Kinai neišgelbės bankrutuojančių automobilių gamintojų

Sumažėjusios paklausos, didelių kaštų ir perteklinių pajėgumų kamuojamos Vakarų automobilių pramonės Kinijos gamintojai veikiausiai neišgelbės. Nors kalbant apie galimus „Saab“, „Opel“, „Volvo“ ir kitų gamintojų pirkėjus dažnai buvo paminima bent po vieną Kinijos bendrovę, kol kas sunku tikėtis, kad kinai ryžtųsi tokiai investicijai. Pasimokę išankstesnių nesėkmių jie neturi nei noro, nei pakankamai kompetencijos, kad galėtų suvaldyti ir ant kojų pastatyti kitą gamintoją, tačiau jie mielai įsigyja bankroto metu išparduodamus atskirus komponentus: markės pavadinimą, dizaino elementus bei technologijas.

„Beijing Automotive Industry Corporation“ (BAIC) buvo įvardijamas kaip galimas „Opel“ pirkėjas, o „Geely Automobile“ ir „Chongqing Changan Automobile“ minimi tarp potencialių „Volvo“ pirkėjų. Kaip potencialūs investuotojai į užsienio gamintojus nurodomi ir „Dogfeng Motor“ bei „Chery Automobile“. Š anchajuje įsikūrusios „Orient Securities“ bendrovės analitikas Qinas Xuwenas pastebi, kad šalies bendrovėms nėra tikslo pirkti visą gamintoją, nes Kinijoje jos turi pakankamai didelius gamybinius pajėgumus. Anot jo, šalies gamintojams labiausiai reikia technologijų ir žinomos markės.

Vieno Kinijos gamintojo vadovas taip pat pripažino, kad daugelį domina parduodamos vakarietiškos markės, tačiau vargu ar kas norės pirkti visą veikiantį gamintoją. Jis sutiko, kad labiausiai vietos gamintojus traukia tokie elementai kaip markės, technologijos ir atskiros platformos, kuriuos galima panaudoti savo pozicijoms sustiprinti. Dėl to daugelį Kinijos bendrovių domina galimybės gauti priėjimą prie naujų technologijų ir inovacijų, tačiau jos visiškai neturi noro valdyti Vakarų gamintoją. Galima prisiminti prieškelerius metus vykusį „MG Rover“ bankrotą, kuomet Kinijos bendrovė SAIC nepanoro įsigyti Britanijos gamintojo, bet šiam bankrutavus nusipirko „Rover 75“ ir „Rover 25“ platformas, leidusias gana greitai sukurti pirmąjį savo sedaną „Roewe“.

“Roewe 750″

Vieno Honkongo investicinio banko atstovas pastebi, kad nusipirkti gamintoją nepakanka – reikia spręsti nuolatines problemas su profsąjungomis, politikais ir vietos bendruomene. Pavyzdžiui, „Geely Automobile“ dažnai minimas kaip galimas investuotojas į Vakarų gamintojus, tačiau jis visiškai neturi užsienio bendrovių valdymo patirties. Kinijos gamintojai yra stiprūs namų rinkoje, tačiau nemoka prekiauti savo modeliais užsienyje ir juolab nesugebėtų ant kojų pastatyti problemų prispaustą užsienio gamintoją. Neseniai įvykęs „SsangYong“ bankrotas galėtų tapti vadovėliniu pavyzdžiu: Kinijos bendrovė SAIC nebrangiai įsigijo šį Pietų Korėjos gamintoją, bet nesugebėjo jo suvaldyti. Neseniai Indijos bendrovės „Tata Motors“ įsigyti „Jaguar“ ir „Land Rover“ taip pat išgyvena ne geriausius laikus, tad šie pavyzdžiai net optimistiškiausius Kinijos gamintojus turėtų sulaikyti nuo užsienio bendrovių pirkimo.

Kita priežastis, kodėl Kinijos gamintojams neverta pirkti Vakarų bendrovių, yra sparčiai auganti vietos rinka. Pastebima, kad Kinijos rinka dabar plečiasi sparčiau nei Vakarų, todėl vietos gamintojams verta daugiau dėmesio skirti vietos pozicijų stiprinimui, o ne plėtrai užsienyje.

Rugpjūtis 17, 2009   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: