Kaip valstybės pagalba galėtų pakeisti „General Motors“?

Net jei rimtų sunkumų kamuojamas JAV automobilių gamybos milžinas „General Motors“ gautų taip trokštamą valstybės paramą ir kitąmet dar išvengtų žlugimo, jis turėtų išesmės pasikeisti. Visų pirma, gamybos apimtis Š iaurės Amerikoje tektų sumažinti bent 700 tūkst. vnt., o toks kiekis atitinka maždaug 2,5 gamyklų pajėgumus. Be to, tektų gaminti mažesnius ir ekonomiškesnius automobilius, atsisakyti didelių išeitinių kompensacijų bei premijų, sumažinti arba išvis panaikinti pirkėjams taikomas nuolaidas, o mainais už suteiktas lėšas vyriausybė gautų teisę į dalį gamintojo akcijų.

“General Motors” viltis - elektra valomas “Chevrolet Volt”

„General Motors“ tikisi, kad jam atiteks 12 mlrd. dolerių (32 mlrd. Lt) išdabar svarstomo 25 mlrd. dolerių (67 mlrd. Lt) vyriausybės pagalbos automobilių gamintojams paketo. Š iuo metu vis dar neaišku, ar kokia nors valstybės parama automobilių pramonei išvis bus suteikta, bet net ir ją gavus gamintojams teks sutikti su vyriausybės padiktuotomis sąlygomis. Demokratai čia reikalaus vyriausybei suteikti dalį akcijų bei apkarpyti vadovų kompensacijas, o respublikonai greičiausiai sieks sumažinti darbininkų atlyginimus. Aplinkosaugos aktyvistai tikrai neliks nuošalyje ir reiklaus gaminti mažiau aplinką teršiančius modelius.

“General Motors” vadovas Rickas Wagoneris

Suteikusi paramą vyriausybė veikiausiai gautų teisę už sutartą kainą įsigyti gamintojų akcijų, kurias realizavus biržoje už rinkos kainą ji galėtų susigrąžinti visas arba bent dalį lėšų. Vyriausybė greičiausiai apribotų ir vadovų atlyginimus bei jų išeitines kompensacijas, pavyzdžiui, nustatydama, kad išeitinė išmoka negali viršyti trijų atlyginimų dydžio. Be to, gali būti reikalaujama, kad nepasiteisinus lūkesčiams dėl veiklos rezultatų vadovai turėtų grąžinti gautus priedus. Nors Europoje visi šie reikalavimai atrodytų savaime suprantami, JAV jie skamba išties radikaliai. Vis dėlto JAV gamintojai jau neturi kur trauktis ir yra pasiryžę sutikti su bet kuo, kad tik greičiau gautų reikalingų lėšų. Vienintelė tema, kuria „General Motors“ vadovas Rickas Wagoneris kalba labai nenoriai, yra jo paties pasitraukimas. Anot R.Wagonerio, tai neigiamai paveiktų gamintojo produktyvumą, nes dabar bendrovei vadovauja puiki komanda.

“GMC Yukon Denali”

R.Wagoneris taip pat nenori sutikti su darbininkų atlyginimų mažinimu. Tam priešinasi ir UAW profsąjungos prezidentas Ronas Gettelfingeris. Nors profsąjunga tvirtina sutikusi su ir taip didelėmis nuolaidomis, specialistai pastebi, kad šie susitarimai buvo pasiekti, kuomet gamintojo padėtis dar buvo žymiai geresnė.

„Standard & Poor,s“ analitikas Greggas Lemosas Steinas prognozuoja, kad kitąmet JAV automobilių rinka sumažės iki 11,7 mln. vnt. Darant prielaidą, jog „General Motors“ rinkos dalis liks nepakitusi, šios bendrovės gamybos apimtys turėtų sumažėti iki 2,7 mln. vnt. Š iemet „General Motors“ pagamins apie 3,5 mln. automobilių. Smarkiai mažėjant gamybos apimtims susiduriama su kita problema – dėl nepilnai išnaudojamų pajėgumų auga ir taip didelis nuostolis. „KeyBanc Capital Markets“ analitikas Brettas Hoseltonas mano, jog dėl to „General Motors“ ketvirtiniai nuostoliai gali išaugti 500-750 mln. dolerių (1,339-2,008 mln. Lt). Kita vertus, mažesnės gamybos apimtys leistų sumažinti taikomas nuolaidas ir padidinti pelno maržą. Papildomos pajamos atsisakius nuolaidų galbūt leistų kompensuoti nuostolius dėl nepilnai išnaudojamų pajėgumų.

“Hummer” gamyba

Dalis analitikų mano, kad „General Motors“ nepavyks atsigauti net ir gavus valstybės paramą, sumažinus gamybos apimtis bei pertvarkius veiklą. „Deutsche Bank“ vertybinių popierių rinkos analitikas Rodas Lache sumažino prognozuojamą „General Motors“ akcijų kainą iki nulio ir savo pastaboje pridūrė, kad ateityje šis gamintojas veikiausiai vis tiek neišvengs žlugimo.

Lapkritis 28, 2008   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: