Didėja Europos automobilių rinkos fragmentacija

Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA išankstiniais duomenimis, pernai 10% Vakarų Europos rinkos dalies slenkstį pavyko peržengti tik vienai markei – „Volkswagen“. Velse (Didžioji Britanija) įsikūrusio Cardiffo universiteto Automobilių rinkos tyrimų centro direktorius Garelis Rhysas teigia, jog buvo nemaža tikimybė, kad nei viena markė 2005 m. neužims 10% Vakarų Europos rinkos. Tai būtų buvęs pirmas toks atvejis nuo pat Senojo žemyno automobilių rinkos tyrimų pradžios.

Pasak G.Rhyso, Europos automobilių rinka šiuo metu sparčiai skaidosi – atsiranda vis daugiau markių bei modelių. Dėl to konkrečiai markei tampa vis sunkiau įsitvirtinti rinkoje, o norint išlikti tenka įdėti vis daugiau rinkodaros pastangų. Dar 1995 m. keturios pirmaujančios markės turėjo ne mažiau kaip po 10% Vakarų Europos rinkos, tuo tarpu pernai tai pavyko tik „Volkswagen“, kuri užėmė 10,3% rinkos – ši markė pardavė 1,496,702 automobilius, o išviso šiame regione 2005 m. buvo įregistruota 14,495,791 vnt. ACEA naudojamas Vakarų Europos terminas apima 15 senųjų ES šalių bei Norvegiją, Š veicariją ir Islandiją.

„Toyota RAV4“

1995 m. šešios pirmaujančios markės kontroliavo 61,7% rinkos, o pernai šešiems lyderiams teko tik 51% visų Vakarų Europoje įregistruotų automobilių. Be to, pastaruoju metu sparčiau didėja markių ir modelių pasiūla. Per dešimt metų vien tik masinių markių modelių pasiūla išaugo beveik 20% iki 366 vnt., o dešimties pirmaujančių markių modelių spektras pagausėjo 38% nuo 108 iki 146 vnt. Vis dėlto per paskutinį dešimtmetį Vakarų Europos automobilių rinka paaugo nuo 11,7 mln. vnt. iki 14,5 mln. vnt.

Nuo 1995 m. daugiausiai rinkos prarado „Ford“, „Opel“/„Vauxhall“ ir „Fiat“ markės – kartu jos neteko apie 11,1 procentinių punktų rinkos. G.Rhysas tikina, kad pirmaujančios markės dėl rinkos dalies nuolat turi kovoti tiek tarpusavyje, tiek ir su mažesniais varžovais, tad vienintelis būdas išsaugoti pozicijas yra arši konkurencija, tačiau visi žino, kad tokia strategija gali būti pražūtinga.

Pastaruoju metu Senajame žemyne vis labiau įsitvirtina azijietiškos markės, visų pirma – „Toyota“. Priešdešimtmetį ši markė nepateko į lyderių dešimtuką, o dabar ji užima septintąją vietą ir lenkia „Fiat“. Be to, „Hyundai“ ir „Kia“ bendra rinkos dalis išaugo nuo 1% iki 3,7%.

G.Rhysas tvirtina, kad tokiomis sunkiomis sąlygomis gamintojai turi dirbti itin efektyviai.

2005 m. ir 1995 m. Vakarų Europoje pirmaujančių markių dešimtukas*

2005 m. 1995 m.
1. „Volkswagen“ (10,3% rinkos) 1. „Opel“/„Vauxhall“ (12,8%)
2. „Renault“ (9,7%) 2. „Ford“ (11,9%)
3. „Opel“/„Vauxhall“ (9,0%) 3. „Volkswagen“ (10,7%)
4. „Ford“ (8,3%) 4. „Renault“ (10,6%)
5. „Peugeot“ (7,5%) 5. „Fiat“ (8,4%)
6. „Citroen“ (6,2%) 6. „Peugeot“ (7,3%)
7. „Toyota“ ir „Lexus“ (5,3%) 7. „Citroen“ (4,9%)
8. „Fiat“ (4,8%) 8. „Mercedes-Benz“ (3,4%)
9. „Mercedes-Benz“ (4,7%) 9. „Audi“ (3,4%)
10. BMW (4,4%) 10. BMW (3,3%)

*Š altiniai: ACEA ir „JATO Dynamics“

Vasaris 20, 2006   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: