Azijos gamintojų ekspansija Europoje kelia kainų karus

Azijietiškos markės šiemet tikisi pardavimus Europoje padidinti net 343 tūkst. vnt., dėl to kainų karai Senajame žemyne taps dar aršesni. Beveik niekas nesitiki, kad šiais metais Europos rinka išaugs. Pernai 26 žemyno šalyse buvo realizuota 15,34 mln. naujų automobilių, o šiemet „General Motors“ planuoja, kad Europos rinka sumažės maždaug 2%. Jeigu ši JAV gamintojo prognozė pasitvirtins, 2005 m. Europoje bus parduota apie 15 mln. automobilių.

Tuo tarpu Azijos automobilių gamintojai planuoja savo pardavimus Europoje padidinti 11,14% – nuo 3,08 mln. vnt. pernai iki 3,42 mln. vnt. šiais metais. Japonijos ir Pietų Korėjos markės žada pristatyti daug naujų modelių ir pasinaudoti joms palankiu aukštu euro kursu.

“Hyundai Sonata”

Pagal pardavimų augimo tempus Azijos bendrovėms negali prilygti ir nuo 1997 m. sparčiausiai augantis Europos gamintojas „PSA/Peugeot-Citroen“. 1997-2004 m. šios Prancūzijos bendrovės pardavimai išaugo beveik 62% nuo 2,1 mln. vnt. iki 3,4 mln. vnt. PSA vadovas Jeanas-Martinas Folzas teigė, kad Europos rinka vis dar yra sustingusi ir šiemet kainų karai bus itin aršūs. Dėl kainų konkurencijos PSA veiklos marža pernai sumažėjo iki 3,8%, tuo tarpu šio gamintojo tikslas yra 6%.

Tradicinės europietiškos markės jau spėjo pajusti smarkų japoniškų ir korėjietiškų automobilių pardavimų augimą. 2001-04 m. Azijos gamintojų pardavimai Europoje išaugo 562,790 vnt. arba 28,8%. Per tą patį laikotarpį Vakarų Europos rinka sumažėjo 300 tūkst. vnt. iki 14,5 mln. automobilių, todėl bendra azijietiškų markių rinkos dalis padidėjo net 4,2% iki 17,4%.

Azijos gamintojai ir 2005 m. turi keletą privalumų:

  • „¢ Europoje pasirodys nemažai naujų modelių, įskaitant „Kia Rio“, „Hyundai Sonata“, „Honda Civic“, Toyota Aygo“ bei „Toyota Yaris“;
    „¢ Ir toliau bus plečiama gamyba pigia darbo jėga pasižyminčiose Centrinės Europos šalyse;
    „¢ Nuo 2002 m. euro kursas Japonijos jenos bei Pietų Korėjos vonos atžvilgiu išaugo 20%.

Pasak „General Motors“ valdybos vicepirmininko ir finansų padalinio vadovo Johno Devino, stiprėjantis euras yra labai naudingas Azijos automobilių gamintojams.

Iki šiol Europos gamintojai rimčiausiais varžovais laikė Japonijos markes, tačiau šiuo metu jų dėmesys krypsta link Pietų Korėjos. Net du trečdalius šiemet numatomo azijietiškų automobilių rinkos augimo turėtų tekti būtent Pietų Korėjos markėms. Ankstesnysis „Renault“ vadovas Louisas Schweizeris teigė „Hyundai“ laikąs rimtu varžovu.

Stiprėjanti kainų konkurencija Europos automobilių gamintojams sukels nemažai galvos skausmo, nes šiuo metu jų maržos ir taip mažėja dėl augančių žaliavų kainų. Pasak „Fiat Auto“ vadovo Sergio Marchionne, pirkėjai prisiims tik nedidelę kaštų prieaugio dalį.

Birželis 9, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: