„UkrAVTO“ išgelbės Lenkijos FSO?

Ukrainos automobilių verslo grupė „UkrAVTO“ derasi su „General Motors“ dėl „Chevrolet“ modelių gamybos nuo 2007 m. FSO gamyklose Varšuvoje.

Derybos prasidėjo tuomet, kai „UkrAVTO“ ir jos automobilių gamybos padalinys ZAZ nusprendė įsigyti Lenkijos gamintoją FSO. Gruodžio mėnesį „UkrAVTO“ pradėjo derybas su Lenkijos vyriausybe dėl kontrolinio akcijų paketo įsigijimo. Ukrainos bendrovė išLenkijos bankų jau nupirko ir FSO skolas.

“UkrAVTO” gaminami modeliai

„UkrAVTO“ atstovas spaudai Mandzyukas Yulya teigė, kad ZAZ išsirūpins licenziją gaminti naujos kartos „Chevrolet“ automobilius FSO gamyklose. „General Motors“ patvirtino, kad jos santykiai su „UkrAVTO“ yra puikūs, tačiau su FSO JAV bendrovę kol kas sieja tik „GM Daewoo“ komponentų tiekimo sutartis iki 2006 m. „General Motors“ vadovas Centrinei ir Rytų Europai tvirtino, kad bendrovė nedalyvauja jokiose diskusijose dėl FSO ateities perspektyvų.

Anot M.Yulya, FSO perspektyvos gaminti „Chevrolet“ priklauso ne tik nuo „General Motors“ licenzijos, bet ir nuo „UkrAVTO“ atliekamo Lenkijos rinkos tyrimo bei FSO techninių galimybių įvertinimo. Finansinių sunkumų kamuojamas FSO turi žūtbūt surasti ką jam gaminti, nes sutartis dėl pirmos kartos „Daewoo Lanos“ ir „Matiz“ gamybos baigiasi jau 2006 m.

Bankrutavus Korėjos gamintojui „Daewoo“, „General Motors“ nepanoro įtraukti Lenkijos FSO į formuojamą „GM Daewoo“ bendrovę. FSO tapo nepriklausomu gamintoju ir įgijo teisę dar du metus gaminti „Daewoo“ automobilius. „JATO Dynamics“ duomenimis, FSO gamybos apimtys išaugo nuo 25,016 vnt. 2002 m. iki 43 tūkst. vnt. 2004 m.

IšFSO privatizavimo pasitraukus „MG Rover“, Lenkijos bendrovė tapo smarkiai priklausoma nuo „UkrAVTO“. Ukrainos gamintojas nuperka 80% FSO produkcijos ir dar sumoka jam avansu, kad FSO savo ruožtu galėtų atsiskaityti su tiekėjais.

„Global Insight“ analitikės Ewa,os Root manymu, ZAZ yra vienintelis FSO šansas. Pasak jos, gali būti, kad ZAZ į Lenkiją perkels naujos kartos „Lanos“ ir netgi dalies „Chevrolet“ modelių gamybą.

ZAZ palaiko itin gerus santykius su „General Motors“ Jau praeitą mėnesį Zaporožėje buvo pradėta antros kartos „Lanos“ automobilių gamyba. ZAZ taip pat susitarė su „General Motors“ valdomu „Opel“ dėl senesnės kartos „Astra“ modelio surinkimo išpilno komponentų komplekto. ZAZ taip pat gauna surinkimui paruoštus komponentų rinkinius iš„GM Daewoo“. E.Root atkreipė dėmesį, kad 2002 m. ZAZ pagamino 23,822 automobilius, o 2003 m. – jau 69,582 vnt.

“ZAZ Lanos” premjera

„UkrAVTO“ išsivystė išbuvusio valstybinio Ukrainos autoservisų tinklo. Š i vertikaliai orientuota pramoninė grupė dabar užsiima automobilių gamyba, pardavimu bei priežiūra. ZAZ gamyklą „UkrAVTO“ valdo kartu su Š veicarijos investicine bendrove „Hirsch & Cie“.

ZAZ ir FSO automobilių gamyba vnt.*

ZAZ – Zaporožė, Ukraina
2002 m. 23,822
2003 m. 69,582
2004 m. 11 mėn. 113,551

FSO – Varšuva, Lenkija
2002 m. 25,016
2003 m. 33,993
2004 m. 11 mėn. 43,119

*Š altinis: „Global Insight“; „JATO Dynamics“

ZAZ gamyba, vnt *


Modelis 2002 m. 2003 m.
„Tavrija Slavuta“ 7,139 19,317
„Daewoo Lanos“ 6,034 17,103
„Tavrija Nova“ 5,190 13,174
„Sens“ („Daewoo Lanos“) 3,358 9,799
„Opel Astra“ 0 2,640
„Tavrija Pickup“ 1,628 2,388
„Dacia Solenza“ 0 2,362
„Daewoo Nubira“ 349 1,688
„Mercedes-Benz E klasė“ 124 794
„Lada Samara“ 0 317
Išviso: 23,822 69,582

*Š altinis: „Global Insight“

Vasaris 11, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: