Didysis „Chrysler Group“ planas

Maždaug priešmėnesį „Chrysler Group“ šefas Sergio Marchionne žiniasklaidos atstovams pristatė savo vadovų komandą ir penkerių metų veiklos planą. Per šį laikotarpį S.Marchionne tikisi atgaivinti sunkumų prispaustą JAV gamintoją daugiau dėmesio skirdamas automobilių išvaizdai bei naudodamas „Fiat“ modelius ir technologijas. Vis dėlto ši užduotis tikrai nebus lengva, nes, pavyzdžiui, „General Motors“ savo „Saturn“ markei tiekdavo Europoje gerai vertinamus „Opel“ automobilius, tačiau tai neišgelbėjo „Saturn“ nuo žlugimo. Kita vertus, su „Daimler“ pagalba sukurtas „Chrysler 300“ buvo vienas sėkmingiausių pastarojo laikotarpio „Chrysler Group“ modelių.

“Chrysler 300″

Beveik aštuonias valandas trukęs S.Marchionne komandos veiklos pristatymas net ir didžiausius skeptikus privertė „Chrysler Group“ ateitį vertinti kiek optimistiškiau. Per artimiausius penkerius metus „Chrysler Group“ į naujų modelių kūrimą, gamybą bei įvaizdžio formavimą ketina investuoti iki 23 mlrd. dolerių (54 mlrd. Lt) ir tikisi, kad rinkos dalį nuo dabartinių 9% pavyks padidinti iki daugiau nei 13%. Per šį laikotarpį „Chrysler Group“ gaus apie dvylika „Fiat“ platformų pagrindu sukurtų automobilių.

„Dodge“ ir „Chrysler“ markės jau 2012 m. turėtų gauti „Fiat“ modelio pagrindu sukurtą kompaktinį sedaną, o nauja „Ram“ markė – net du furgonus. Pirmasis bus JAV rinkai adaptuotas mažas „Fiat“ furgonas, o antrasis – didelis furgonas, gaminamas „Chrysler Group“ gamyklose. Tikra naujų modelių banga turėtų plūstelėti 2013 m., nes tuomet „Dodge“ ir „Chrysler“ markės pradės prekiauti „Fiat“ platformų pagrindu sukurtu kompaktiniu automobiliu bei „Sebring“/„Avenger“ modelio įpėdiniu. Be to, „Chrysler“ planuoja pasiūlyti ir „Fiat“ platformos pagrindu sukurtą visureigį. „Jeep“ markė tais pačiais metais pristatys net tris Italijos gamintojo technologijų pagrindu sukurtus visureigius.

“Dodge Avenger”

S.Marchionne pripažino, kad nepavykus įgyvendinti tarpinių pardavimų planų teks koreguoti investicijų dydį. Pasak jo, čia viskas labai paprasta: nepasiekus tikslų, nebus galima leisti pinigų. „Morgan Stanley“ analitikas Adamas Jonas teigė esąs nustebintas tokio agresyvaus investicijų plano.

Rimti iššūkiai laukia bene garsiausios „Chrysler Group“ markės – „Jeep“. Š ios markės vadovas Michaelis Manley kiek anksčiau teigė, kad mokyklose nemažai vaikų tarti raidę „J“ mokosi sakydami „Jeep“ pavadinimą. Tuo tarpu 2013 m. pasirodžius trims „Fiat“ platformų pagrindu sukurtiems visureigiams „Jeep“ laukia tikras išbandymas, nes visiškai neaišku, kaip amerikiečiai reaguos į „Jeep“ vardu pervadintą „Fiat Panda“. „IHS Global Insight“ analitikas Johnas Wolkonowiczius pastebi, kad „Jeep“ sunkiai sekėsi prisitaikyti prie besikeičiančio pirkėjų skonio, kuomet vis daugiau žmonių renkasi ne gremėzdiškus rėminius, o mažesnius kėbulinius visureigius. Pavyzdžiui, nemažai šios markės gerbėjų „Compass“ modelio nelaikė tikru „Jeep“, nes jis negali tempti sunkios prikabos ir išpradžių buvo siūlomas tik su priekiniais varomais ratais.

“Jeep Compass”

J. Wolkonowiczius mano, kad rinkoje pasirodžius „Jeep“ modeliams, kurie negali patempti priekabos, galima sugadinti šios markės įvaizdį. Savo ruožtu „Compass“ ir giminingas modelis „Patriot“ buvo kritikuojami dėl prastos kokybės ir nesulaukė didelio pirkėjų susidomėjimo.

Nuo „Dodge“ atskyrus komercinių automobilių „Ram“ markę, „Dodge“ turi tapti pilnaverte masinių automobilių marke, orientuota į jaunatviškus pirkėjus. Be to, „Dodge“ neturėtų pamiršti ir savo sportiškų modelių. „Dodge“ vadovas Ralphas Gillesas mano, kad „Ram“ pikapai buvo užgožę šia markę ir ketina ją padaryti rafinuotesnę bei patrauklią ne tik vyriškai auditorijai.

“Ram 1500″

Didelės permainos laukia ir „Chrysler“ markės, kurios modelių gamą dabar sudaro senstelėjęs „PT Cruiser“, prastai vertinamas „Sebring“, 300 bei vienatūris „Town & Country“, kuris Europoje žinomas „Voyager“ vardu. Vadovui Olivier Francois teks „Chrysler“ padaryti madinga prestižine marke. Jis tikisi, kad per penkerius metus „Chrysler“ pardavimai pasieks pusę milijono automobilių, nors šiemet jie vargu ar perkops 200 tūkst. vnt. Išvisų JAV gamintojo markių „Chrysler“ gaus daugiausiai „Fiat“ platformų pagrindu sukurtų automobilių, o Europoje ji veikiausiai bus glaudžiai integruota su „Lancia“.

S.Marchionne sutinka, kad didelių stebuklų tikėtis neverta, bet jis su savo komanda yra pasiryžęs įgyvendinti keletą tvirtų ir tikslių sprendimų, kurie paskatins greitus pokyčius.

Gruodis 14, 2009   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Komentarai

  • Ashok

    this reverse meegrr between chrysler and fiat is goin very well. fiat lucked out and will be sucked into chrysler’s empire in auburn hill. the new alfa cars and maserati’s are being developed at the chrysler tech center, it great to see the italians finally succeed with chrysler’s leadership.

Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: