio kūrimui „Tofas“ išleis apie 350 mln. eurų (1,208 mln. Lt). Apie 180 mln. eurų (621 mln. Lt) sudarys tyrimų ir diegimo išlaidos, o 170 mln. eurų (587 mln. Lt) bus skirta reikalingai įrangai įsigyti. „Minicargo“ bus gaminamas Bursos mieste esančioje „Tofas“ gamykloje.

Bendradarbiavimas su „Renault“ daug prisidėjo prie spartaus „Opel“/„Vauxhall“ komercinių automobilių pardavimų augimo. 2001 m. šie gamintojai pradėjo gaminti kartu sukurtus „Renault Trafic“ ir „Opel/Vauxhall Vivaro“ modelius, dėl to 2000-2004 m. „Opel“/„Vauxhall“ komercinių automobilių pardavimai išaugo nuo 39,875 vnt. iki 110,816 vnt.

Be to, „Renault“ gamina „Trafic“ pagrindu sukurtą „Nissan Primastar“ komercinį automobilį. Didesnis „Renault Master“ taip pat turi du „brolius dvynius“ – „Opel Movano“ ir „Nissan Interstar“. AID analitikas P.Smithas teigia, kad toks bendradarbiavimas „Renault“ yra naudingas, nes didelės gamybos apimtys greičiau padengia automobilių kūrimo kaštus.

“Citroen Jumper” ir “Fiat Ducato”

„Ford Europe“ yra vienintelis Europos komercinių automobilių gamintojas, sėkmingai veikiantis ir be partnerių – pernai „Transit“ pardavimai pasiekė 143 tūkst. vnt., o išviso šis gamintojas Senajame žemyne realizavo 230 tūkst. komercinių automobilių. „Transit“ sėkmės paslaptis yra lanksti šio modelio platforma: „Ford“ siūlo net tris bazių variantus, lengvesni modeliai varomi priekiniais, o sunkesni – galiniais ratais. Be to, mažasis „Transit Connect“ yra sukurtas ne lengvojo automobilio pagrindu, o kaip atskiras komercinis modelis.

„CSM Worldwide“ duomenimis, 2004 m. bendra lengvųjų komercinių automobilių rinka Europoje išaugo 16,6% iki 2,64 mln. vnt. Prognozuojama, kad iki 2011 m. šio rinkos apimtis peržengs 3 mln. vnt. ribą.

Birželis 21, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: