„Ford Ka“ ateities perspektyvos atrodo miglotos

Vienai „Ford Motor“ Europos padalinio pareigūnei pareiškus, jog „Ka“ nėra įtrauktas į naują visuotinę „Ford“ automobilių reklamos kampaniją, šio mažo automobilio ateitis tapo neaiški. Elena Cortesi pareiškė, jog jokia nauja „Ka“ reklama jau kurį laiką nėra kuriama. Šis automobilis dėl vis mažėjančių pardavimų liko tarsi pamirštas gamintojo. „JATO Dynamics“ duomenimis, „Ka“ pardavimų apimtis per praėjusius metus smuko 20% iki 59’112 vnt., o pardavimai per pirmus keturis šių metų mėnesius sumažėjo dar 27% iki 18’824 vnt.

“Ford Ka”

2008 m. debiutavęs antros kartos „Ka“ pakeitė sėkmingą pirmos kartos modelį. Šis „Ford“ mažylis yra sukurtas „Fiat 500“ pagrindu. Abu automobiliai gaminami „Fiat“ fabrike, esančiame Tychy mieste, Lenkijoje. „Ka“ yra pigesnis už savo donorą – Lietuvoje „Ka“ su 1,2 ltr, (69 AG) benzininiu varikliu kainuoja nuo 32’118 Lt, o už analogišką jėgainę turintį „Fiat 500“ tektų pakloti bent 34’815 Lt.

„Ford Motor“ Europos padalinio automobilių dizaino vadovas Martinas Smithas Didžiosios Britanijos žurnalui „Autocar“ teigė, jog „Ka“ neduoda visiškai jokio pelno. Pasak jo, šis automobilis nesiderina su globalia „One Ford“ strategija, kuria siekiama sukurti bendrą automobilių gamą, skirtą įvairių žemynų rinkoms. „Ka“ neišlaikytų JAV susidūrimo bandymų, jo dizainas pritaikytas tik europiečių skoniui ir automobilis yra gaminamas tik vienoje gamykloje. „Ka“ modelio atnaujinimas nėra planuojamas. Praeitos kartos „Ka“ modelis taip pat nebuvo atnaujintas, tačiau pardavimai per visą dvylikos metų laikotarpį išliko pakankamai geri.

“Fiat 500″

„Fiat“ yra linkęs toliau bendradarbiauti su „Ford Motor“, kuris padeda italų gamintojui išnaudoti Tychy gamyklos pajėgumus, tačiau „Ford Motor“ reikia mažo automobilio, tinkančio daug platesniam pirkėjų ratui. Šaltiniai teigia, kad „Fiat“ planuoja nuo 2015-ųjų Lenkijoje pradėti pasaulinėms rinkoms skirtos antros kartos „Fiat 500“ gamybą. Tai gali paveikti „Ford Motor“ sprendimus mažų automobilių segmente. „Ford Motor“ gali įvairiai spręsti „Ka“ pardavimų problemą – gamintojas gali pasitraukti iš mažų automobilių segmento arba suformuoti naują partnerystę gaminat kuklius automobilius šalyje, kurioje darbo jėga dar pigesnė. E.Cortesi pareiškė, kad „Ka“ nėra nuostolingas. Jeigu tai tiesa, „Ford Motor“ turėtų imtis sprendimų, padėsiančių gauti daugiau naudos iš šio modelio.

Birželis 19, 2013   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: