Ford Motor gali išgelbėti Carlosas Ghosnas?

Beveik kiekvieną dieną pasirodant vis naujiems pertvarkos planų variantams, galima įtarti, kad „Ford Motor“ šiuo metu kamuoja tik vienas klausimas: ko ištiesų pageidauja Carlosas Ghosnas? Deja, atsakymą JAV gamintojas sužinos ne anksčiau kaip spalio viduryje.

Žiniasklaidoje pasirodė pranešimų, kad „Ford Motor“ vadovas Billas Fordas „Renault“ ir „Nissan“ šefui C.Ghosnui užsiminė, jog „Ford“ galėtų būti geresnis aljanso partneris nei „General Motors“. B.Fordas neslepia savo susižavėjimo C.Ghosno sėkme radikaliai pertvarkant „Nissan“ ir pripažįsta bandęs jį prisivilioti į „Ford“. Vis dėlto C.Ghosnas šio „Ford“ siūlymo veikiausiai nekomentuos iki pat spalio vidurio, kuomet savo ataskaitas pristatys galimą „Renault“-„Nissan“ ir „General Motors“ bendradarbiavimą tiriančios specialios komisijos.

Carlosas Ghosnas

Taigi dar pora mėnesių „Ford“ vadovybė bus priversta laukti ir tirti savo galimybes. Žemesnio lygio vadovai siūlo retinti dilerių gretas bei plėtoti kompensacijų programą savo noru išdarbo išeinantiems darbininkams ir tokiu būdu toliau mažinti etatų skaičių. Tuo tarpu pakeisti gamybos planai pasirodo vos ne kiekvieną dieną.

Analitikai tikina, kad, sprendžiant išžiniasklaidoje pasirodžiusios informacijos, „Ford Motor“ turi tokius pasirinkimo variantus:

  • „¢ Siekti aljanso su „Renault“-„Nissan“;
    „¢ „Jaguar“ ir „Land Rover“ parduoti ankstesnio „Ford Motor“ vadovo Jacques,o Nassero valdomai grupei;
    „¢ „Jaguar“ parduoti įrengimus gaminančiai Didžiosios Britanijos bendrovei;
    „¢ Sumažinti Fordų šeimos įtaką arba priešingai – supirkti akcijas ir tapti tik šeimos valdoma bendrove;

Vis dėlto galimas bendradarbiavimas su C.Ghosno valdomu „Renault“-„Nissan“ aljansu kol kas įšaldė visus kitus planus. Š iek tiek anksčiau B.Fordas žadėjo imtis „visų įmanomų priemonių“ gamintojo būklei pagerinti, tačiau šioje situacijoje tai veikiausiai reiškia, kad neturima jokio efektyvaus veiksmų plano.

Billas Fordas

Neseniai buvo pasklidę gandai, kad „Ford“ gali parduoti prestižines „Jaguar“ „Volvo“ ir „Land Rover“ markes, tačiau dabar gamintojas turbūt norės išgirsti, ką apie tai mano C.Ghosnas. Lygiai taip pat neaišku, ar JAV bendrovė „Jaguar“ ir „Land Rover“ markes gali parduoti J.Nassero valdomam aljansui, ar bus ryžtasi atsikratyti „Lincoln“ ir „Mercury“, ar ketinama parduoti dalį finansines paslaugas teikiančio „Ford Motor Credit“ padalinio akcijų, ar bus supirktos privačių investuotojų valdomos akcijos ir „Ford“ taps uždara bendrove, ar priešingai – bus sumažinta Fordų šeimos įtaka.

Galimo bendradarbiavimo kol kas nekomentuoja nei „Ford“, nei „Renault“. JAV gamintojo atstovas spaudai Tomas Hoytas teigė, jog siekiant pagerinti padėtį bus bandomi įvairiausi variantai. Kai ką bandoma nuspėti jau dabar: motyvuodamas galimu interesų konfliktu iš„Ford“ valdybos atsistatydino „Citigroup“ valdybos pirmininkas Robertas Rubinas, tad galima įtarti, kad automobilių gamintojui ruošiamas finansinis paketas. Tiesa, kol kas dar neaišku, ar šios lėšos bus naudojamos Fordų šeimos valdomoms akcijoms išpirkti, ar kitoms reikmėms.

Carlosas Ghosnas suspėja vadovauti ir „Renault“, ir „Nissan“

„General Motors“ vadovas Rickas Wagoneris bendradarbiavimo su „Renault“-„Nissan“ aljansu galimybes pradėjo tirti tik po stambiausio akcininko Kirko Kerkoriano pareiškimo ir su C.Ghosnu bendrauja demonstratyviai šaltai, todėl šiam legendiniam vadovui B.Fordo draugija gali pasirodyti patrauklesnė. Vis dėlto „Ford“ dar laukia du ilgi nežinios mėnesiai.

Rugsėjis 1, 2006   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: