„Chevrolet Volt“ kūrimas kelia iššūkių

Nepaisant „General Motors“ užgriuvusių problemų ir netgi gręsiančio bankroto, elektrinio „Chevrolet Volt“ modelio kūrimo darbai nesustoja, ir šiemet ketinama sukonstruoti bei išbandyti 80 naujų prototipų. JAV gamintojas „Chevrolet Volt“ bando jau maždaug metus, tačiau dabar ketinama pereiti į brandesnių prototipų fazę, nes iki šiol bandyti „Volt“ turėjo „Chevrolet Cruze“ kėbulą, o naujieji prototipai turės į serijinės gamybos „Volt“ panašią išvaizdą ir interjerą. „General Motors“ kol kas neatidėlioja ir debiuto datos – rinkoje „Volt“ turėtų pasirodyti 2010 m. lapkričio mėn.

“Chevrolet Volt” koncepcinis modelis

„General Motors“ šio modelio technologijas vertina labai optimistiškai ir jau kuria antros kartos jėgainę, vadinamą „Voltec“. JAV gamintojas šalies vyriausybės prašo suteikti papildomų paskolų 2,6 mlrd. dolerių (6,5 mlrd. Lt) sumai, kad galėtų gaminti hibridinius modelius ir taip išplėsti „Volt“ programą. Kiek anksčiau „General Motors“ pademonstravo „Opel“ markės „Chevrolet Volt“ versiją, kuri vadinsis „Ampera“, bei „Cadillac“ elektrinį koncepcinį modelį „Converj“.

“Chevrolet Volt” koncepcinis modelis

Vis dėlto elektrinio automobilio kūrimas kelia vis naujų iššūkių. Pavyzdžiui, nėra aišku, kur būsimojo „Volt“ vairuotojai galės įkrauti automobilio baterijas. Š iuo metu yra vos keletas viešų elektrinių automobilių įkrovimo terminalų, tad „General Motors“ tikina, kad nemokamas parkavimas ir nemokamas baterijų įkrovimas elektrinių automobilių vairuotojams galėtų sušvelninti pereinamąjį laikotarpį.

“Opel Ampera” koncepcinis modelis

„Chevrolet Volt“ baterijų energijos pakanka nuvažiuoti 64 km, o vėliau įsijungia benzinu ar dujomis varomas elektros generatorius, kuris vėl įkrauna bateriją. Automobilis bus komplektuojamas su mažos trinties padangomis ir mažiau energijos naudojančia garso aparatūra. „Volt“ modelių šeimos vadovas Tony Posawatzas mano, kad 70-80% žmonių visiškai pakaks baterijos galimybių ir jie visai nenaudos benzino.

Dabar „Volt“ būtų galima įkrauti tik prijungus prie garaže ar nuosavo namo kieme esančio elektros lizdo, o daugiabučių rajonuose ar miestų centruose krovimo galimybių dar nėra. Elektrinių automobilių krovimu galėtų pasirūpinti komunalinių paslaugų įmonės, tokią paslaugą teiktų miestų savivaldybės arba į šia naują verslo nišą įžengtų naujos bendrovės.

“Cadillac Converj” koncepcinis modelis

JAV Elektros energijos tyrimų instituto Elektrinio transporto skyriaus vadovas Markas Duvallis pastebi, jog krovimo infrastruktūra yra labai brangi ir sudėtinga. Nepaisant to, ekspertai tikina, kad elektrinių automobilių krovimas elektros sistemai neturėtų būti sunki našta, nes „Volt“ per metus sunaudoja tiek pat elektros energijos kaip trys plazminiai televizoriai.

Gegužė 27, 2009   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: