“BMW” keičia savo variklių strategiją

Vokietijos prestižinių automobilių gamintojas BMW nusprendė didesnės variklių galios siekti ne didinant darbinį tūrį, o naudojant turbinas, efektyvesnius vožtuvų valdymo mechanizmus bei modernias elektronikos sistemas. BMW variklių kūrimo skyriaus viceprezidentas Klausas Borgmannas teigė, jog baigėsi laikai, kuomet variklių galia buvo didinama kuriant didesnio darbinio tūrio agregatus. Anot jo, šie laikai jau niekada nebegrįš, nes didesnis darbinis tūris reiškia ir didesnes degalų sąnaudas.

„CSM Worldwide“ analitikas Billas Rinna pastebėjo, kad BMW sprendimas tik patvirtino ryškėjančią tendenciją, kuomet gamintojai galingesnius variklius kuria nedidindami jų kuro sąnaudų. Anot jo, vis daugiau jėgainių turi kintamo vožtuvų valdymo bei tiesioginio degalų įpurškimo sistemas ir turbiną arba kompresorių. B.Rinna tikina, kad BMW pirkėjai pageidauja naujovių, kurios pagerintų automobilių valdymą ir padidintų galią neišaugant kuro sąnaudoms.

BMW šešių cilindrų variklis su dviem turbinomis

K.Borgmannas atskleidė keletą BMW degalų taupymo metodų, kurie bus diegiami į gaminamus modelius jau nuo šių metų rudens:

  • - Į „Mini Cooper“ variklį bus įdiegta „Valvetronic“ sistema, kuri keisdama įsiurbimo vožtuvų atsidarymo laiką ir pralaidumą sumažina degalų sąnaudas ir padidina jėgainės galią. Tuo tarpu sportiškesnė „Cooper S“ versija turės ne kompresorinį, o turbininį agregatą su tiesioginiu kuro įpurškimu. K.Borgmannas tikina, kad dėl to kuro sąnaudos sumažės apie 10%.

    - Siekiant padidinti galingumą, vietoje variklio darbinio tūrio didinimo pasitelkiamos turbinos. Pirmas šios koncepcijos turbininis variklis debiutuos jau netrukus pasirodysiančiame naujos kartos 3 serijos „Coupe“ modelyje. Tiesioginio įpurškimo sistema ir dviem turbinomis aprūpintas 3,0 ltr. I-6 variklis išvysto 306 AG pajėgumą.

    - Jau kitąmet Europos rinką pasieks modeliai, komplektuojami su „Stop-start“ sistema, kuri automobiliui sustojus iškart išjungia variklį, o pakėlus koją nuo stabdžių pedalo akimirksniu jį vėl įjungia. K.Borgmannas pastebėjo, kad „Stop-start“ sistema gali netikti Pietų kraštams, nes išjungus variklį neveikia ir kondicionieriaus kompresorius. Š i sistema bus naudojama ir „Mini“ automobiliuose.

    - BMW sukūrė naują kintamos srovės generatorius valdymo sistemą „Brake Energy Recuperation“ (BER). Ji leidžia sumažinti generatoriaus apkrovą varikliui ir panaudoti stabdymo metu išsiskiriančią energiją. Įprastinėmis sąlygomis ši sistema akumuliatorių krauna iki 80%, o automobiliui stabdant generatorius kaipmat įsijungia ir įkrauna akumuliatorių iki 90%. Tuo tarpu spaudžiant akceleratoriaus pedalą generatorius sukasi laisvai ir neapkrauna variklio.

    - 2009 m. BMW ketina panaudoti „General Motors“ sukurtą dviejų rėžimų transmisiją, skirtą galiniais ratais varomiems sunkesniems automobiliams, pirmiausia visureigiams. Važiuojant mieste ar greitkeliu ši transmisija kuro sąnaudas sumažina maždaug 25%. Net 60 BMW inžinierių darbuojasi kartu su „General Motors“ ir „DaimlerChrysler“ specialistais siekdami minėtą transmisiją pritaikyti BMW varikliams.

K.Borgmannas teigė, jog „Stop-start“ ir BER sistemos kuro sąnaudas leis sumažinti apie 8%. Be to, jos yra palyginti pigios, tad veikiausiai bus diegiamos į daugelį BMW modelių. Minėtas kuro taupymo technologijas sukūrė „Department of Energy Management“ – 2003 m. įkurta 100 BMW inžinierių komanda.

Gegužė 31, 2006   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: