Laimėjusi „Opel“ „Magna International“ pakils į naujas aukštumas

Apie „Magna International“ ir Vokietijos vyriausybės susitarimą dėl „Opel“ įsigijimo buvo paskelbta dar gegužės pabaigoje, tačiau grumtynės dėl „Opel“ tebevyksta iki šiol. Jei Kanados automobilių komponentų gamintojui vis dėlto pavyktų perimti „Opel“ kontrolę, tai būtų svarbus pokytis Europos automobilių pramonėje, o „Magna International“ įkūrėjas Frankas Stronachas dar labiau sutvirtintų savo imperiją.

Nors automobilių sektorių užgriuvusi krizė atsiliepė ir „Magna International“, pinigų šiai bendrovei kol kas netrūksta, o iš„General Motors“ įsigijusi „Opel“ ji taptų ne tik detalių, bet ir automobilių gamintoja. Š is žingsnis užtikrintų prestižą ir F.Stronachui, kurio įkurtas „Magna International“ yra trečias pagal dydį ir labiausiai diversifikuotas automobilių komponentų gamintojas pasaulyje.

„IHS Global Insight“ analitikas Timas Urquhartas pastebi, kad „Magna International“ ir dabar gamina automobilius: bendrovės padalinys „Magna Steyr“ Austrijoje gamina labiau nišinius modelius kitoms bendrovėms, pavyzdžiui, BMW X3 ar G klasės „Mercedes-Benz“, bet „Opel“ įsigijimas suteiktų priėjimą prie masinių modelių ir didelių gamybos apimčių. Vis dėlto T.Urquhartas pripažino, kad tai yra gana rizikingas žingsnis.

Jei „Magna International“ galiausiai pavyktų laimėti grumtynes dėl „Opel“ perėmimo, prieš50 metų netoli Toronto esančiame garaže įkurta bendrovė aršia konkurencija pasižyminčioje Europos rinkoje susigrumtų su BMW, „Volkswagen“ ir „Fiat“, kuriuos ji laiko savo klientais. Gegužės mėnesį F.Stronachas tvirtino, kad bendrovė visuomet vengs konkuruoti su savo klientais, tačiau jis pastebėjo, kad „Magna International“ yra automobilių verslo dalyvis, jau dabar gaminantis automobilius ir galintis plėsti savo veiklą.

Frankas Stronachas

„Magna International“, kaip ir kiekvienas automobilių verslo dalyvis, nukentėjo dėl rinkos nuosmukio, tačiau ši bendrovė turi gerokai didesnes pinigų atsargas nei daugelis jos varžovų, tad dabar gali skirti lėšų investicijoms. „J.D. Power & Associates“ Kanados padalinio vadovas Richardas Cooperis mano, jog „Magna International“ nusprendė, kad dabar yra tinkamas metas investuoti į Europos automobilių gamintoją. Vis dėlto jis pastebi, kad automobilių rinkos atsigavimo teks palaukti, o situacija Europoje taps dar sudėtingesnė dėl to, kad Japonijos, Pietų Korėjos ir netgi Kinijos gamintojai planuoja čia stiprinti savo pozicijas. Be to, jie taikosi ne tik į Vakarų, bet ir Centrinę bei Rytų Europą.

Vienas „Magna International“ vadovų Siegfriedas Wolfas bendrovės visuotiniame akcininkų susirinkime pastebėjo, kad nors Rusiją skaudžiai paveikė ekonomikos nuosmukis, bendrovė tiki šios rinkos atsigavimu, kuris suteiks „Magna International“ naujų galimybių. Jis taip pat pastebėjo, kad gamintojas siekia stiprinti savo padėtį Rusijoje ir kitose besivystančiose rinkose. T.Urquhartas mano, kad Rusijos rinkai pradėjus atsigauti „Magna International“, padedama savo partnerių GAZ ir „Sberbank“, tikrai galėtų sustiprinti savo pozicijas šioje šalyje.

„Magna International“ įkūrėjo ir valdybos pirmininko F.Stronacho biografija yra išties spalvinga: gimęs Austrijoje jis šeštojo dešimtmečio viduryje beveik be jokių lėšų atvyko į Kanadą ir čia pradėjo savo verslą. Dabar F.Stronacho turtas vertinamas daugiau nei milijardu dolerių (2,4 mlrd. Lt).

Liepa 29, 2009   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Komentarai

  • Dika

    Kaip šaunu!Išties tai nor??iau paantrint Vaidai. Nesuprantu, kur luiviteai žurnalistai ži?ri.. tiek super talenting? žmoni? figuruoja blogosferoj, bet panašu, kad spauda j? ty?ia ar nety?ia nemato.

Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: