“Continental” siekia atgaivinti visų keturių ratų vairavimo technologiją

Frankfurto automobilių parodoje komponentų gamintojas “Continental” pademonstravo savo pasiekimus vystant vairo stiprintuvų, pakabų bei saugumo technologijas. Vokietijos bendrovė pristatė sistemą, saugančią nuo atsitiktinio eismo juostos kirtimo, bei keturių ratų vairavimo ir stabdžių sistemas.

Iki šiol keturių vairuojamųjų ratų technologija nesulaukė didelio susidomėjimo – “Honda”, “Mazda” ir “General Motors” buvo sukūrę visais ratais vairuojamus JAV rinkai skirtus modelius, tačiau daugelis pirkėjų nusprendė, kad už tai neverta papildomai primokėti.

Tuo tarpu “Continental” ėmėsi reikalo tik radęs rimtesnį argumentą šios technologijos naudai – gamintojas tvirtina, kad keturi vairuojami ratai, komplektuojami kartu su elektronine stabilumo sistema, padidina automobilio stabilumą ir pagerina valdymą. “Continental” į šią sistemą įtraukė ir daugiasvirtę galinę pakabą, kuri leidžia atskirai valdyti kiekvieną galinį ratą ir turėtų sumažinti šios technologijos kaštus. Vokietijos komponentų gamintojas šiuo metu vysto ir elektrines, ir hidraulines galinių ratų vairavimo technologijas.

“Continental” taip pat pristatė nuo atsitiktinio eismo juostos kirtimo saugančią technologiją ir tikisi atsiriekti nemažą dalį sparčiai augančios šių sistemų rinkos. Nuo kitų bendrovių siūlomų sistemų “Continental” kūrinys skiriasi tuo, kad ne tik įspėja vairuotoją apie gresianti pavojų, bet ir siekia užkirsti kelią rizikingam manevrui didindamas vairo pasipriešinimą.

“Continental” keturių ratų vairavimo technologija

Š i sistema naudoja veidrodėliuose įtaisytas galingas kameras, kurios stebi automobilio gale ir šonuose esančius objektus. “Continental Automotive Systems” aukštosios inžinerijos padalinio vadovas Peteris Riethas tvirtina, kad naujosios sistemos naudojamų kamerų galimybės yra daug didesnės nei tų, kurios montuojamos į dabar gaminamus modelius. Pasak jo, dabar į automobilius dedamos kameros gali užfiksuoti 25 kadrus per sekundę, o minimalus apšviestumas yra 1,0 liuksas. Tuo tarpu modernios kameros per sekundę gali užfiksuoti 45 kadrus, o mažiausias jų apšviestumas yra vos 0,1 liukso.

Jei automobilis yra kritinėje zonoje ir vairuotojas, neįjungęs posūkio signalo, rengiasi kirsti eismo juostą, šoninio vaizdo veidrodėlyje užsidega eilutė specialių šviesos diodų. Vairuotojui į šį perspėjimą nekreipiant dėmesio pasigirsta garsinis signalas, o jei nepadeda ir ši priemonė, pradeda vibruoti automobilio vairas. Galiausiai modernius vairo stiprintuvus turintys automobiliai apie pavojingą manevrą gali įspėti padidindami vairo pasipriešinimą. Jei vairuotojas ir tuomet visiškai nereaguoja, automobilio saugumo sistemos parengiamos susidūrimui.

Savo stabdžių sistemų gamą “Continental” papildė elektrohidrauliniais moduliais. Ištraukus užvedimo raktelį visos “Continental” stabdžių sistemos automatiškai įjungia stovėjimo stabdį, tačiau pagrindinis įprastinių ir elektrohidraulinių sistemų skirtumas yra tai, kad pastarosios stabdžių skysčiu prispaudžia kaladėles prie galinių diskų ir sugrąžina suportus į vietą. Tuo tarpu įprastinės sistemos naudodamos elektrinį variklį užtraukia stovėjimo stabdžio trosą.

“Continental” taip pat pranešė sukūręs greičiau veikiančią uždaro ciklo pneumatinę pakabą, kuriai nereikia siurbti oro išaplinkos, nes ji turi savo rezervuarą. Gamintojo teigimu, dėl to galima greičiau keisti automobilio prošvaisą. Važiuojant greitkeliu pneumatinė pakaba automobilį gali šiek tiek sužeminti, o prireikus nuvažiuoti nuo asfalto, jį galima truputėlį pakelti. Be to, atidarius visureigio duris ar bagažinės dangtį pneumatinė pakaba gali jį pažeminti ir leisti lengviau įlipti ar pakrauti bagažą.

Spalis 26, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: