Analitikai abejoja „General Motors“ sėkme pasitraukiant išaljanso su „Fiat“

„General Motors“ tvirtina, kad penkerius metus trukusi partnerystė su „Fiat“ buvo labai naudinga, tuo tarpu analitikai tai vertina kaip didelę klaidą.

JAV gamintojas teigia, kad bendradarbiavimas su „Fiat“ leido sutaupyti kur kas daugiau nei 4,4 mlrd. dolerių (11,6 mlrd. Lt) siekusias išlaidas. JAV finansų analitikai nėra linkę sutikti su tokiu „General Motors“ vertinimu.

Š ioje istorijoje turbūt palankiausiai vertinamas JAV milžino pasiektas susitarimas už 2 mlrd. dolerių (5,3 mlrd. Lt) anuliuoti „Fiat Auto“ pardavimo opcioną, kuriuo „Fiat“ būtų galėjusi priversti „General Motors“ įsigyti nuostolingai veikiantį ir didelių skolų turintį automobilių gamybos padalinį.

“Fiat Croma”

Įvertinti „General Motors“ ir „Fiat“ partnerystės rezultatus yra nelengva. „General Motors“ sugrąžins 10% „Fiat“ akcijų, tačiau bendrovės ir toliau bendradarbiaus variklių gamybos, naujų modelių kūrimo, komponentų pirkimo ir kitose srityse. Nepaisant to, kad bus išformuotos bendros pirkimų ir transmisijų gamybos įmonės, „General Motors“ tvirtina, kad bendradarbiaudama su „Fiat“ per metus ji ir toliau sutaupys apie 1 mlrd. dolerių (2,6 mlrd. Lt).

„General Motors“ vadovas Rickas Wagoneris teigia, kad partnerystė su „Fiat“ buvo neabejotinai geras žingsnis.

2000 m. už 20% „Fiat Auto“ akcijų JAV kompanija sumokėjo 2,4 mlrd. dolerių (6,3 mlrd. Lt). Vėliau dėl „Fiat“ akcinio kapitalo didinimo ši dalis sumažėjo iki 10%. Dar 2 mlrd. dolerių (5,3 mlrd. Lt) atsiėjo minėtasis opciono anuliavimas. Visi šie pinigai būtų galėję smarkiai palengvinti didelę „General Motors“ sveikatos apsaugos kaštų naštą – pernai bendrovė tam išleido 5,2 mlrd. dolerių (13,7 mlrd. Lt).

2 mlrd. dolerių sudaro 10% „General Motors“ turimų grynų pinigų arba visą šių metų grynąjį veiklos pinigų srautą.

Konfliktas su „Fiat“ atitraukė „General Motors Europe“ vadovų bei inžinierių dėmesį tuo metu, kada jo itin reikėjo „Opel“. Iškitos pusės, „Fiat“ padėjo JAV gamintojui patekti į Europos dyzelinių automobilių rinką. 2000 m. tik 10% „General Motors“ Europoje parduodamų automobilių buvo dyzeliai, o su „Fiat“ pagalba 2004 m. šis skaičius pasiekė 46%.

„General Motors“ šiemet planuoja parduoti 740 tūkst. dyzelių, apie 60% šio kiekio sudarys išbendros gamyklos su „Fiat“ gaunami dyzeliniai varikliai.

Tuo tarpu „Burnham Securities“ analitikas Davidas Healy netiki JAV bendrovės pranešimu. Anot jo, tie 2 mlrd. dolerių už opciono anuliavimą smarkiai viršija dėl bendradarbiavimo patirtą naudą. Jo manymu, šios lėšos galėjo būti skirtos naujų modelių kūrimui arba padengti dalį sveikatos apsaugos kaštų.

„KeyBanc Capital Markets“ autoverslo analitikas Brettas Hoseltonas taip pat yra nusiteikęs skeptiškai. Jis netiki, kad dėl bendradarbiavimo „General Motors“ kasmet sutaupo po milijardą dolerių.

Tuo tarpu „Fiat“ teigia, kad bendros įmonės per ketverius metus abiems gamintojams leido sutaupyti 1,86 mlrd. dolerių (4,89 mlrd. Lt).

„Morgan Stanley“ analitikas Adamas Jonas teigia, kad, jei bendros įmonės „General Motors“ ištiesų leido sutaupyti tokias milžiniškas sumas, tai net baisu įsivaizduoti, kokius nuostolius nebendradarbiaudamas su „Fiat“ būtų patyręs „General Motors“ Europos padalinys.

„General Motors“ atstovas spaudai Jerris Dubrowskis tvirtina, kad išardžius bendras pirkimų įmones abu gamintojai ir toliau bendradarbiaus pirkimų srityje. Be to, „General Motors“ derina pirkimus su savo partneriais „Suzuki“, „Isuzu“ ir „Fuji Heavy Industries“.

„General Motors“ ir „Fiat“ taip pat kartu kuria naujus „Opel Corsa“ ir „Fiat Punto“ modelius.

Kovas 8, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: