Automobilių gamybai Vakarų Europoje kyla vis daugiau pavojų

Aukšto rango „Ford Motor“ vadovas teigia, kad automobilių gamybai Vakarų Europoje kyla vis daugiau pavojų ir todėl būtina imtis priemonių padidinti šio regiono tarptautinį konkurencingumą.

„Ford“ valdomos prestižinių markių grupės „Premier Automotive Group“ (PAG) vadovas Markas Fieldsas Vokietijoje vykusioje automobilininkų konferencijoje kalbėjo, kad šiandien Europa nėra pakankamai konkurencinga vieta verslui. Dėl pigios darbo jėgos ir vis didėjančios inžinierių pasiūlos tokiuose regionuose kaip Kinija ar Indija, automobilių gamintojai yra priversti rimtai apsvarstyti galimas gamybos vietas. Anot jo, pradėjusi diskusiją apie reguliavimo poveikį automobilių gamintojams ES žengė teigiama linkme, tačiau vien dėl ES reikalavimų įgyvendinimo per artimiausius dvejus-trejus metus automobiliai gali pabrangti maždaug 5 tūkst. eurų (17,264 Lt).

Pasak M.Fieldso, nors Europa ir turi aiškiai apibrėžtą pramonės struktūrą ir vieningą politiką, tačiau konkurencingumas palaipsniui mažėja, todėl šią problemą bendromis jėgomis būtina nedelsiant spręsti. M.Fieldsas pabrėžė, kad automobilių gamyba Europoje paprasčiausiai tapo nepelninga. Taip pat jis atkreipė dėmesį, kad, jo duomenimis, net trys ketvirtadaliai pasaulio automobilinių produktų yra pagaminama JAV.

Į PAG įeina „Volvo“, „Jaguar“, „Aston Martin“, bei „Land Rover“ markės. Siekdamas sumažinti nuostolius, „Jaguar“ pernai atleido 1,150 darbuotojų. „Land Rover“ gamybos apimtis sumažino 15 tūkst. vnt., tačiau nemažino etatų skaičiaus. Anot M.Fieldso, „Volvo“ dirbo pelningai, o „Land Rover“ ir „Aston Martin“ turėtų pasipelnyti išdabar rinką pasiekusių naujų produktų. PAG vadovas „Jaguar“ rezultatų nekomentavo, tačiau teigė, kad jie neturi jokios įtakos norint iki 2006 m. pasiekti užsibrėžtą tikslą, kad trečdalį „Ford Motor“ ikimokestinių pelno duotų PAG produkcija.

“Aston Martin V12 Vanquish”

„Ford of Europe“ kartu su PAG pernai patyrė 626 mln. dolerių (1,649 mln. Lt) ikimokestinį nuostolį. 2003 m. šis skaičius siekė 936 mln. dolerių (2,465 mln. Lt).

Dėl padidėjusių pajamų, kaštų taupymo ir pelningos bendros įmonės Turkijoje „Ford of Europe“ atskirai pernai gavo 114 mln. dolerių (300 mln. Lt) ikimokestinio pelno. Tuo tarpu 2003 m. šis „Ford“ Europos padalinys buvo patyręs 1,1 mlrd. dolerių (2,897 mlrd. Lt) nuostolį.

Tuo tarpu PAG pernai patyrė net 740 mln. dolerių (1,949 mln. Lt) ikimokestinį nuostolį, o 2003 m. buvo gavęs 171 mln. dolerių (450 mln. Lt) pelną. Nesėkmingą PAG veiklą daugiausiai nelėmė valiutų kursų svyravimai bei itin prasti „Jaguar“ veiklos rezultatai.

Sausis 31, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: