Europiečiai turės daug naudos išnaujųjų JAV ekonomiškumo standartų

Prognozuojama, kad JAV prezidento B.Obamos vyriausybės pasiūlyti nauji degalų sąnaudų normatyvai atnešdaug pelno „Fiat“, „Volkswagen“ ir kitiems Europos automobilių gamintojams. „Morgan Stanley“ analitikas Adamas Jonas pastebi, kad konkuruodami didžiausioje pasaulio automobilių rinkoje Europos gamintojai galės pasinaudoti savo pranašumais degalų sąnaudų bei anglies dvideginio emisijų srityse. JAV tenka apie ketvirtadalis pasaulinių automobilių pardavimų: pernai šios rinkos apimtis siekė 13,2 mln. vnt., tačiau kitapus Atlanto Europos gamintojai kol kas parduoda vos 5% savo automobilių.

“Renault Grand Scenic”

JAV įvedus gana griežtus degalų sąnaudų normatyvus išaugs ir ekonomiškų automobilių paklausa, o čia Europos gamintojai tikrai turi ką pasiūlyti. A.Jonas pastebi, kad padidinus užimamą JAV rinkos dalį vienu procentiniu punktu pelnas priešmokesčius išauga maždaug vienu milijardu dolerių (2,5 mlrd. Lt). Pagal B.Obamos vyriausybės pasiūlymą, iki 2016 m. JAV automobilių vidutinės degalų sąnaudos turėtų sumažėti iki vos 6,6 ltr./100 km. Tai reiškia, kad anglies dvideginio emisijos turės sudaryti maždaug 152 g/km. Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA duomenimis, pernai Europoje parduotų automobilių vidutinės CO2 emisijos siekė 154 g/km.

„Morgan Stanley“ prognozuoja, kad išnaujųjų JAV normatyvų daugiausiai pasipelnyti gali šie keturi Europos gamintojai:

  • „Renault“, galintis JAV rinkai pasiūlyti savo technologijų per aljanso partnerį „Nissan“, kuris yra gerai įsitvirtinęs kitapus Atlanto;
  • „Fiat“ savo ekologiškus modelius ir variklius amerikiečiams galės pasiūlyti bendradarbiaudamas su „Chrysler“;
  • „Volkswagen“ grupė, pirmaujanti mažų ir ekonomiškų automobilių segmente;
  • „PSA/Peugeot-Citroen“, turintis daug patirties gaminant dyzelinius variklius bei gebantis sėkmingai tiekti savo jėgaines kitiems gamintojams.

“Volkswagen Polo”

A.Jonas taip pat pastebėjo, kad BMW ir „Daimler“ taip pat turi patirties gamindami didelius, sunkius ir galingus prestižinius automobilius, kurių degalų sąnaudos yra mažesnės nei jų konkurentų anapus Atlanto.

Senojo žemyno automobilių gamintojams JAV degalų sąnaudų reikalavimai gali pasirodyti juokingi, nes nuo 2015 m. Europoje įsigalios 120 CO2 g/km normatyvas, kuris yra 23% griežtesnis nei 2016 m. JAV įsigaliosiantis standartas.

Liepa 22, 2009   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: