Furgonai ir užsakomoji gamyba leido GAZ pakilti iš pelenų

Nižnij Novgorodo mieste Rusijoje įsikūręs garsus šios šalies gamintojas GAZ pamažu kyla iš problemų liūno, į kurį pats ir įkrito pradėjęs rizikingą lengvųjų automobilių gamybos avantiūrą. Bendrovė sumažino darbuotojų skaičių, atsikratė nuostolingos lengvųjų automobilių gamybos, atnaujino savo furgoną „Gazelle“ bei gamina automobilius tokiems pramonės milžinams kaip „General Motors“ bei „Volkswagen“ grupė. Visai šiai GAZ pertvarkai vadovauja buvęs „General Motors“ pirkimų vadovas Bo Anderssonas, kuris prie GAZ vairo stojo 2009 m.

“Volga Siber”

Atvykęs į Nižnij Novgorodą buvęs Švedijos armijos pulkininkas B.Anderssonas buvo paprašytas atgaivinti bendrovę, kuri sparčiai ritosi bankroto link. Kilpą sau ant sprando GAZ užsinėrė 2006 m., kuomet prieš pat ekonomikos krizę nusipirko „Chrysler Sebring“ gamybos įrangą ir pasišovė gaminti naujos kartos „Volga“ – „Volga Siber“. Šio modelio gamyba buvo brangus užmojis. Iš pradžių buvo planuojama per metus pagaminti 65 tūkst. „Siber“, tačiau perėmęs vadovavimą GAZ B.Anderssonas nutraukė gamybą, kuomet metinės apimtys sumažėjo iki 9 tūkst. vnt. Leidiniui „Automotive News Europe“ vadovas teigė, kad tai buvo netinkamas automobilis netinkamu laiku ir su netinkamais kaštais. Pasak jo, jis baiminosi, kad, GAZ tęsiant „Siber“ gamybą, jų galiausiai niekas nepirks. Dėl to šio modelio gamybos pabaigoje buvo įvesta išankstinio apmokėjimo sistema – nesumokėjus pinigų, automobilis nebuvo gaminamas.

Nutraukęs „Siber“ gamybą B.Anderssonas negausius GAZ išteklius sutelkė komercinio furgono „Gazelle“ gaivinimui. Šis ketvirtosios kartos „Ford Transit“ pagrindu gaminamas modelis teikė kone pusę visų bendrovės pajamų, nors buvo iš esmės nepakitęs nuo pat debiuto 1994 m. Vadovas ir šiam modeliui pritaikė išankstinio apmokėjimo sistemą bei daug dėmesio skyrė jo kokybės gerinimui. Visos 220 GAZ atstovybių gavo nurodymą kasdien 15 val. informuoti apie garantinius gedimus. B.Anderssonas pastebi, jog apie 50% problemų buvo susijusios su nekokybiškais komponentais. Dėl to nekokybiškos dalys, netgi ir gaminamos paties GAZ, pradėtos keisti garsių užsienio bendrovių tiekiamais komponentais.

“GAZ Gazelle Business”

2010 m. greta įprastinio modelio buvo pasiūlytas ir atnaujintas „Gazelle Business“, o kitąmet Rusijos gamintojas ketina pristatyti naujos kartos „Gazelle“, kuri bus brangesnė už dabartinį modelį. Vadovas teigia gavęs komponentus naujajam modeliui tiekiančių bendrovių „ZF Sachs“, „Bosch“, „Magna“ ir kt. sutikimą naudoti jų pavadinimus, o tai leido Rusijos pirkėjams įrodyti, kad tai bus kažkas naujo. Praeitais metais furgonų gamybos apimtys sudarė 130’725 vnt. ir pasiekė prieškrizinį lygį. Įdomu tai, kad šis rezultatas buvo pasiektas turint perpus mažiau darbuotojų: B.Anderssonui atvykus į Nižnij Novgorodą GAZ dirbo 100 tūkst. žmonių, o dabar teliko 53 tūkst. darbininkų. Net 14 tūkst. žmonių sudaręs administracinis apartas buvo sumažintas daugiau nei keturis kartus iki 3 tūkst. tarnautojų.

GAZ gamyklos plotas iki pertvarkos sudarė net 300 hektarų, o tokioje didelėje teritorijoje efektyvi gamyba buvo sunkiai įmanoma. B.Anderssonas planuoja, kad plotą pavyks sumažinti tris kartus iki 100 ha. Jis teigia, kad jam pradėjus dirbti, GAZ teritorijoje buvo 482 pastatai. Per pirmuosius darbo metus jis nugriovė 100, o šiemet ketinama nugriauti dar 50.

Naujos kartos “Gazelle Next”

Kai kurie tušti pastatai panaudojami plėtojant naują GAZ veiklą: užsakomąją gamybą. Šiuo metu bendrovė „Volkswagen“ grupės užsakymu čia surenka mažus visureigius „Škoda Yeti“, o kitąmet planuojama pradėti ir „Škoda Octavia“ bei „Volkswagen Jetta“ surinkimo darbus. Iš viso čia per metus bus surenkama apie 110 tūkst. „Volkswagen“ grupės automobilių. Kitame pastate nuo kitų metų prasidės „Chevrolet Aveo“ surinkimas. Planuojama per metus surinkti 32 tūkst. šių automobilių. Kitais metais GAZ pradės rinkti ir „Mercedes-Benz Sprinter“ furgonus, kurių metinės apimtys turėtų sudaryti 20 tūkst. vnt.

B.Anderssonas teigia įdėjęs daug pastangų siūlydamas užsakomosios gamybos paslaugas. Anot jo, čia buvo kviečiami visi, besidomintys gamybos Rusijoje galimybėmis: kinai ir japonai, europiečiai ir amerikiečiai. Gamintojams bendradarbiavimas su GAZ naudingas, nes nebereikia rūpintis importo muitais, gamyklų renovavimu bei darbuotojais. Visi automobiliai renkami iš pilnų detalių komplektų, tačiau ateityje GAZ ketina pasiūlyti ir aukštos kokybės savo gamybos detalių.

Spalis 19, 2012   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: