Ar automobilių gamyba ES išliks konkurencinga?

ES automobilių pramonės problemas sprendžianti interesų grupė “CARS 21″ (Competitive Automotive Regulatory System for the 21st century) nustatė, kad, siekiant išsaugoti automobilių gamybos ES konkurencingumą, reikia sumažinti biurokratinių apribojimų kiekį ir teisės aktais nereglamentuoti konkrečių technologijų naudojimo. “CARS 21″ grupę išEuropos Komisijos (EK) ir automobilių pramonės atstovų ES pramonės komisaras Guenteris Verheugenas sudarė sausio mėnesį. Komisaras tikisi, kad EK atstovų ir automobilių gamintojų vadovų dialogas padės subalansuoti pėsčiųjų saugumo bei aplinkos taršos reikalavimus su pramonės konkurencingumu.

Š iuo metu “CARS 21″ su savo nutarimo projektu leidžia susipažinti ES, gamintojų ir vartotojų atstovams. Galutinis nutarimas veikiausiai bus priimtas po paskutinio grupės susitikimo gruodžio 12 d. Nutarimo projekte “CARS 21″ pateikia šias rekomendacijas:

  • „¢ ES turėtų oficialiai išanalizuoti ne tik naujų reikalavimų naudą, bet ir jų įgyvendinimo kaštus. Pavyzdžiui, gamintojai tikina, kad “Euro 5″ standarto nauda dėl šiek tiek mažesnių į aplinką išmetamų azoto ir anglies oksidų kiekių neprilygsta šių reikalavimų įgyvendinimo kaštams. Manoma, kad “Euro 5″ standartas įsigalios 2010 m.
    „¢ Automobilių pramonę reguliuojantys teisės aktai turėtų nurodyti normas (pavyzdžiui, aplinkos taršos), o ne konkrečias technologijas – prieškurį laiką vyriausybės buvo įpareigotos įsigyti tam tikra kiekį elektrinių automobilių, tačiau šis projektas žlugo, nes technologija nebuvo pakankamai išvystyta.
    „¢ Siekiant sumažinti automobilių pritaikymo kitoms rinkoms kaštus, ES ir Jungtinių Tautų Organizacijos (JTO) keliami reikalavimai turėtų būti suderinti. Be to, morališkai pasenusius reikalavimus reiktų pritaikyti šiandienos sąlygoms arba jų išviso atsisakyti.
    „¢ ES apie savo sprendimus turėtų pranešti išanksto, nes automobilių kūrimas yra ilgai trunkantis procesas. Pavyzdžiui, gamintojams reikia daugiau laiko įgyvendinti “Euro 5″ reikalavimus.

G.Verheugenas kalba “CARS 21″ susirinkime

Europos gamintojai kritiškai vertina ES teisės aktų nenuoseklumą. Itin garsiai savo nepasitenkinimą reiškia “PSA/Peugeot-Citroen”. Š io gamintojo vadovas Jeanas-Martinas Folzas kalbėdamas Prancūzijos parlamente teigė, jog ES automobilių pramonę slegia įvairiausių reikalavimų šūsnis. Europos gamintojai skundžiasi, kad jiems tenka dirbti daug sunkesnėmis sąlygomis nei jų kolegoms Japonijoje ar JAV.

Anonimu panorėjęs likti vieno Europos automobilių gamintojo vadovas teigė, jog EK pastangos išklausyti bendrą gamintojų nuomonę yra geras ženklas. Anot jo, tai bene pirmas kartas, kuomet EK diskutuoja su visais gamintojais, o ne išklauso tik vieno ar kito konkretaus gamintojo nuomonę.

Gamintojai džiaugiasi, kad “CARS 21″ siūlo kompleksiškai spręsti į aplinką išmetamo anglies dvideginio problemą. Tai reiškia, kad, siekdama mažinti aplinkos taršą, EK turės reglamentuoti ne tik gamintojų, bet ir vietinės valdžios bei vairuotojų veiksmus.

Europos gamintojų susirūpinimas didėja aiškėjant, kad jiems nepavyks įvykdyti savanoriško įsipareigojimo į aplinką išmetamą CO2 kiekį sumažinti iki 140 g/km. Europos gamintojai šią normą įsipareigojo atitikti iki 2008 m., o Japonijos ir Pietų Korėjos markės – iki 2009 m.

Lapkritis 30, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: