Gamintojai atsisako savanoriško 250 km/val. greičio apribojimo

Prestižinių automobilių gamintojai tyliai atsisako savanoriško susitarimo itin galingų modelių greitį riboti iki 250 km/val. Nemažai sportiškų „Audi“, BMW bei „Lexus“ modelių techninės galimybės ir anksčiau leido įsibėgėti iki 300 km/val., tačiau į juos būdavo montuojami greičio ribotuvai. Tuo tarpu šiandien šie gamintojai siekia, kad galingais agregatais aprūpintų jų modelių greitkelyje neaplenktų „Mercedes-Benz“ ar „Porsche“ automobiliai.

Nors prestižinių kupė bei kabrioletų pardavimai yra gana kuklūs, tačiau pelno maržos šioje klasėje itin didelės. Norėdami sėkmingai konkuruoti su grėsmingais varžovais automobilių gamintojai turi atsižvelgti į 300-320 km/val. greitį pasiekiančių modelių paklausą. Tiesa, vienintelė vieta Europoje, kurioje leidžiama važiuoti tokiu greičiu, yra Vokietijos autobanai.

Savanorišką susitarimą riboti greitį iki 250 km/val. 1987 m. inicijavo BMW – tuomet šis Vokietijos gamintojas apribojo V-12 varikliu aprūpinto „BMW 750i“ sedano greitį. Š iuo žingsniu buvo siekiama sumažinti Vokietijos politikų norą riboti greitį autobanuose. Netrukus prie susitarimo prisijungė „Mercedes-Benz“, „Audi“ ir kiti gamintojai, tačiau „Porsche“ niekuomet nepritarė tokiam greičio ribojimui.

“Mercedes-Benz SL65 AMG”

Gali būti, kad iki rugsėjo mėnesio pasirodys BMW M serijos modeliai, kurių maksimalus greitis sieks 320 km/val. Š io Vokietijos gamintojo valdybos narys Burkhardas Goeschelis tikino, kad BMW priims tinkamą sprendimą. Be to, jis pabrėžė, kad BMW valdoma sportinius M3, M5 ir M6 modelius gaminanti „M GmbH“ yra atskira bendrovė.

Itin galingų „Mercedes-Benz“ automobilių gamybos padalinys AMG pagal vartotojų pageidavimus turbininių ir kompresorinių modelių maksimalų greitį padidins iki 280-300 km/val. „Mercedes“ grupės gaminamo reprezentacinio „Maybach 57S“ greitis yra ribojamas iki 275 km/val. Įprastinių „Mercedes-Benz“ ir BMW modelių didžiausias greitis ir toliau bus ribojamas iki 250 km/val.

Š altinių teigimu, „Audi“ neribos „Le Mans Quattro“ koncepcinio automobilio pagrindu sukurto R9 modelio greičio. R9 turėtų pasirodyti kitų metų pabaigoje. Tirdama visuomenės reakciją, „Audi“ pernai pardavė keletą „RS6 Plus“ modelių, kurie gali įsibėgėti iki 280 km/val. Š is Vokietijos bendrovės žingsnis nesukėlė jokių protestų.

„Lexus“ vadovai teigia, kad naujos kartos sportiškas modelis SC bei reprezentacinis automobilis LS bus pirmieji šios markės modeliai be greičio ribotuvų. Nepaisant to, „Lexus“ nenori pirmoji peržengti 250 km/val. ribos – jos vadovai mano, kad bus geriau, jei iniciatyvos imsis „Audi“.

Savotiškai autobanų hierarchijai grėsmę kelia vis didėjantis kuklesnių modelių galingumas. Pavyzdžiui, 239 AG varikliu aprūpintas „Porsche Boxster“ gali pasiekti 256 km/val. greitį ir aplenkti brangesnius ir galingesnius modelius su greičio ribotuvais.

Vieno Vokietijos automobilių gamintojo vadovas tikina, kad yra juokinga, jei galingą automobilį aplenkia daug kuklesnis modelis be greičio ribotuvo. Tokiai nuomonei pritaria ir „CSM Woldwide“ analitikas Arne Behlmeris. Anot jo, daugelį metų į greičio ribojimą pirkėjai nekreipė dėmesio, nes jį lengvai apeidavo pakeisdami variklį valdančią mikroschemą.

Modelis Išvystoma variklio galia Apribotas maksimalus greitis Tikrasis maksimalus greitis
„Audi RS4“ 420 AG 250 km/val. 301 km/val.
„BMW M5“ 507 AG 250 km/val. 327 km/val.
„Mercedes-Benz SL65 AMG“ 612 AG 300 km/val.* 338 km/val.
„Porsche Boxster“ 239 AG nėra 256 km/val.

* savininkui pageidaujant

Rugpjūtis 25, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: