Automobilių homologacijos taisyklės ES smarkiai skiriasi

Homologacijos terminas automobilių pramonėje reiškia transporto priemonės patikrą, kurios metu nustatoma, ar ji atitinka keliamus reikalavimus. Didžiajai daliai ES parduodamų modelių taikoma brangi ir išsami automobilio tipo patikros procedūra, tačiau apie 7 tūkst. naujų transporto priemonių Senajame žemyne kasmet sertifikuojamos pagal kur kas paprastesnes egzotiškiems automobiliams skirtas taisykles.

Nepriklausomos laboratorijos pavieniams modeliams gali išduoti sertifikatą, kad automobilis atitinka saugumo reikalavimus. Vis dėlto šiems automobiliams neatliekami susidūrimo bandymai, o aplinkos tarša nustatoma paprasčiausiai pamatavus išmetamųjų dujų cheminę sudėtį. Toks pavienių modelių sertifikavimas buvo sukurtas specialiai nedidelėmis serijomis egzotiškus automobilius gaminančioms bendrovėms. Š ie gamintojai tikina, kad niekaip negalėtų finansuoti brangių susidūrimo bandymų, kuriems tenka paaukoti mažiausiai po du kiekvieno tipo automobilius.

Dabartinė ES automobilių sertifikavimo tvarka yra gan prieštaringa. Kiekviena ES šalis gali nustatyti, kokiam automobilių kiekiui taikoma paprastesnė mažomis serijomis gaminamų modelių patikra, todėl atskirose valstybėse šie apribojimai smarkiai skiriasi. Paprastai mažas gamintojas tyrimų laboratorijai pateikia pavyzdinį modelį, kuriam atliekami saugumo ir aplinkos taršos bandymai, tačiau nevykdomi susidūrimo testai. Po bandymų laboratorija sertifikuoja visus šio modelio automobilius. Š i tvarka gamintojui leidžia paprasčiau bei pigiau įregistruoti automobilius namų rinkoje ir apeiti bendrus ES reikalavimus.

Tokią mažomis serijomis gaminamų modelių sertifikavimo sistemą taiko Olandija, Vokietija bei Didžioji Britanija, tuo tarpu Prancūzijoje ir Italijoje tvarka yra griežtesnė. Vieno mažo Europos sportinių automobilių gamintojo atstovas ironiškai kalbėjo, kad taikydama paprastesnius reikalavimus Didžioji Britanija siekia išsaugoti paskutinius britiškos automobilių pramonės likučius.

“Koenigsegg CCR”

Vis dėlto ES biurokratai pasiryžo sugriežtinti automobilių sertifikavimo tvarką. Jų pateikto pasiūlymo projekte numatoma išskirti tris automobilių patikros rūšis:

  • „¢ Visapusę patikrą, kuomet atliekami visi susidūrimo bandymai bei nustatoma, ar automobilis atitinka saugumo ir aplinkos taršos normatyvus;
    „¢ Mažomis serijomis gaminamų modelių patikrą, kuri nustatytų, ar automobilis atitinka aplinkos taršos ir saugumo reikalavimus, tačiau nebūtų atliekami susidūrimo bandymai. Taip patikrintų automobilių sertifikatas galiotų visoje ES erdvėje, tačiau jų registravimas turėtų neviršyti 500 vnt. per metus;
    „¢ Pavienių modelių patikrą, kuri galiotų tik automobilį sertifikavusioje ES šalyje, o automobilių registravimas neviršytų 50 vnt. per metus. Š iuo atveju taip pat nebūtų atliekama susidūrimo bandymų.

“Lotus 111R”

Š iuo metu paprastesne automobilių sertifikavimo tvarka daugiausiai naudojasi egzotiški gamintojai, kurių gamybos apimtys per metus nesiekia 500 automobilių. Tai, pavyzdžiui, Olandijos “Spyker”, Didžiosios Britanijos “Ariel”, Š vedijos “Koenigsegg” ar Italijos “Pagani”. Vis dėlto paprastesne tvarka kartais mėgsta pasinaudoti ir didesni gamintojai – Kinijos bendrovė “Landwind” savo visureigius Olandijoje įregistravo pasinaudojusi Vokietijos nepriklausomos laboratorijos išduotu sertifikatu. Vienetinių modelių patikros tvarka kartais taikoma ir kitose rinkose, pavyzdžiui, JAV, sertifikuotiems automobiliams. “Cadillac & Corvette Europe” atstovas spaudai Rogeris Kruftas pripažino, kad taip buvo sertifikuoti “Cadillac CTS-V”, “Escalade” bei “Hummer H2″ automobiliai.

Tuo tarpu egzotiškų automobilių gamintojai “Lotus” ir “Morgan” naudojasi brangesne ir sudėtingesne transporto priemonės tipo sertifikavimo tvarka. Kai kurie maži gamintojai, pavyzdžiui, TVR, pavieniams modeliams išduotus sertifikatus naudoja eksportuodami automobilius į kitas šalis.

Didžiosios Britanijos automobilių sertifikavimo agentūros vadovas Paulas Cooke abejoja, ar pavienio modelio sertifikatą turintys automobiliai gali būti registruojami kitoje šalyje. Anot jo, naudotų automobilių atveju padėtis yra dar keblesnė, nes fiziniai asmenys gali nesunkiai pasinaudoti paprastesne transporto priemonių patikros tvarka.

Paprastesnę pavienių modelių sertifikavimo tvarką aršiai kritikuoja Prancūzijos atstovas Europos Parlamente Aris Vatanenas. Anot jo, negalima leisti, kad gamintojai naudotųsi išimtine tvarka, todėl reikia peržiūrėti ES automobilių sertifikavimo taisykles.

Gruodis 5, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Komentarai

  • Emilija

    Atsiuskite daugiau

  • Aaronsen

    wh0cd316298 metformin er 500mg viagra benicar flagyl

  • Aaronsen

    wh0cd252290 Cheap Sildenafil

  • EmailBombMi

    flood service - (Info Email bomber https://t.me/floodservice/273 )

    Email Bombing - email flood or email hoax (DOS attack) or cluster email bombing, what are they actually doing?

    A huge number of emails are sent to e-mail. This usually means that the @FloodService_bot bot specifically targets the victim’s mailbox associated with your email.

    These emails are intended to make fun of friends or distract the victim from any security messages or other emails.

    I am glad to present you a mail flood bot with a convenient menu and flexible settings!

    The cost of the service is $ 2 = 1000 letters.

    You specify the time of the flood and the number of letters yourself, or choose the “FAST FLOOD” function

    During the flood, a sufficient number of letters arrive so that the owner would miss an important letter!

    The bot will flood more than you ordered. On average, 30% more than ordered.

    Flood email, Floods Email, Email flooding, gmail flood, email bomber, flood hotmail, flood online,email flooding, email flood bot, email flooded with spam, email flooding service, email flooded with subscriptions, email flooder bot, email bomber 2023, email bomber 2024, email spam bot online, email spammer bot free, spam bot, ??? ?? ????? ????, ?????? ?? ????? ????, ?????? ?? ?????, ???? ??????.
    @FloodService_bot - ?????? ????? ?????? ?? ?????!

  • EmailBombMi

    email bomber - (Info Email bomber https://t.me/floodservice/273 )

    Email Bombing - email flood or email hoax (DOS attack) or cluster email bombing, what are they actually doing?

    A huge number of emails are sent to e-mail. This usually means that the @FloodService_bot bot specifically targets the victim’s mailbox associated with your email.

    These emails are intended to make fun of friends or distract the victim from any security messages or other emails.

    I am glad to present you a mail flood bot with a convenient menu and flexible settings!

    The cost of the service is $ 2 = 1000 letters.

    You specify the time of the flood and the number of letters yourself, or choose the “FAST FLOOD” function

    During the flood, a sufficient number of letters arrive so that the owner would miss an important letter!

    The bot will flood more than you ordered. On average, 30% more than ordered.

    Flood email, Floods Email, Email flooding, gmail flood, email bomber, flood hotmail, flood online,email flooding, email flood bot, email flooded with spam, email flooding service, email flooded with subscriptions, email flooder bot, email bomber 2023, email bomber 2024, email spam bot online, email spammer bot free, spam bot, ??? ?? ????? ????, ?????? ?? ????? ????, ?????? ?? ?????, ???? ??????.
    @FloodService_bot - ?????? ????? ?????? ?? ?????!

Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: