Naudoti automobiliai užplūdo Rumunijos rinką

Europos Komisijos (EK) spaudimas Rumunijai keisti naudotų automobilių apmokestinimo sistemą paskatino jų importą į šią šalį. Nors naudotų transporto priemonių antplūdis neigiamai atsiliepė naujų automobilių pardavimams, kai kurie politikai ir vartotojų grupės siekia dar liberalesnių naudotų automobilių įvežimo taisyklių. 2008 m. liepos 1 d. pakeitus senų automobilių pirmosios registracijos šalyje mokesčio skaičiavimo tvarką, naudotų automobilių importas per pora mėnesių išaugo daugiau nei du kartus.

“Dacia” ir “Renault” salonas

Senų automobilių importo augimas skaidžiausiai atsiliepė „Renault“ valdomam Rumunijos gamintojui „Dacia“. Bendrovės atstovas spaudai Silviu Sepciu baiminasi, kad šalį gali užplūsti senos transporto priemonės, kaip nutiko Lenkijoje, kuomet įstojus į ES 2004 m. buvo panaikinti naudotų automobilių muitai ir per kitus 30 mėn. į šalį buvo įvežta 2,5 mln. naudotų automobilių, o naujų automobilių rinka smuko beveik 33%.

Pagal naująją tvarką pirmą kartą šalyje registruojamiems naudotiems automobiliams taikomas mokestis apskaičiuojamas pagal jų taršą bei nusidėvėjimą. Būtent pastarasis kriterijus ir kelia daugiausiai diskusijų, nes dabar registruojant 1993 m. pagamintą „Volkswagen Golf“ su 1,4 ltr. benzininiu varikliu tektų sumokėti apie 119 eurų (411 Lt), o už 2007 m. pagamintą „Golf“ su analogišku agregatu – net 191 eurą (659 Lt). Tuo tarpu pagal ankstesniąją tvarką mokesčiai sudarytų atitinkamai 2,602 eurus (8,984 Lt) ir 284 eurus (981 Lt).

Pastaruoju metu į Rumuniją įvežama vis daugiau naudotų automobilių

Rumunijos automobilių gamintojų ir importuotojų asociacijos (APIA) prezidentas Ernestas-Virgilas Popovičius pastebi, kad ankstesnė tvarka labiau akcentavo aplinkos saugojimą. Vis dėlto ištiesų dideli mokesčiai naudotiems automobiliams turėjo proteguoti vietos gamintojus – „Dacia“ ir „Daewoo Romania“. Pasak E.V.Popovičiaus, „Euro 3“ standarto neatitinkantys automobiliai buvo apmokestinami itin žiauriai, tad 2007 m. tik 1% į šalį įvežtų transporto priemonių buvo senesnės nei 10 metų.

Labiausiai registravimo mokesčių tvarkos pasikeitimo siekė EK, kurios teigimu, ankstesnė tvarka prieštaravo laisvosios rinkos principui, nes importuojamiems automobiliams buvo taikomi didesni mokesčiai, nei jau važinėjantiems Rumunijos keliais. Vis dėlto registravimo mokesčiai gali ir vėl keistis – anot „Porsche Holding Romania“ „Š koda“ produkto vadovo Danielio Moise,o, parlamente vis dar vyksta diskusijos. Gamintojai ir importuotojai norėtų, kad kai kuriems automobiliams mokestis būtų padidintas, o E.V.Popovičius pastebi, kad bet koks mokestis yra geriau nei jokio.

ACEA duomenimis, 2008 m. Rumunijos rinka sumažėjo 8,7% iki 285,489 vnt. ir Centrinėje bei Rytų Europoje nusmuko į antrąją vietą po Lenkijos, kuri pernai išaugo 9,4% iki 319,965 vnt.

Vasaris 24, 2009   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: