„Jeep“ valdymo perėmimas siunčia žinią prestižinių automobilių gamintojams

Pastaruoju metu pasirodantys pranešimai apie įsilaužimus į modernių automobilių kompiuterines sistemas siunčia pavojaus signalą automatizuoto vairavimo technologijas aktyviai kuriantiems Vokietijos automobilių gamintojams. Dar liepos mėnesį „Automotive News Europe“ aprašė kaip „Wired“ žurnalistas ir du įsilaužėliai realiomis sąlygomis išbandė „Jeep Cherokee“ valdymo perėmimą. Žurnalistui važiuojant greitkeliu įsilaužėliai per internetą perėmė klimato kontrolės, audio sistemos valdymą, kontroliavo valytuvus, o galiausiai užvaldė ir akceleratorių. Tiesa, tai buvo geranoriška akcija siekiant parodyti įsilaužimų galimybes ir apie „Uconnect“ sistemos spragą iš anksto buvo pranešta „Fiat Chrysler Automobiles“.

S klasės „Mercedes-Benz“ jau turi automatizuoto vairavimo galimybę, o netrukus ši funkcija bus įdiegta ir į E klasės modelį. „Audi“ lenktynių trasoje išbandė autonomines RS7 modelio vairavimo galimybes, o naujasis 7 serijos BMW gali pats prisiparkuoti paklusdamas rankų gestams. Tuo tarpu adaptyvius tempomatus ir avarinio stabdymo sistemas šiandien jau turi ne tik prestižinių, bet ir masinių markių modeliai.

“Jeep Cherokee”

Transporto priemonės tampa vis labiau kompiuterizuotos ir vis daugiau vairavimo funkcijų paliekama atlikti pačiam automobiliui, tad gamintojams teks nelengvas uždavinys įtikinti pirkėjus, jog nauji modeliai yra ne tik patogūs, bet ir saugūs. „Audi“, BMW ir „Mercedes-Benz“ tvirtina turį priemonių įsilaužėlių atakoms atremti – tam pasitelkiamos ugniasienės, perduodamų signalų šifravimas bei atskirų sistemos modulių atskyrimas.

Vis dėlto Hamburge įsikūrusios konsultacinės bendrovės EY telematikos ir mobiliųjų technologijų skyriaus vadovas Raineris Scholzas leidiniui „Automotive News Europe“ teigė, kad šiuolaikiniai automobiliai yra tokie sudėtingi, kad būsimi įsilaužimai yra neišvengiami. R.Scholzas pripažino abejojantis, ar automobilių gamintojai pajėgs palaikyti itin spartų technologijų tobulėjimo tempą. R.Scholzas pastebi, kad automobilių gamintojai saugumu ima rūpintis kuomet modelis jau sukurtas, o spragų ieškantiems įsilaužėliams šiandien dažniausiai nereikia po ranka turėti konkretų automobilį, pakanka rasti kelią bent į vieną jo komponentą, pavyzdžiui, pramogų sistemą.

„Hitachi“ prognozuoja, kad kitąmet maždaug trečdalis Vakarų Europoje parduodamų automobilių turės prisijungimo prie interneto galimybę, o 2020 m. ši dalis pasieks net 90%, tad potencialių taikinių skaičius sparčiai auga. Komponentų tiekėjos „NXP Semiconductors“ teigimu, labiau pažeidžiami yra tie automobiliai, kuriuose visos sistemos apjungtos į vieną visumą.

Automobiliai laipsniškai virsta pilnaverčiais mobiliais įrengimais, kurie gali savarankiškai prisiparkuoti, rasti kelią iki artimiausio restorano, o nutikus nelaimei – išsikviesti pagalbą. Tai suteikia didesnį komfortą vairuotojams, tačiau jie turi susitaikyti praradę dalį kontrolės bei asmeninių duomenų. „Audi“, BMW ir „Mercedes-Benz“ tikina apsaugančios atskiras sistemas ugniasienėmis, antivirusinėmis programomis bei šifravimu, tad, pavyzdžiui, automobilio audio sistema nėra tiesiogiai sujungta su varikliu ar stabdžiais.

Modernus BMW raktas

„Daimler“ atstovas spaudai Benjaminas Oberkerschas pripažino, kad absoliutus šimtaprocentis saugumas neegzistuoja, tačiau užtikrino, kad gamintojo sistemos yra išbandomos vidaus bei išorės specialistų ir yra pažangios. Vokietijos prestižinių automobilių gamintojai gali džiaugtis, kad jų modeliai kol kas dar nepatyrė tokio mąsto valdymo perėmimo kaip minėtas „Jeep Cherokee“, tačiau BMW šiemet jau teko lopyti vieną saugumo spragą.

Vokietijos automobilininkų klubas ADAC išsiaiškino, kad įsilaužėliai galėtų per kelias minutes bevieliu ryšiu atrakinti „ConnectedDrive“ sistemą turinčius BMW, „Mini“ ir netgi „Rolls-Royce“ modelius, iš viso apie 2,2 mln. automobilių. Gamintojas išleido sistemos atnaujinimą ir šią spragą užlopė. BMW atstovas spaudai Cypselus von Frankenberg mano, kad gamintojai interneto ryšį turinčių automobilių saugumu turės rūpintis nuo pat pradžių.

Rugpjūtis 28, 2015   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Komentarai

Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: