„Ford Motor“ ir „Mazda Motor“ keliai vis labiau skiriasi

Praėjus metams po to, kai „Ford Motor“ sumažino turimą „Mazda Motor“ akcijų paketą, Japonijos gamintojas pasuko savarankišku produktų kūrimo keliu. „Mazda Motor“ tyrimų ir technologijų diegimo skyriaus vadovas Seita Kanai pastebi, kad po 30 metų trukusio bendradarbiavimo bendrų platformų ir variklių kiekis mažės. Pasak jo, įvertinus aktualias bendras programas, kurių metų kuriami realūs produktai, bendradarbiavimas su „Ford Motor“ jau yra susilpnėjęs. Tokijo automobilių parodoje duodamas interviu žurnalui „Automotive News“ S.Kanai tvirtino, kad bendrų projektų skaičius ir toliau mažės.

“Ford Fiesta”

„Ford Motor“ ir „Mazda Motor“ partnerystė dažnai buvo pateikiama kaip sėkmingo automobilių pramonės aljanso pavyzdys. Pirmąsias Japonijos bendrovės akcijas JAV gamintojas įsigijo 1979 m., o 1996 m., „Mazda Motor“ susidūrus su sunkumais, perėmė jo valdymą. Vis dėlto 2008 m. gale padėtis išesmės pasikeitė: ekonomikos nuosmukio prislėgtas „Ford Motor“ turėjo parduoti 20% „Mazda Motor“ akcijų ir pasiliko tik 13% paketą. Po šio žingsnio Japonijos gamintojas išsavo valdybos iškart pašalino du ištrijų „Ford Motor“ deleguotų pareigūnų.

JAV ir Japonijos gamintojų bendradarbiavimas leido išnaudoti mąsto ekonomijos privalumus, tačiau ir sukeldavo trinties. S.Kanai pastebi, kad kiekviena bendrovė nori pademonstruoti savo markės unikalumą, tad čia kildavo konfliktų, ir bendrus projektus suderinti būdavo išties nelengva. Jis patvirtino, kad abu gamintojai toliau keisis informacija ir tyrimų rezultatais. „Mazda Motor“ prezidento Takashi Yamanouchi teigimu, išsiskiriančius gamintojų kelius atspindi skirtingos variklių programos. „Ford Motor“ degalų sąnaudas siekia mažinti naudodamas turbinomis aprūpintus „EcoBoost“ variklius, tuo tarpu Japonijos bendrovė kuria tiesioginio įpurškimo „Sky“ serijos motorus, kurių nė neketina dalintis su „Ford Motor“.

“Mazda 2″

S.Kanai tvirtina, kad apie didesnę nepriklausomybę su savo kolega „Ford Motor“ Derricku Kuzaku kalbėjo dar priešJAV gamintojui parduodant akcijas ir sako pasiekęs susitarimą. Š iuo metu bendras platformas turi keletas „Ford Motor“ ir „Mazda Motor“ modelių, pavyzdžiui, „Mazda 2“ ir „Ford Fiesta“, tačiau ateityje JAV gamintojas vietoje Japonijos bendrovės platformų ketina naudoti savo technologijas. Kiek anksčiau D.Kuzakas tvirtino, kad dažnai bendrauja su S.Kanai, keičiasi numatyta informacija ir mokosi vienas iškito.

Gruodis 31, 2009   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: