Taupūs vokiečiai automobilius perka užsienyje

Paklausę, kokie nauji automobiliai šiuo metu yra populiariausi Vokietijoje, veikiausiai sulauktume atsakymo, kad importuoti iškaimyninių valstybių. Ištiesų kasmet atliekamo ES tyrimo duomenimis, didžiausia Europos automobilių rinka pasižymi ir aukščiausiomis kainomis. Automobilių kainų skirtumai ES šalyse vis dar yra gana dideli – transporto priemonių kainos gali skirtis 20-35%. Pavyzdžiui, “Fiat Punto” Suomijoje yra net 2,700 eurų (9,300 Lt) pigesnis nei Vokietijoje.

Tokie dideli kainų skirtumai skaudžiai atsiliepia autorizuotiems dileriams ir kartu sudaro sąlygas klestėti neoficialių automobilių importuotojų verslui. Vokietijos nepriklausomų automobilių importuotojų asociacijos (Bundesverband freier Kfz-Importeure, BfI) prezidentas Theo Breitgoffas teigia, kad paskutinius 15 mėnesių verslas einasi kaip išpypkės. Pasak jo, dabar pirkdami automobilį žmonės skaičiuoja kiekvieną centą ir aktyviau lygina skirtingų pardavėjų siūlomas kainas.

Vokietijoje šiuo metu yra apie 15 tūkst. nepriklausomų automobilių importuotojų, kurie per metus į šalį įveža apie 700 tūkst. naujų automobilių, kurių vertė siekia apie 8,5 mlrd. eurų (29,3 mlrd. Lt). Tai sudaro apie 19,7% Vokietijos rinkos – pernai šioje šalyje buvo parduota 3,55 mln. automobilių. BfI asociacijai priklauso tik 150 nepriklausomų importuotojų.

Siekdami pirkėjams pasiūlyti patrauklesnes kainas, kai kurie autorizuoti dileriai patys atsiveža automobilių iškaimyninių šalių arba naudojasi nepriklausomų importuotojų paslaugomis. Vis dėlto apie šią veiklą oficialūs pardavėjai vengia kalbėti. T.Breitgoffas tvirtina, kad būtų labai sunku rasti autorizuotą dilerį, kuris viešai pripažintų atsivežąs automobilių iškitų šalių, nors ištiesų tai daro beveik visi pardavėjai.

“Volkswagen Golf”

Gamintojai taip pat puikiai žino, kad kai kurie jų atstovai bendradarbiauja su nepriklausomais importuotojais, tačiau nieko negali padaryti. Pasak T.Breitgoffo, dėl lėto rinkos augimo ir perteklinių gamybinių pajėgumų daugelis gamintojų džiaugiasi kiekvienu parduotu automobilių ir nesigilina, kokiu būdu jis pasiekė pirkėją.

Dauguma pigesnių naujų automobilių atsivežama išPrancūzijos, Ispanijos, Italijos, Danijos, Olandijos ir Belgijos, tačiau importuotojai pamažu atsigręžia ir į naująsias ES nares. T.Breitgoffas tikina, kad šiuo metu sparčiai auga importas išLenkijos, o jei zlotas būtų bent šiek tiek stabilesnis, Lenkija galėtų patekti į daugiausia naujų automobilių eksportuojančių šalių penketuką. Jis taip pat prognozuoja, kad ateityje nemažai automobilių bus atsivežama išVengrijos.

Pasak BfI prezidento, neoficialiai importuoti nauji automobiliai paklausesni Rytų Vokietijoje. Asociacijai priklausantis importuotojas Wolfgangas Steureris teigia, kad neoficialiai importuotus automobilius perka įvairių socialinių sluoksnių žmonės. Š is apie 1,350 automobilių per metus parduodantis importuotojas teigia, kad veikiausiai daugelis nustebtų sužinoję, kiek daug pasiturinčių žmonių įsigyja neoficialiais kanalais į šalį įvežtus automobilius.

Trijų kompaktinių modelių kainos Lietuvoje ir Vokietijoje

Modelis Kaina Lietuvoje Kaina Vokietijoje Kainų skirtumas
“Volkswagen Golf” (3 durų “Trendline”, 1,4 ltr., 75 AG) 41,610 Lt 53,605 Lt
(15,525 €)
11,995 Lt
“Opel Astra” (5 durų, “Essentia”, 1,4 ltr., 90 AG) 44,544 Lt 53,449 Lt
(15,480 €)
8,905 Lt
“Toyota Corolla”(3 durų, “Linea Terra„, 1,4 ltr., 97 AG) 47,500 Lt 50,756 Lt
(14,700 €)
3,256 Lt

Lapkritis 8, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: