„Fiat“ naująjį „Stilo“ sukūrė vos per 18 mėnesių

Panaudojęs modernias technologijas Italijos automobilių gamintojas „Fiat Auto“ daug greičiau sukūrė naujos kartos „Stilo“ modelį. Pirmą kartą šios bendrovės istorijoje naujas automobilis buvo kuriamas naudojant virtualios inžinerijos programinę įrangą ir visiškai negaminant realių prototipų. Dėl to nuo naujojo „Stilo“ konstrukcijos patvirtinimo iki serijinės gamybos pradžios prieis tik 18 mėnesių, nors įprastai bandymų procesas trunka 23 mėnesius.

Dabartinis „Fiat Stilo“

Už inžineriją ir automobilių kūrimą atsakingas „Fiat Auto“ viceprezidentas Haraldas J. Westeris teigė, kad naujos kartos „Stilo“ gamyba Cassino gamykloje Italijoje prasidės lapkričio mėnesį, tuo tarpu naudojant tradicinį bandymų būdą pirmieji naujos kartos „Stilo“ automobiliai nuo konvejerio nuriedėtų tik kitų metų balandį. Pasak H.J.Westerio, naudojant virtualią inžineriją visa automobilio patikra atliekama kompiuteriu, pirmieji realūs modeliai pasirodo jau serijinės gamybos linijose. Tiesa, jei virtualus automobilio kūrimas nepasiteisintų, defektai būtų pastebėti tik sumontavus surinkimo įrangą bei pagaminus pirmuosius pavyzdžius. H.J.Westeris tikina, kad tai yra pamatuota rizika, nes automobilius kuria inžinieriai, o ne azartiški lošėjai.

Dabartinis „Fiat Stilo“

Įprastinio automobilių kūrimo proceso metu gamintojai naujus modelius kuria kompiuteriu, tačiau gamina ir eksperimentinius prototipus. Taip siekiama įvairiausius defektus nustatyti dar priešužsisakant ir sumontuojant gamybos įrangą. Papildomi prototipai gaminami susidūrimų bei patikimumo bandymams, išviso pagaminama 60-100 prototipų. Tuo tarpu „Fiat“ susidūrimų ir patvarumo tyrimams pakako vos 20 automobilių, kurie, H.J.Westerio teigimu, yra ne prototipai, o serijiniai modeliai. „Fiat“ inžinerijos vadovas sutiko detaliau pakomentuoti virtualų automobilių kūrimo procesą.

  • „¢ Virtuali inžinerija leidžia sutaupyti lėšų, tačiau bendri automobilio kūrimo kaštai dėl to nesumažėja, nes lėšas, sutaupytas dėl mažesnio prototipų skaičiaus, tenka skirti didesnei kvalifikuotesnių inžinierių grupei, kuri turi atlikti virtualius modelio tyrimus;
    „¢ Virtuali inžinerija labiausiai pasiteisina naują modelį kuriant jau naudojamos platformos pagrindu. Dauguma virtualiai sukurtų automobilių – „Chrysler Crossfire“ („Karmann“), „Dacia Logan“ („I.D.E.A. Institute“) ir BMW Z4 („Magna Steyr“) – naudoja anksčiau išbandytas platformas;
    „¢ Kurdamas naująjį „Fiat 500“ Italijos gamintojas nepaskliaus vien programine įranga, nes naujojo modelio išsikišimai už bazės ribų yra trumpesni nei tos pačios platformos pagrindu gaminamo „Panda“. H.J.Westeris teigė, kad 500 modelio bandymai truks 20-21 mėnesį, tuo tarpu visiškai naują platformą turinčio naujojo „Punto“ tyrimai truko 23 mėnesius, nes reikėjo nemažai realių prototipų.

Naujos kartos „Stilo“ kėbulą ir interjerą suprojektavo „Magna Steyr“, o visa kita atliko „Fiat Auto“ savo jėgomis.

Rugpjūtis 29, 2006   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: