Ar „Jaguar“ pajėgs išgyventi?

Didžiosios Britanijos prestižinių automobilių gamintojui „Jaguar“ per metus neparduodant nė 70 tūkst. automobilių darosi vis sunkiau konkuruoti su gerokai didesniais ir stipresniais BMW, „Audi“ bei „Mercedes-Benz“, kurie kasmet parduoda per milijoną automobilių. Prasidėjus ūkio krizei bei smukus prestižinių automobilių rinkai ir taip prasta „Jaguar“ padėtis dar labiau komplikavosi.

“Jaguar XF”

Praeitais metais „Jaguar“ ir „Land Rover“ markes įsigijus Indijos gamintojui „Tata Motors“ jų ateitis atrodė pakankamai užtikrinta, tačiau nuo to laiko verslo aplinka smarkiai pasikeitė. Anksčiau buvo manoma, kad „Tata Motors“ sudarys sąlygas „Jaguar“ ir „Land Rover“ įgyvendinti ambicingą penkių metų planą, tačiau prasidėjus krizei dengti nemažus nuostolius ir finansuoti investicijų programą gali pasirodyti per brangu net ir stipriam Indijos gamintojui. „Tata Motors“ disponuoja dideliais ištekliais, tačiau ir jo galimybės nėra beribės.

Daugelis „Jaguar“ varžovų savo modelių gamose turi ir mažesnių bei pigesnių modelių, tad jų pardavimai smuko palyginti nedaug. Praeitais metais „Jaguar“ labai pasisekė, nes pristačiusi gerai vertinamą XF modelį ši markė galėjo džiaugtis pardavimų augimu, kuomet beveik visi kiti pranešė apie didesnį ar mažesnį smukimą.

“Jaguar” ženklelis

„Jaguar“ vadovas Mike,as O,Driscollis turi atsarginį planą tolimesniam kaštų mažinimui, jei rinka toliau smuktų, tačiau dideliais finansiniais resursais „Jaguar“ tikrai negali pasigirti. Dėl to šiai markei lieka vienintelė išeitis – pranokti savo konkurentus patraukliais modeliais ir varikliais. Pripažinimo sulaukęs XF modelis bei modernus V-6 dyzelinis ir tiesioginio įpurškimo V-8 benzininis varikliai yra vieni geriausių savo klasėje, tad kūrybingumo ir sumanumo „Jaguar“ inžinieriams tikrai netrūksta. Vis dėlto norint išlikti teks nuolat rinkai siūlyti naujovių.

Š i rudenį debiutuosiantis naujos kartos „Jaguar“ flagmanas XJ bus itin svarbus šios markės ateičiai, nes jam teks įrodyti, kad „Jaguar“ geba kurti naujoves bei žavėti pirkėjus moderniais automobiliais.

Kovas 23, 2009   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: