
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Prancūziškiems dideliems automobiliams nuolat nesiseka rinkoje
Gan kuklūs atnaujinto „Peugeot 607“ pardavimo planai atskleidžia silpną Prancūzijos gamintojų vietą – didelių automobilių rinką (ji dar skirstoma į masinių didelių ir prestižinių didelių automobilių klasės), kurioje dabar dominuoja vokiški automobiliai. Š iemet „Peugeot“ planuoja parduoti 25 tūkst. „Peugeot 607“, o pernai matų planas buvo 22 tūkst. šių automobilių.
2004 m. sausio-spalio mėnesiais buvo nupirkta 12,106 vnt. „Peugeot 607“ ir vos 6,552 vnt. „Renault Vel Satis“, tuo tarpu vien tik spalio mėnesį „Mercedes-Benz“ pardavė 13,370 vnt. E klasės automobilių. Specialistų teigimu, įsigydami prestižinį automobilį žmonės kartu perka ir įvaizdį, kuriuo kol kas gali pasigirti tik vokiškos markės. Net ir patys brangiausi prancūziški automobiliai negali lygintis su prestižiniais BMW, „Audi“ ir „Mercedes-Benz“ – šios trys markės 2003 m. Vakarų Europoje pardavė 1,77 mln. automobilių.
Būdami bejėgiai prestižinių didelių automobilių klasėje, „PSA/Peugeot-Citroen“ ir „Renault“ automobiliai yra tarp lyderių žemesnėje masinių didelių automobilių klasėje. Š ios klasės modeliai, pavyzdžiui „Peugeot 607“, nors dydžiu prilygsta E klasės „Mercedes-Benz“, tačiau kainuoja daug mažiau. Bet masinių didelių automobilių klasė pamažu nyksta – 2003 m. į šią klasę pateko 10 modelių, kurių bendri pardavimai sudarė vos 74 tūkst. vnt.
Dar 1996 m. „Fiat“ nutraukė savo didžiausio automobilio „Croma“ gamybą, o 1998 m. „Ford“ taip pat pasielgė su „Scorpio“. „Volkswagen“ niekada negamino šios klasės modelio bei atsisakė ketinimų gaminti tarp „Passat“ ir „Phaeton“ pozicionuojamą automobilį. „Opel“ taip pat nežada atnaujinti masinių didelių automobilių klasei priskiriamo „Omega“ modelio. „Fiat“, „Ford“ ir „Opel“ turi giminingas prestižines markes, kurios gali daug efektyviau konkuruoti su BMW, „Audi“ ir „Mercedes-Benz“.
Tuo tarpu PSA neketina pasitraukti išdidelių automobilių klasės. Jau šiemet pasirodys didelis sedanas „Citroen C6“, kuris turėtų priminti septintajame dešimtmetyje didelio pasisekimo sulaukusį „Citroen DS“. Anot Europos banko analitiko, PSA reikia žūtbūt įsitvirtinti tiek didelių automobilių, tiek ir visureigių rinkose.
PSA ir „Renault“ Vokietijos gamintojų dominavimą didelių automobilių rinkoje bandė nutraukti skirtingais būdais. „Peugeot“ tai bandė padaryti su klasikinės išvaizdos sedanu 607, o „Renault“ kažko originalaus pageidaujantiems pirkėjams pasiūlė neįprasto dizaino „Avantime“ bei „Vel Satis“. Kritikai abu modelius išvadino griozdiškais, tinkančiais vien tik savo socialinę padėtį pademonstruoti norintiems žmonėms. Be to, dėmesys buvo atkreiptas ir į tai, kad abu modeliai sukurti ant nelabai tam tinkamos „Espace“ vienatūrio platformos.
Tiek PSA, tiek ir „Renault“ nepasisekė patekti į didelių prestižinių modelių klasę, o šios nesėkmės priežastys gali būti įvairios. Ankstesnysis „Citroen“ vadovas Xavieras Karcheris dėl to kaltina Prancūzijos vyriausybę, nes nuo pat Antrojo pasaulinio karo pabaigos galingi automobiliai Prancūzijoje buvo apdedami dideliais mokesčiais. Automobilio dydžiui ir galiai proporcingas mokestis buvo panaikintas tik priešpenkis metus, tuo tarpu Vokietijoje tokio mokesčio nebuvo ir dėl to Vokietijos gamintojai yra daug toliau pažengę.
„Renault“ prestižinių automobilių ir visureigių gamybos patirties galės pasisemti išsavo sąjungininkės „Nissan“ ir jai priklausančios „Infiniti“ markės. PSA savo ruožtu teigia padengiantis net 90% automobilių klasių ir nežada atgaivinti jai priklausančių legendinių „Panhard“ ar „Talbot“ markių.
Sausis 12, 2005 Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"
Parašykite komentarą