Automobilių gamintojai turėtų atsargiau diegti technologines naujoves

Siekdami mažinti kaštus ir didinti automobilių patikimumą gamintojai vis skeptiškiau vertina įvairiausias technologines naujoves. Pavyzdžiui, susirinkę aptarti 20 naujų vairavimą lengvinančių technologijų „General Motors“ vadovai neparodė didelio entuziazmo. Tarp šių dvidešimties naujovių buvo sistemos, perspėjančios apie atsitiktinį eismo juostos kirtimą bei vairuotojo užsnūdimą.

„General Motors Europe“ vadovas Carlas-Peteris Forsteris teigė, jog būtina išsiaiškinti ne tai, kada pasirodys visos dvidešimt sistemų, o kurios jų išviso bus diegiamos į automobilius. Pasak jo, reikia pažvelgti išpirkėjo pozicijų ir ištirti, ar vartotojas bus patenkintas tokiomis naujovėmis.

Didžiausio pasaulyje automobilių komponentų gamintojo „Robert Bosch“ vadovas Franzas Fehrenbachas mano, kad jau baigėsi tie laikai, kuomet į automobilius buvo montuojamos visos įmanomos technologinės naujovės. Anot F.Fehrenbacho, turėtų būti diegiamos tik tos sistemos, kurios bus naudingos vartotojui. Dažnai automobilių gamintojai į savo modelius prikemša įvairiausių brangių naujovių, kurias vartotojai laiko nenaudingomis ir nenori už jas papildomai primokėti.

Gamintojai susiduria su rimta dilema, nes norint patraukti pirkėjų dėmesį reikia pasiūlyti patrauklių naujų funkcijų, tačiau būtina išvengti su naujomis technologijomis susijusių gedimų. C.P.Forsteris teigia nesąs nusistatęs prieštechnologijas, nes pats yra inžinierius, tačiau priešdiegiant naujoves reikia įvertinti jų patrauklumą vartotojams. Anot jo, naujajame „Astra“ modelyje yra tik trys lengvai pastebimos ir suvokiamos naujovės, susijusios su automobilio pakaba, priekiniais žibintais bei išvaizda.

Automobilių pramonės atstovai pripažįsta, kad vartotojai dažnai nesupranta sudėtingų elektroninių sistemų paskirties, o būtent dėl jų ir įvyksta apie 70% gedimų. Vienos Europos automobilių tiuningo bendrovės vadovas prisiminė vairuotoją, kuris ilgai klausėsi paaiškinimų apie naujas automobilio galimybes, tačiau parvažiavęs namo nesugebėjo įjungti atbulinės pavaros.

Be to, vienas prestižinis automobilių gamintojas turėjo atšaukti modelius, kuriuose buvo sumontuotas modernus stoglangis, didėjant greičiui priveriantis liuką ir taip sumažinantis vėjo keliamą triukšmą. Daugelis pirkėjų pamanė, kad tik šiek tiek prasiveriantis liukas yra sugedęs.

Nepaisant to, į automobilius ir toliau bus diegiamos technologinės naujovės, pavyzdžiui, stebinčios variklio darbą ir mažinančios kuro sąnaudas bei išmetamų teršalų kiekį. C.P.Forsteris mano, kad iki 2010 m. elektronika sudarys 35% automobilio gamybos kaštų, tuo tarpu šiandien ši dalis yra 22%. Anot jo, automobiliuose naudojamos programinės įrangos kiekis per paskutinius trejus metus padvigubėjo. Pagrindinė gamintojų užduotis yra užtikrinti į rinką patenkančių komponentų patikimumą.

Liepa 21, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: