Automobilių pramonės atstovai elektromobilių ateities perspektyvas vertina skirtingai

Prakalbus apie elektromobilių ateities perspektyvas automobilių pramonę galima padalinti į dvi dalis: entuziastus, kuriems atstovauja „Renault“-„Nissan“ aljansas ir dar keletas mažų gamintojų, tokių kaip „Tesla Motors“, „Think Global“ ar „Venturi“, bei skeptikus – beveik visus kitus didžiuosius gamintojus. „Renault“ elektromobilių projekto vadovas Thierry Koskas mano, jog iki 2016 m. elektromobiliai užims apie 5% pasaulinės rinkos, o iki 2020 m. jų dalis gali išaugti iki 10%.

„Ford Motor“ produktų kūrimo vadovas Derrickas Kuzakas elektromobilių perspektyvas vertina pesimistiškiau: anot jo, iki 2020 m. apie 10-20% rinkos gali sudaryti hibridiniai bei elektriniai automobiliai, tačiau elektromobiliams teks tik apie 5% dalis. Vadovas pripažįsta, kad situaciją gali smarkiai pakoreguoti baterijų technologijų pokyčiai, kurie leistų sumažinti jų kainą ar padidinti talpą.

“Nissan Leaf”

„Renault“ kartu su savo aljanso partneriu „Nissan Motor“ tvirtai tiki elektromobilių ateitimi ir į jų kūrimą planuoja investuoti 4 mlrd. eurų (14 mlrd. Lt). Vis dėlto elektromobiliai dar turi rimtų trūkumų: aukštą kainą, nedidelį įveikiamą atstumą, ribotą baterijos tarnavimo laiką, ilgą įkrovos trukmę ir t.t. „Toyota Motor“ JAV skyriaus pardavimų vadovas Bobas Carteris teigia matąs elektromobilių rinkos galimybes, tačiau jų kaina ir naudojimo patogumas dar kelia daug klausimų.

Elektrinis „Nissan Leaf“ JAV prekybos salonus turėtų pasiekti š.m. gruodžio mėnesį, o Europos rinkoje šis kompaktinis hečbekas pasirodys 2011 m. pradžioje. Elektriniai „Renault Kangoo“ ir „Fluence“ pirkėjams bus siūlomi nuo kitų metų rugsėjo. Po metų „Renault“ ketina pasiūlyti ir mažą modelį „Zoe“ bei mikromobilį „Twizy“.

Išpradžių elektromobilių pardavimai nebus dideli, o didžiąją jų dalį veikiausiai įsigis įmonės, tačiau pirmieji keli tūkstančiai elektrinių automobilių atskleis jų naudojimo privalumus ir trūkumus bei suteiks idėjų tolimesniam technologijų vystymui. Dėl to gamintojai siekia įrengti kuo daugiau elektromobilių įkrovos terminalų stovėjimo aikštelėse, gatvėse bei prie prekybos centrų ir taip sumažinti potencialių pirkėjų nuogąstavimus dėl nedidelio įveikiamo atstumo. Vien „Renault“-„Nissan“ kartu su valdžios ir verslo institucijomis vykdo apie 80 projektų, kurie turėtų sukurti įkrovos terminalų tinklą. Elektromobilių prekyba didžiosiose šalyse bus skatinama ir įvairiomis mokesčių lengvatomis bei subsidijomis.

“Renault Fluence”

„Hyundai Motor“ Europos padalinio viceprezidentas Allanas Rushforthas mano, kad hibridinių ir elektrinių automobilių rinkos augimui reiks nemažai laiko – po dešimties metų jų užimama dalis veikiausiai neviršys 10%. Vieni pirmųjų masinių elektromobilių Europoje bus „Mitsubishi iMiEV“ bei jo pagrindu gaminami „Citroen C-Zero“ ir „Peugeot iOn“.

Sportinių elektromobilių gamintojo „Venturi“ vadovas Gildo Pallanca Pastoras teigė, kad jo bendrovė jau kuria ir triratį elektromobilį. „Venturi“ gamina sportišką modelį „Fetish“, kainuojantį apie 300 tūkst. eurų (per 1 mln. Lt), ir jau susitarė su „PSA/Peugeot-Citroen“ dėl „Berlingo“ furgono elektrinės versijos gamybos.

Lapkritis 24, 2010   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: