Centrinė Europa – naujoji automobilių gamybos Meka

Čekijoje planuojama statyti nauja “Hyundai” gamykla prisijungs prie Centrinėje Europoje esančių penkiolikos automobilių gamyklų grupės keturiose Centrinės Europos šalyse. Daugelis gamintojų siekdami sumažinti darbo kaštus automobilių gamybą išbrangių Vakarų Europos valstybių perkelia į pigesne darbo jėga pasižyminčias Centrinės Europos šalis.

Š i tendencija ypač išryškėjo kuomet praeitų metų gegužę prie ES prisijungė Lenkija, Vengrija, Slovakija, Čekija ir dar aštuonios valstybės. Visai neseniai pradėjo veikti Kolino gamykla Čekijoje, o kitos dvi šiuo metu yra statomos Slovakijoje. Be to, beveik visos Centrinės Europos automobilių gamyklos rengiasi gaminti naujus modelius bei plėsti savo gamybinius pajėgumus. Tokia sparti gamybos Centrinėje Europoje plėtra turėtų priversti susimąstyti Vakarų Europos šalių darbininkus bei juos vienijančias profsąjungas, nes beveik visose Centrinės Europos gamyklose bus gaminami ir Vakarams skirti automobiliai. Vienintele išimtimi galėtų būti Lenkijos gamintojas FSO, kuris didžiąja dalį pagamintų automobilių parduoda Lenkijoje ir Ukrainoje.

Lenkija
Poznanėje esančioje gamykloje nuo 2007 m. “Volkswagen” rengiasi išplėsti gamybą, pradedant gaminti pailgintos bazės “Caddy Life”. Tuo tarpu Tychy mieste įsikūrusioje “Fiat” gamykloje nuo 2008 m. kasmet bus pagaminama po 120 tūkst. mažų “Fiat 500″ ir naujos kartos “Ford Ka” automobilių.
“Opel” į Gliwice gamyklą planuoja perkelti antros kartos “Meriva” modelio gamybą, o Lenkijos gamintoją FSO visai neseniai įsigijusi Ukrainos bendrovė “UkrAVTO” ketina investuoti 80 mln. eurų (276 mln. Lt) ir jau kitąmet čia pradėti gaminti naują modelį. Š iuo metu net 90% FSO produkcijos iškeliauja į Ukrainą, tačiau “UkrAVTO” planuoja atgaivinti prekyba ir ES teritorijoje.

Čekija
Iki kitų metų pabaigos Mlada Boleslavo gamykloje “Š koda” ketina įdarbinti net pusantro tūkstančio darbininkų bei papildyti savo inžinierių gretas, nes į čia bus perkeliama gamyba išVakarų Europoje esančių “Volkswagen” gamyklų. Š ioje gamykloje gaminami pagrindiniai “Fabia” ir “Octavia” modeliai bei “Volkswagen” grupės markėms skirti trijų cilindrų varikliai. Kvasiny gamykloje nuo 2006 m. ketinama gaminti naują “Roomster” vienatūrį, tad čia bus įdarbinta dar 500 žmonių. Tuo tarpu Vrachlabi gamykloje gaminamas 1996 m. debiutavęs pirmos kartos “Octavia” modelis. Iki 2009 m. savo modelių gamą “Š koda” ketina papildyti dar dviem naujais automobiliais.

Š į pavasarį Koline pradėjusioje veikti PSA ir “Toyota” gamykloje ketinama įvesti trečią pamainą ir jos metinius pajėgumus padidinti iki planuotų 300 tūkst. vnt.

“Š koda Roomster” koncepcinis modelis

Slovakija
Bratislavoje esanti “Volkswagen” gamykla šiuo metu yra pertvarkoma ruošiantis naujojo “Audi Q7″ visureigio gamybai. Čia gaminami ir “Volkswagen Touareg” bei “Porsche Cayenne” modeliai.

PSA gamykloje Trnavoje nuo kitų metų pradžios bus gaminamas naujasis “Peugeot 207″. Komponentų tiekėjai tikina, kad iki 2009 m. šios gamyklos metinius pajėgumus ketinama išplėsti net iki 500 tūkst. vnt. – 200 tūkst. vnt. daugiau, nei buvo planuojama išpradžių.

Kitų metų rudenį Zilinoje pradės veikti “Kia” gamykla, kurios pajėgumai išpradžių sieks 200 tūkst. vnt., o vėliau juos ketinama padidinti iki 300 tūkst. vnt. per metus.

Vengrija
“Volkswagen” padidino “Audi TT” modelį gaminančios Gyoro gamyklos pajėgumus. Antros kartos “Audi TT” taip pat bus gaminamas šioje gamykloje.

“Suzuki” išplės Esztergomo gamyklą, nes čia rengiamasi gaminti “Suzuki” ir “Fiat” visureigius. Gamintojas planuoja iki 2007 m. pabaigos gamybos apimtis padidinti iki 300 tūkst. vnt.

Lapkritis 18, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: