“Daewoo” gamykla Rumunijoje lenktyniauja su laiku

„Daewoo“ gamykla Rumunijoje domina net tris automobilių gamintojus: „General Motors“, „Ford Motor“ ir „Renault“. Vienam jų ši gamykla leis sustiprinti pozicijas augančioje Rytų Europos rinkoje. Š iuo metu 49% „Daewoo“ gamyklos akcijų valdanti Rumunijos vyriausybė dėl kontrolinio paketo perėmimo derasi su Pietų Korėjos bendrove KAMCO, kurią valdo pastarosios šalies vyriausybė. Pietų Korėjos vyriausybei šios Rumunijos gamyklos akcijos atiteko po „Daewoo Motor“ bankroto 2000 m.

Rumunijos vyriausybė siekia kuo greičiau surasti strateginį partnerį, kad Craiovos mieste esanti gamykla galėtų ir toliau sėkmingai dirbti. Š altinių teigimu, Craiovos gamykla domina „Renault“ ir jos partnerį „Nissan“, kurie paprašė Rumunijos vyriausybę suteikti papildomos informacijos. „Renault“ ir „Nissan“ vadovas Carlosas Ghosnas tikina kol kas nepriėmęs sprendimo dėl šios gamyklos įsigijimo, tačiau pripažįsta, kad Rumunija yra patraukli šalis tolimesnei plėtrai į Rytų Europos rinkas.

Pitesti mieste Rumunijoje „Renault“ turi „Dacia“ gamyklą

„Renault“ jau turi Pitesti mieste esančią „Dacia“ gamyklą, kurioje gaminamas didelio populiarumo sulaukęs kuklus „Logan“ modelis. „Renault“ ketina plėsti „Logan“ modelių gamą – jau netrukus turėtų pasirodyti universalo versija – tad jai tikrai reikės papildomų gamybinių pajėgumų. „R.L.Polk Marketing Systems“ analitikė Kathrina Bee mano, jog būtų logiška, jei Craiovos gamyklą įsigytų būtent „Renault“. Pasak jos, „Logan“ pardavimai sparčiai auga, tad „Dacia“ gamykla netrukus dirbs pilnu pajėgumu, o „Renault“ teks greitai plėsti pajėgumus. Būtų visiškai natūralu, jei „Renault“ nuspręstų įsigyti antrą gamyklą toje pačioje šalyje.

Rumunijoje esančia „Daewoo“ gamykla domisi ir „Ford Motor“. Š ios bendrovės vadovas Billas Fordas neseniai JAV susitiko su Rumunijos prezidentu Traianu Basescu. Rumunijos spauda pranešė, kad „Ford“ į Craiovos arba visiškai naujos gamyklos statybas ketina investuoti 500 mln. dolerių (1,424 mln. Lt). „Ford“ atstovas spaudai pripažino, kad deramasi su Rumunijos vyriausybe, tačiau konkrečių detalių atskleisti negalėjo.

Š altiniai pranešė, kad galimybę įsigyti Craiovos gamyklą svarsto ir „General Motors“, kuri po „Daewoo Motors“ bankroto 2002 m. vos už 250 mln. dolerių (712 mln. Lt) įsigijo patraukliausias jos gamyklas ir įkūrė bendrovę „GM Daewoo“. Tuomet „General Motors“ nepanoro pirkti trijų „Daewoo“ gamyklų: Craiovos Rumunijoje, „FSO-Daewoo“ Lenkijoje bei ZAZ gamyklos Ukrainoje. Š iuo metu „GM Daewoo“ padeda ZAZ gaminti modifikuotą „Daewoo“ modelį, kurį planuojama eksportuoti į Rusiją.

Craiovos gamyklos licenzija gaminti „Daewoo“ automobilius formaliai baigėsi sausio mėnesį. Tačiau čia dar gaminamas antros kartos „Matiz“ modelis bei iš„GM Daewoo“ tiekiamų detalių komplektų renkami „Cielo“, „Nubira“ ir „Tacuma“ modeliai. Per pirmus devynis praeitų metų mėnesius Craiovos gamyklos gamybos apimtys sumažėjo 18% iki vos 16,780 vnt. „PricewaterhouseCoopers“ konsultantė Daniela Anghel tikina, kad siekdama išsaugoti 3 tūkst. darbo vietų Rumunijos vyriausybė turėtų paskubėti, nes tam skirtas laikas kaip ir baigėsi.

Kovas 30, 2006   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Komentarai

  • Artrell

    QwOdwN Good point. I hadn’t toguhht about it quite that way. :)

Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: