Vokiškoji dizaino kryptis pastaraisiais metais buvo sugadinta?

Reikia pripažinti, kad vokiška automobilių dizaino kryptis pastaraisiais metais beveik išnyko – dauguma naujų „Audi“, BMW, „Mercedes-Benz“, „Porsche“ ir „Volkswagen“ modelių sukurti nesilaikant esminių vokiško dizaino principų: santūrumo, paprastumo ir funkcionalumo.

Vokiškas dizainas pasižymi vientisumu ir kiekvienas elementas turi savo paskirtį. Visa tai galima pamatyti žvelgiant į Rolfo Benzo sukurtus baldus arba Oswaldo Mathiaso Ungerso suprojektuotus statinius, tačiau Vokietijos automobilių gamintojai išsižadėjo savito stiliaus.

1979-1990 m. gamintas S klasės “Mercedes-Benz W-126″

Ilgus dešimtmečius vokiški automobiliai garsėjo moderniomis technologijomis, nepralenkiama kokybe bei galingais varikliais, o paprasta ir santūri išvaizda tik dar labiau pabrėžė jų pranašumą. 1979-1990 m. gamintas S klasės „Mercedes-Benz“ (W-126) modelis vertinamas kaip klasikinio dizaino pavyzdys, tuo tarpu dabartinis į „Lexus“ panašus S klasės limuzinas veikiausiai bus greitai pamirštas.

Funkcionalią „Bauhaus“ dizaino kryptį puikiai atspindėjo ir 1980-2000 m. gaminti „Audi“ modeliai. Konkurentai turėtų džiaugtis, kad ši specifiškai vokiška „Audi“ dizaino tradicija, kurios jiems niekada nepavyko pakartoti, buvo sugriauta vos per kelerius metus.

Specifiškai vokiškas “Audi” dizanas šiandien jau yra praeitis

Puiki vokiško dizaino parodija yra „Porsche Cayenne“ visureigis, turintis bene gremėzdiškiausias priekines groteles, nors „Porsche“ didžiuojasi gale montuojamų variklių gamybos tradicijomis. Be to, anksčiau „Porsche“ buvo galima atskirti išautomobilio proporcijų: net devintajame dešimtmetyje gamintas plokščianosis modelis buvo nesunkiai atpažįstamas. Tuo tarpu „Cayenne“ visiškai nepanašus į tikruosius legendinius „Porsche“.

Funkcionalios „Bauhaus“ architektūros mėgėjams turėtų būti nelengva suprasti, kokia yra tikroji chromuotų naujojo „Volkswagen Passat“ grotelių paskirtis. Dabar blizgantis automobilio priekis gali suvilioti keletą pirkėjų, tačiau ši mada greit pareis, o ankstesnis „Passat“ modelis pasižymėjo išties nesenstančiu dizainu.

Jau daugybę kartų buvo diskutuojama apie naująjį BMW stilių, tačiau reikia pripažinti, kad toks dizainas yra tikrai nefunkcionalus, o daugeliu atvejų – ir neskoningas. Dėl „Mercedes-Benz CLS“ grožio dar galima diskutuoti, tačiau šis gremėzdiškas automobilis labiau tiktų ne ankštiems Europos keliams, o plačioms JAV magistralėms. Anksčiau vokiški automobiliai kur kas kompaktiškesni.

Paprasta ir skoninga praeitos kartos 5 serijos BMW išvaizda

Siekdami prisitaikyti prie atėjusios blizgučių mados Vokietijos dizaineriai pasiūlė bėgių perjungimo svirtį montuoti vairo kolonėlėje – taip yra 7 serijos BMW bei naujuose ML, R ir S klasių „Mercedes-Benz“ modeliuose. Ilgus dešimtmečius tai buvo laikoma JAV neskoningumo pavyzdžiu, tačiau dabar Vokietijos gamintojai nusprendė imti pavyzdį iš„Buick LeSabre“ bei „Lincoln Town Car“.

Buvęs „Audi“ dizaineris pasakojo, kad anksčiau už įvairiausius bereikalingus blizgučius jis būtų buvęs tiesiog suplėšytas į skutelius, tačiau dabar jie „puošia“ beveik visus naujus vokiškus automobilius.
Kai kurie „modernių“ vokiškų automobilių dizaineriai sulaukė pripažinimo, kiti yra kritikuojami, tačiau belieka tik laukti ir tikėtis, kad laikui bėgant toks nuklydimas nuo funkcionalios ir santūrios Vokiškos dizaino tradicijos bus atmestas.

Birželis 23, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: