Automobilių gamintojams teks prisiimti CO2 normatyvų įvykdymo kaštus

Nors Europos automobilių gamintojams pavyko įtikinti Europos Komisiją (EK) naujuosius taršos ribojimus įvesti ne iškarto, o palaipsniui, jie vis tiek skaudžiai atsilieps bendrovių pelningumui. Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) generalinis sekretorius Ivanas Hodacas pastebi, kad dabartinėje ekonomikos situacijoje smarkiai smunkant pardavimams didelės investicijos į variklių tobulinimą yra rimta problema, galinti turėti liūdnų pasekmių. Anot jo, kai kuriems gamintojams šios investicijos gali visiškai „suvalgyti“ pelnus.

Siekdama kovoti su klimato kaita ir mažinti į aplinką išmetamų anglies dvideginio dujų kiekį ES reikalauja, kad iki 2012-2015 m. Europoje parduodamų naujų automobilių vidutinės CO2 emisijos neviršytų 130 g/km, t.y. yra per artimiausius šešerius metus sumažėtų 18%. Neįvykdę šio reikalavimo gamintojai bus baudžiami didelėmis baudomis. Dėl to gamintojai į naujas technologijas turės investuoti milijardus eurų, o šiuo metu tai yra itin sudėtinga, nes pardavimai smunka ir niekas nežino, kada rinka atsigaus.

Elektra varomas “Smart Fortwo”

Didžiosios Britanijos bendrovės „Creative Global Investments“ automobilių rinkos analitikė Sabine C.J. Blumel pastebi, kad gamintojai turės pasirinkimą: investuoti į naujas technologijas arba mokėti baudas, tačiau bet kuriuo atveju jų kaštai išaugs ir pelningumas sumažės. „A.T.Kearney“ bei „Credit Suisse“ tyrimo duomenimis, artimiausius šešerius metus gamintojai turės CO2 emisiją mažinti maždaug po 3% kasmet, t.y. beveik dvigubai greičiau nei dabar. Dėl to gamintojų investicijos į mažesnę taršą kasmet sudarys per 20 mlrd. eurų (69 mlrd. Lt). Panašios sumos įvardijamos ir EK atliktoje poveikio studijoje, kur teigiama, kad prisitaikymas prie naujų reikalavimų iki pat 2015 m. kiekvieno automobilio kaštus padidins 1,300 eurų (4,500 Lt). Norėdama pasiekti 130 g/km vidurkį EK gamintojams nustatė individualius reikalavimus, kurie svyruoja nuo 122 g/km („Fiat“) iki 137 g/km (BMW ir „Daimler“).

Neįvykdę EK nustatytų normatyvų gamintojai turės mokėti dideles baudas. Griežtesni reikalavimai įsigalios palaipsniui nuo 2012 iki 2015 m.: 2012 m. bus reikalaujama juos atitikti 65%, 2013 m. – 75%, 2014 m. – 80% ir 2015 m. – 100%. Toks laipsniškas reikalavimų įvedimas buvo nemažas gamintojų laimėjimas, nes išpradžių juos ketinta taikyti nuo 2012 m. I.Hodacas pastebi, kad palaipsnis reikalavimų taikymas įvertina ilgą automobilių pramonės gamybos ciklą, tačiau pastebi, kad baudos yra pernelyg griežtos. Jis pabrėžia, kad 60% automobilių, kurie bus parduodami 2012 m., jau šiandien yra rinkoje arba ruošiami debiutui ir jau nėra laiko ką nors pakeisti.

Elektra varomas “Mini”

Iki 2018 m. už normatyvų viršijimą 1 g/km gamintojai turės mokėti 5 eurų (17 Lt) baudą kiekvienam automobiliui, už antrą gramą – 15 eurų (52 Lt), už trečią – 25 eurus (86 Lt), o viršijus daugiau nei trimis gramais už kiekvieną perviršio gramą reiks pakloti po 95 eurus (328 Lt). Nuo 2018 m. lengvatinės baudos normatyvą viršijus iki 3 g/km nebebus taikomos, t.y. liks tik 95 eurų (328 Lt) tarifas.

Manoma, kad gamintojai degalų sąnaudas mažins didindami variklių efektyvumą, mažindami svorį bei siūlydami visiškai aplinkos neteršiančius (pvz., elektrinius) modelius. ES tikisi, kad emisijas pavyktų sumažinti dar 10 g/km iki 120 g/km naudojant biokurą, patobulinus oro kondicionierius ir transmisijas bei komplektuojant automobilius su mažo pasipriešinimo padangomis. Iki 2020 m. ES tikisi pasiekti itin ambicingą tikslą: 95 g/km, tačiau jis dar bus peržiūrėtas 2013 m.

Vasaris 24, 2009   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: