“Bosch” deda dideles viltis į benzininius tiesioginio įpurškimo variklius

Už inžineriją atsakingas “Robert Bosch” benzininių sistemų padalinio viceprezidentas Rolfas Leonhardas prognozuoja, kad iki 2008 m. benzininiai varikliai su tiesioginio įpurškimo sistema (GDI) sudarys penktadalį benzininių jėgainių rinkos. R.Leonhardas mano, kad iki 2013 m. GDI variklių dalis išaugs net iki 40%. “Bosch” tikisi, kad GDI poveikis rinkai turėtų būti panašus kaip 1997 m. pasirodžiusių tiesioginio įpurškimo dyzelinių jėgainių. 1997 m. dyzeliai užėmė 22,6% Vakarų Europos rinkos, tačiau atsiradus tiesioginio įpurškimo dyzeliniams varikliams. jų populiarumas sparčiai išaugo, ir pernai dyzeliai sudarė jau apie pusę Europos rinkos.

“Bosch” nuomonei pritaria ir “CSM Worldwide” jėgainių analitikas Chrisas Gullie. Jis taip pat prognozuoja, kad iki 2008 m. GDI užims 20% Europos benzininių variklių rinkos, tačiau tolimesnes šios sistemos perspektyvas vertina atsargiai. Anot jo, šiuo metu “CSM Worldwide” prognozės siekia tik 2011 m., tačiau galima tikėtis, kad iki 2013 m. GDI varikliai sudarys apie 35% benzininių agregatų rinkos. Ch.Gullie tikina, kad GDI technologijos ateitis labai priklauso nuo ES politikos, ypač būsimųjų “Euro 6″ oro taršos normatyvų. “Euro 6″ gali arba paskatinti, arba pristabdyti GDI variklių plėtrą.

Tiesioginio įpurškimo technologija šiandien naudojama beveik visuose dyzeliniuose varikliuose, tuo tarpu benzininis jos atitikmuo GDI užima tik nedidelę rinkos dalį. Tiesioginio įpurškimo benzininių variklių technologijas vysto automobilių komponentų gamintojai “Robert Bosch”, “Siemens VDO Automotive” bei “Magneti Marelli”.

“Bosch” automobilinių sistemų padalinio vadovas Berndas Bohras tikina, kad po lėto starto GDI pamažu įsibėgėja. Anot jo, iki kitų metų pradžios “Bosch” tiesioginio įpurškimo benzininėmis sistemomis bus aprūpinusi jau milijoną automobilių.

R.Leonhardas tikisi, kad GDI varikliai išpopuliarės JAV, kur dyzeliai užima nedidelę rinkos dalį. Jis mano, jog kitąmet GDI rinkos dalis šioje šalyje ūgtelės bent 3-5%.

Benzininių ir dyzelinių tiesioginio įpurškimo variklių pardavimų augimo palyginimas. Š altinis: “Bosch”

Anot “Bosch”, GDI variklių populiarumas didžiąja dalimi priklauso nuo turbinos panaudojimo. Turbiną naudojant kartu su naujos kartos purkštukais, siurbliais ir variklio valdymo sistemomis, galima sukurti mažo darbinio tūrio variklį, kuris pasižymėtų dideliu sukimo momentu, esant mažoms apsukoms. Būtent šią savybę labai vertina dyzelių gerbėjai.

“Bosch” tikina, kad didesnės GDI variklių gamybos apimtys ir paprastesnės azoto oksidų neutralizavimo sistemos leis su santykinai nedideliais kaštais prisitaikyti prie griežtesnių Europos ir JAV aplinkos taršos reikalavimų. Pasak R.Leonhardo, tokie GDI agregatai kartu su variklio valdymo ir išmetimo sistemomis kainuotų panašiai kaip ir įprastiniai benzininiai varikliai.

Gamintojai ir tiekėjai ekologiškesnius benzininius variklius kuria siekdami prisitaikyti prie vis griežtėjančių aplinkos taršos reikalavimų. Naujos kartos GDI agregatų vidutinės kuro sąnaudos būtų apie 20% mažesnės, atitinkamai sumažėtų ir į aplinką išmetamo anglies dioksido kiekis. Gamintojai siekia iki 2008 m. išmetamo CO2 kiekį sumažinti iki 140 g/km. Dabar vidutinė CO2 tarša sudaro 163 g/km.

Rugsėjis 20, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: