„Shanghai Automotive Industry“ siekia įsigyti turtą, bet ne „MG Rover“

„Shanghai Automotive Industry Corp.“ (SAIC) ir toliau domisi „MG Rover“, tačiau šiai Kinijos bendrovei yra daug naudingiau palaukti Didžiosios Britanijos gamintojo bankroto. Bankrutavus „MG Rover“, SAIC galėtų įsigyti tik ją dominantį turtą ir išvengtų didelių Britanijos gamintojo skolų bei kitų įsipareigojimų.

Š altinis Kinijoje informavo, kad SAIC nori įsigyti visą „MG Rover“ turtą, įskaitant ir tyrimų bei diegimo centrus. Š is šaltinis teigė, kad daug pirkėjui naudingiau palaukti „MG Rover“ bankroto.

„MG Rover“ administruojanti bendrovė „PricewaterhouseCoopers“ pranešė, kad nebeliko jokių vilčių parduoti „MG Rover“ kaip nesuskaidytą gamintoją. Anot šios bendrovės atstovų, SAIC atsisakė pirkti rimtų problemų turintį „MG Rover“.

“Rover 75 V8″

Manoma, kad SAIC pasimokė iš„General Motors“. Š is JAV milžinas nepanoro pirkti bankrutuojančio „Daewoo Motor“, o vėliau supirko jį dominantį šio Pietų Korėjos gamintojo turtą ir įkūrė „GM Daewoo“. Į „Daewoo“ privatizavimą „General Motors“ įtraukė ir savo partnerius SAIC bei „Suzuki“, taigi šis Kinijos automobilių gamintojas dabar valdo 10,6% „GM Daewoo“ akcijų.

SAIC už 67 mln. svarų sterlingų (340 mln. Lt) jau įsigijo „Rover 25“ ir „Rover 75“ intelektinės nuosavybės teises. Kinijos gamintojas taip pat turi teisių į „MG Rover“ variklių ir transmisijų gamybos padalinį.

Kinijos bendrovė siekia tapti pasauliniu automobilių gamintoju ir sukurti savo markę, nes SAIC nepakanka būti vien „Volkswagen“ ir „General Motors“ partneriu Kinijoje. Bendrovė turi tyrimų institutą Š anchajuje (Kinija), tačiau, norint kurti automobilius, reikia kur kas didesnės tyrimų ir diegimo infrastruktūros.

Didžiąją dalį „MG Rover“ darbuotojų vienijančios „Amicus“ profsąjungos atstovas Tony Murphy teigė, kad SAIC domisi šiuo Didžiosios Britanijos gamintoju tik dėl to, kad jai reikia centro, galinčio sukurti automobilius nuo nulio. Geriau susipažinusi su „MG Rover“ būkle SAIC sužinojo, kad šį gamintoją slegia dideli finansiniai įsipareigojimai.

SAIC pradėjus abejoti susitarimo su „MG Rover“ galimybe, detalių gamintojai nutraukė komponentų tiekimą ir balandžio 7 d. „MG Rover“ buvo priverstas sustabdyti gamybą. Didžiosios Britanijos vyriausybė „MG Rover“ suteikė 6,5 mln. svarų sterlingų (33 mln. Lt) paskolą atlyginimams išmokėti.

„MG Rover“ turtą išparduos jį dabar administruojanti bendrovė „PricewaterhouseCoopers“, o visi pensijų įsipareigojimai pagal bankroto procedūrą atiteks šalies vyriausybei. Taigi SAIC galės įsigyti ją dominantį turtą ir išvengti „MG Rover“ skolų.

Tuo tarpu 6,100 „MG Rover“ darbuotojų ir toliau gyvena nežinioje. T.Murphy konstatavo, kad dabar belieka laukti, kol SAIC išrankios ją dominantį turtą. Labiausiai bijoma to, kad Kinijos bendrovė gali iškelti automobilių gamybą išDidžiosios Britanijos.

Balandis 29, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: