Kaip vis dėlto atgaivinti Chrysler Corp.?

Investicinei bendrovei „Cerberus Capital Management“ iš„DaimlerChrysler“ nupirkus „Chrysler“ grupę, pastarosios vadovas Tomas LaSorda netrukus galės kiek lengviau atsivėpti – jam nebereikės lieti prakaito pristatant ketvirtines veiklos ataskaitas bei kęsti įkyrių vokiečių ir triukšmingų žurnalistų kišimosi. Po poros mėnesių, kuomet šis sandoris bus baigtas, vietoje „DaimlerChrysler“ atsiras du nepriklausomi gamintojai: „Daimler AG“ ir „Chrysler Corporation“.

Manoma, kad tol, kol pateisins naujųjų savininkų lūkesčius, T.LaSorda „Chrysler“ galės tvarkytis savo nuožiūra ir kiek pailsės nuo akylaus akcijų rinkos žvilgsnio. Vis dėlto šio vadovo laukia rimti išbandymai. Specialistai mano, kad sprendžiant „Chrysler“ užgriuvusias problemas reikėtų žengti keturis esminius žingsnius: pagerinti santykius su dileriais, pasimokyti išJaponijos gamintojų patirties, susirasti strateginių partnerių ir prisiminti savo dizaino paveldą.

„Dodge Hornet“ koncepcinis modelis

„Chrysler“ dileriai yra vieni ištikimiausių visoje automobilių rinkoje, tačiau gamintojo santykiai su jais yra išties prasti. T.LaSorda mėgino užkariauti jų simpatijas, tačiau norint sukurti ir išsaugoti gerus tarpusavio ryšius reikia nuolatinių pastangų. „Global Insight“ analitikas Christophas Stuermeris mano, kad bendrovei labai reikėtų moralinio lyderio, koks buvo legendinis „Chrysler“ vadovas Lido Anthony Iacocca, prieštris dešimtmečius išgelbėjęs merdintį gamintoją.

„Chrysler“ praverstų susirasti strateginių partnerių, tačiau tai tikrai nereiškia, kad reikia kartoti nesėkmingo susijungimo su „Daimler“ istoriją. „Chrysler“ jau užmezgė ryšius su Kinijos gamintoju „Chery“, iškurio turėtų gauti naują mažą automobilį, veikiausiai „Dodge Hornet“. Vis dėlto „Chrysler“ gali rasti ir daugiau draugų, pavyzdžiui, išPSA galėtų pasiskolinti dyzelinių variklių technologijas, o iš„Fiat“ perimti patrauklių mažų automobilių gamybos paslaptis.

1955 m. „Chrysler C-300“

JAV gamintojui išJaponijos kolegų tikrai vertėtų pasimokyti lėtai, bet užtikrintai judėti pirmyn, o ne versti pirkėjus taikytis prie nustatyto naujų modelių pasirodymo grafiko. „Toyota“ ir „Honda“ leidžia rinkai padiktuoti debiutų laiką ir stengiasi negaminti į sandėlį, tad jie gali greitai prisitaikyti prie pakitusio pirkėjų skonio. Nors tai veikiausiai atrodo savaime suprantama, ši užduotis „Chrysler“ yra išties nelengva. JAV gamintojas savo dileriams grūste grūda naujus modelius, o prikaupus perdaug atsargų padėtis komplikuojasi.

Didžiausios JAV dilerių grupės „AutoNation“ vadovas Mike,as Jacksonas mano, kad „Chrysler“ ir kiti gamintojai turėtų pasimokyti iš„Toyota“, kuri siekia įsiklausyti į pirkėjų norus ir patenkinti jų lūkesčius. Be to, M.Jacksonas pastebi, kad nemaža „Toyota“ sėkmės dalis glūdi būtent geroje mažmeninės prekybos sistemoje.

„Dodge Challenger“ koncepcinis modelis

Nors „Chrysler“ ir siūlo keletą dailių automobilių, specialistų teigimu, modelių gamai trūksta vientisumo. Bendrovei tikrai praverstų kūrybingas dizaineris, kaip garsių praeito dešimtmečio modelių „Chrysler Concorde“ ir „Dodge Interpid“ autorius Tomas Gale,as. Be to, gamintojui vertėtų prisiminti savo dizaino paveldą ir naujai atrasti legendinius modelius, pavyzdžiui, „DeSoto Airflow“, 1957 m. „Chrysler 300C“, 1970 m. „Plymouth Roadrunner Superbird“ ar 1942 m. „Willys-Overland Jeep“. Galbūt „Chrysler“ vadovams vertėtų aplankyti bendrovės muziejų ir prisiminti sėkmingiausius modelius. Netrukus turėtų pasirodyti atgimęs „Dodge Challenger“, tad galbūt „Chrysler“ nuspręs atgaivinti ir kitus žymius automobilius – „Dart“, „Imperial“ arba „Valiant“.

„Chrysler Imperial“ koncepcinis modelis

Išsivadavęs iš„DaimlerChrysler“ glėbio gamintojas galėtų pamėginti laimę prestižinių automobilių rinkoje, pavyzdžiui, pasiūlyti serijinę praeitais metais debiutavusio koncepcinio „Imperial“ modelio versiją. „Chrysler“ įkūrėjas Walteris Chrysleris yra sakęs, kad gamintojo tikslas yra pateikti ištaigingų automobilių už prieinamą kainą. Jeigu anksčiau „Mercedes-Benz“ neįsileido „Chrysler“ į savo teritoriją, tai dabar JAV bendrovei yra atviri visi keliai. „Edmunds.com“ analitikas Karlas Braueris pastebi, kad pirmiausiai gamintojas turi apsispręsti dėl savo tapatybės, o tuomet ryžtingai žengti pasirinktu keliu.

Birželis 21, 2007   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: